Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

La diversitat funcional i la ciutat

Març
09
2016
  • La Llar de l'esclerosi múltiple
    Carrer de Leiva, 41, 08014 Barcelona, Barcelona, Espanya
  • 18:00 PM - 20:00 PM CET
OpenStreetMap - Carrer de Leiva, 41, 08014 Barcelona, Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

La necessitat d'interpelar als usuaris, les persones amb diversitat funcional en primera persona. Debat tancat

Preparar/formar a les persones substitutes dels servei del SAD durant les vacances per tal que puguin prestar adequadament l’ajut.
Oferir activitats per a persones amb diversitat funcional als Centres Cívics i equipaments i espais de lleure.
Permetre que els scooters de persones amb mobilitat reduïda puguin pujar als autobusos i al transport públic en general
Fer accessibles els comerços i serveis (botigues, bars, equipaments) del barri que encara no ho són.
Millorar l’accessibilitat del transport públic (autobusos i metro): freqüència, manteniment i disseny adequat per facilitar la mobilitat autònoma (sense acompanyament) de les persones amb diversitat funcional.
Ampliació del projecte d'accessibilitat als comerços
Col·locar els ascensors que falten en un punts clau del districte: Accés al Polvorí (projecte existent pendent des de fa molt de temps , Pl Espanya i Pl de Sants
Ampliar l’oferta de taxi adaptat (CETRAMSA)
Informació fiable sobre l’accessibilitat de les estacions de metro
Ajuts per millorar la funcionalitat i l'accessibilitat de l'interior dels habitatges
Sensibilitzar sobre la diversitat funcional
Servei d'assistents personal més assequible.
Fer conjuntament amb l’IMPD i les Federacions d’Entitats un mapa de punts negres d’accessibilitat a la ciutat.

Acta de la trobada

El debat es va organitzar en dues parts: a la primera, el conseller de l’Ajuntament Domingo Alonso va donar la benvinguda i va agrair la participació de l’entitat i dels assistents. Per la seva banda, la dinamitzadora (Anna Sánchez, de LaCol) va presentar el procés participatiu del PAM i els seus objectius, remarcant la voluntat d’incloure les opinions i propostes persones que, per diferents condicions socials o físiques sovint no participen directament en els debats i el disseny de les polítiques públiques.

La segona part es va dedicar a plantejar, compartir i contrastar les principals necessitats  i propostes dels i les participants en relació al barri i a la ciutat.

El transport i la mobilitat quotidiana, la qualitat de l’atenció domiciliària, l’accessibilitat als comerços i equipaments, juntament amb les millores d’accessibilitat dels habitatges i del conjunt de la ciutat van ser els grans temes del debat.

Pel que fa al transport es va  posar de manifest que per les persones amb mobilitat reduïda utilitzar qualsevol tipus de transport públic és un problema. Es van comentar les dificultats per accedir al servei de taxis adaptats (CETRAMSA) especialment durant els períodes de vacances https://decidim.barcelona/proposals/ampliar-l-oferta-de-taxi-adaptat-cetramsa.

Sobre l’accessibilitat del transport públic general, es va plantejar que vegades la informació no és fiable (estacions anunciades com accessibles no ho són) o estacions totalment noves, com les de la Línia 9 Sud, i no compleixen aspectes bàsics com la distància màxima entre la rampa i el vagó. Segon els participants, TMB afirma que ha comptat amb assessorament per fer la línia accessible però a la pràctica només ho és per cadires elèctriques, per les manuals no perquè es poden quedar enganxades. Sembla que no hi hagi anat ningú a provar-ho amb una cadira abans d’inaugurar la línia. Una altra dificultat amb que es troba aquest col·lectiu és que de vegades no se’ls permet viatjar amb els scooters elèctrics, vehicles que els són molt útils per desplaçar-se. Alguns participants van assenyalar que veien una contradicció en el fet que no es pugui viatjar amb aquest tipus de cadira i els gossos puguin anar e metro.

Finalment, en relació a aquestes dificultats, es va proposar l’elaboració d’un mapa de punts negres https://decidim.barcelona/proposals/fer-conjuntament-amb-l-impd-i-les-federacions-d-entitats-un-mapa-de-punts-negres-d-accessibilitat-a-la-ciutat.

En una altra vessant de la mobilitat quotidiana va aparèixer la necessitat que els comerços siguin accessibles, especialment els que s’obren, independentment de la seva superfície. Tot i això, es va comentar que la ciutat en general era força accessible si es comparava per exemple amb París.

Pel que fa a l’atenció domiciliària es va parlar de la importància de la preparació professional i del coneixement de les necessitats específiques de la persona atesa. 

https://decidim.barcelona/proposals/preparar-formar-a-les-persones-substitutes-dels-servei-del-sad-durant-les-vacances-per-tal-que-puguin-prestar-adequadament-l-ajut 

https://decidim.barcelona/proposals/especialitzacio-i-professionalitat-del-sad-centrat-en-les-persones.

Es va demanar que els ajuts per fer més accessibles els habitatges tornessin a incloure les obres d’adequació i no només els accessoris. https://decidim.barcelona/proposals/ajuts-per-a-adaptacions-tecniques-dels-habitatges.

En aquest sentit es va plantejar que podrien atorgar-se en funció de la renda, tenint en compte però que les persones amb mobilitat reduïda tenen més despeses (la vida per elles és més cara).

Al final del debat, els participants van plantejar algunes dificultats amb que es trobarà l’entitat a la nova seu de la llar els usuaris (Ps Exposició). A las seu actual és fàcil arribar-hi perquè hi ha molt de transport públic a prop i tot és pla, però allà no. Això afectat especialment als visitants (els usuaris van en taxi).Una solució podria ser un autobús de barri que fes el recorregut des de Sants Estació fins la nova seu. També es va comentar que l’activitat que fan de piscina està molt limitada pel transport. Hi van, de forma rotativa, entre 6-8 persones de la llar. Disposar d’un transport col·lectiu adaptat milloraria molt aquest servei.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir