Consells de barri del Gòtic
-
Centre Cívic Pati LlimonaCarrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona, Barcelona, Spain
-
Treball de les propostes del Pla Municipal en el marc dels consell de barri.
Fer complir la normativaLimitar el nombre de bicicletes que poden circular juntes, detectar zones de prohibicióProhibició de donar llicències a botigues de lloguer de VMP als carrers de vianantsCampanya de conscienciació de botigues i usuarisOrdenació dels vehicles de mobilitat personalDonar a conèixer l’activitat i el suport que pot oferir l’Associació Catalana contra la Contaminació Acústica (www.sorolls.org)Llicències per puntsDecreixement turístic: reducció d’horaris, alternatives econòmiques als negocis turísticsFer “Reserves” lliures de soroll.Prendre mesures per a que les cadires col•locades a la via pública (per a la gent gran) no siguin llocs de reunió nocturna.Mediació en problemes de sorollEscurçar el temps en els expedients. Agilització via administrativa.Canvi d’orientació del model turísticControlar l’hora de llençar les ampolles buides als bars.Augmentar la Guàrdia Urbana.Guies turístics amb auricularsMapa del sorollCreació d’un dia sense música a la setmana (músics/terrasses)Porters als bars i discoteques.Taula de l’oci nocturnReducció de soroll dels camions de recollida de brossa a la matinadaSuport jurídic per fer complir les normatives.Actuació policial a les Xarxes Tràfic Drogues al Mercat BoqueriaRacionalització / revisió dels aparcaments de motosImplementar circuits per on puguin passar els VMPOrdenar els vehicles de mobilitat personalAconseguir el residu zero a Ciutat VellaRevisar els aparcaments en superfícieRacionalitzar i reduir l'aparcament de motos a les voreresReforçar la GUB comunitàriaTaula de l’oci nocturnVisió transversal de la seguretat viàriaDesplegar l’administració electrònica i l’arxiu electrònicPosar en marxa programes d’inversió de la taxa turística per pal·liar els efectes negatius del turismePosar en marxa un programa de coresponsabilització de la indústria turística en el control i els efectes en l’entornCrear mecanismes de coresponsabilització del sector de l‘oci per mitigar els efectes de l’activitat turística en l’entornPromoure l'efectivitat de la GUBPla estratègic de turisme 2016-2020Pla de reducció de la contaminació acústica i mapa de sorollCercar mecanismes per millorar la seguretat vinculada a la circulació de bicicletes (i també de patinadors i d'altres ginys de mobilitat sostenible)Fer un mapa del soroll i prendre mesures per reduir-loActa de la trobada
ORDRE DEL DIA19:00 Benvinguda19:15 Explicació procés participatiu del Pla d'actuació del districte (PAD)19:30 Debat per a recollir propostes per al PAD sobre: MOBILITAT i SOROLL20:30 Graella de seguiment dels temes del barri i torn obert de paraules21:00 TancamentExplicació PAD, SOROLLAl barri gòtic hi ha una quantitat de soroll molt crítica, saturació d'establiments d'oci nocturn, de comerços vinculats al turisme, d'establiments dedicats a la nit.Ens trobem que hem de netejar tres vegades més que a altres barris, hi ha esdeveniments esportius (concentracions de futbol a la Rambla i la Plaça Reial), despedides de solter, etc.Hi ha sensors en algunes zones , especialment les més sensibles, Plaça Reial i Carrer Escudellers. Volem fer un mapa de soroll que ens serveixi per poder prendre mesures i mitigar els efectes de l'activitat turística.Explicació PAD, MOBILITATÉs un barri altament massificat. Malgrat això es un barri amb un teixit comercial molt important, hi entren camions de càrrega i descàrrega. Carrers antics i estrets que dificulten certa mobilitat. La càrrega i la descàrrega és un dels problemes que dificulta la mobilitat a peu pel barri, es creen colapses a certes hores del dia. Amb les molèsties de soroll que també comporten. Al PAD hi ha una mesura que parla de crear àrees estratègiques de càrrega i descàrrega. Una altra proposta és la creacio d'un pla de mobilitat per veure si hi ha algun sentit de carrer que cal modificar.Un altre dels problemes de mobilitat és l'excés d'andròmines i de vehicles de mobilitat personal, des de bicicletes, segways, patinets, etc. que dificulten la mobilitat. Especialment a carrers com Escudellers, Traginers, Lledó...El que es busca és crear una nova normativa.Tant el PAM com el PAD té com a objectiu retornar la qualitat de vida al carrer, reduint el nombre de desplaçament en cotxes. Una de les voluntats també és millorar la xarxa de carrils bici.Aquests doncs, són alguns dels problemes que han sortit, segur que n'hi ha molts més.
Compartir