La modificació, implementació del bus del barri en qualsevol districte de la ciutat, no és objecte d’aquest projecte. L’àmbit d’aquest projecte es centra en la implantació de les noves línies, i modificacions d’algunes de les línies convencionals afectades per la nova xarxa. Per tant, l’ actual xarxa de bus de barri no patirà modificacions amb la implantació de la NXB. No obstant, i donat que en el procés d’informació i debat, aquesta qüestió a estat molt rellevant en la pràctica totalitat dels districtes, s’ha pres la decisió de considerar totes les peticions per poder, un cop implantada la NXB, fer una valoració conjunta a nivell ciutat de la xarxa de proximitat per determinar la idoneïtat, factibilitat tècnica i econòmica de les diferents peticions. Cal tenir en compte també que, la posada en servei de la NXB més la xarxa de línies convencionals que es manté, pot generar alguna disfuncionalitat de caràcter puntual en algun barri que precisi habilitar una modificació d’algun bus del barri. Aquestes reflexions tindran una continuïtat en el temps i seguiran desenvolupant-se en les diferent àmbits de participació bàsicament en els districtes TMB i Mobilitat. Val a dir també que la flota de busos del barri és limitada i que amb tota seguretat caldrà, un cop finalitzat aquest procés global, aconseguir els recursos econòmics corresponents per fer la corresponent comanda de fabricació dels nous vehicles que finalment es requereixin, entre altres qüestions, aquest procés per raons òbvies, no és immediat, i necessita un temps de l’ordre d’uns 18 mesos a partir de la decisió de la configuració final del servei.
Compartir