El projecte de la fase 5.1, que en aquests moments està en fase de tramitació Administrativa, ja contempla la implantació sistematitzada de nous carrils bus en tots aquells carrers on és necessari i compatible amb la funcionalitat global dels carrers, en molts casos la implantació del nou carril bus implica la reordenació dels usos viaris de la calçada afectada, a vegades via eliminació del cordó d’aparcament, eliminació quan és possible, de carrils de circulació, restitució de contenidors en altres punts de la via o vorera, canvis en els sentits de circulació per afavorir la implantació del corresponent carril bus, i fins i tot solucions de carril bus en contrasentit. Per minimitzar les afectacions a usos existents en la via pública, com ara les carregues i descarregues, l’aparcament en determinades hores etc, el projecte defineix solucions de carril multiservei, en el que el carril bus disposa d’exclusivitat en tota la franja de horari punta, per després en hora vall, permetre les càrregues i descàrregues i per la nit l’aparcament dels vehicles privats.
La inclusió de més carrils bus en altres àmbits de la ciutat diferents dels de la fase 5, no formen part de l’objecte d’aquest projecte, no obstant ens consta que tant TMB com l’Ajuntament de Barcelona estan treballant en aquest sentit.
Compartir