Consell Sectorial de Mobilitat
-
Seu del Districte de GràciaPlaça de la Vila de Gràcia, 2, Barcelona, Espanya
-
Validar i recollir les aportacions relatives a les línies d'actuació a realitzar durant el període 2016-2019 relatives a l'àmbit de la mobilitat.
Posar pilona a Travessera de Gràcia amb Sant Pere Màrtir.Millorar les voreres on s’accedeix als pàrquingsRecuperar parada amb L9, Travessera de Dalt Muntanya – Parc GüellConnectar Camp d’en Grassot i Turons amb transport públic.Xarxa de bus més eficient i recuperació del bus 22 en tot el seu trajecte.Canviar sistema de càrrega i descàrrega, que sigui segons els tipus de repartiment.Més control de vehicles en els carrers de plataforma única.Més aparcaments públics dins del casc antic de Gràcia.Fer jornades de conscienciació cívica per la mobilitat.Mantenir la regulació que es va pactar per a la pacificació del trànsit i pas de vianants a la Travessera de Dalt.Carrers amigables pels infantsPosar semàfors al carril bici de Pg. Sant Joan.Millorar el carrer Milà i Fontanals.Tancament els cap de setmana del carrer Torrent de l’Olla des de c/Salvador com mínim fins al c/BiadaPlataforma Única al c/Torrent de l’Olla des de c/Sant Salvador fins a c/Còrsega.Pensar les Superilles en format més petit per facilita la mobilitat dels veïns al interior. Exemple C2Millorar el servei de la línia de bus 24, 116 i 114 – La SalutConnectar la línia L9 amb Plaça Lesseps.Més carril de bici, sobretot cobrir eix Nord-Sud i accés fins a Collserola.Matrícula d’assegurança i autorització administrativa per bicis, patinets.Major control de la circulació de bicis per la vorera, per evitar accidents.Posar ascensor al metro Vallcarca.Pla de millora integral i manteniment de l’espai públicPla de mobilitat dels barris de la Salut, el Coll i Vallcarca-PenitentsAmpliar les zones de pacificació del trànsitMillorar i ampliar la xarxa de carrils biciCamins escolarsVisió transversal de la seguretat viàriaCrear superilles al Camp d'en Grassot i Gràcia NovaMillorar la freqüència, la circulació els festius i el recorregut dels busos de barri del districteMillorar l'accessibilitat a l'espai públic: barris del Coll, la Salut i Vallcarca i els PenitentsActa de la trobada
La sessió es va realitzar en un sol grup per treballar el diagnòstic i les propostes sobre 4 blocs: Vianants / Transport públic / Transport privat /Espai públic (mobilitat als carrers).El primer dubte que va sorgir és que la mobilitat s’hauria de plantejar en l’àmbit de ciutat, i a escala global. Però es recorda que es pot discutir sobre la mobilitat a totes les escales de la ciutat (carrer, barri i ciutat)Respecte a la situació actual ens trobem que el que genera més discussió és la situació actual de la superilla C2. Segons alguns veïns la idea de generar superilles queda molt bé a nivell teòric, però no funciona en la vida quotidiana dels veïns. Es crea congestió en carrers on no hi havia anteriorment, i per arribar a certs llocs s’hauria de donar moltes voltes.El següent tema important de discussió vas ser la relació entre els vianants i les bicicletes. Es va dir que per part dels vianants no hi ha cultura de la bicicleta i no es respecten als usuaris , però per part dels vianants, es va criticar l’ús de la bicicleta en als carres amb plataforma única.Altre tema important va ser el paper dels vianants al carrer. En el cas de la plataforma única, els vianants van pel mig perquè tenen prioritat respecte al cotxe. Però es produeixen situacions tals com que als pares no li agraden deixar sols als nens en aquest tipus de carrer, perquè pot arribar a ser més perillós. Hi ha conflicte entre vianants (avis, fills, pares) i vehicles motoritzats.“Una idea general durant tota la sessió va ser que el primer són les persones. Aquests haurian de ser el centre de la mobilitat, i a partir d’aquí desenvolupar els projectes. Alguns van dir que s’haurien d’aprofitar els carrers tal com els tenim”El tema de la contaminació generada pel transport, es va parlar molt poc, únicament pe l’usuari de la bicicleta.Com a idea general, també es va plantejar la millora del transport públic, demanant metro, més línies de bus i recuperar el bus 22.A continuació es fa la llista de les propostes segons la seva temàtica i suport.
Compartir