Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Turisme i barri. Mobilitat, Bus turístic, Mercat, Allotjaments. (sessió 2-Eixample)
16
Març
2016
18:30 - 21:00
Nombre d'assistents
19
Nombre d'aportacions
8
Organitzacions que han assistit
Plataforma PVT, Fem Sant Antoni, AAVV Sant Antoni, Apartur, Housing Barcelona
Referència: BCN-MEET-2016-03-388
parlarem del perill de saturació al Barri de Sant Antoni. El mercat com a motor -també com a risc?-. Espai públic...etc...
Informe de la trobada
En primer lloc es va fer la presentació de la situació global de l’Eixample respecte al turisme: allotjaments turístics, nombre de visites anuals, etc. També es van mostrar algunes propostes des de l’Ajuntament que s’implementaran dins del Pla de Turisme 2016-2020.
Seguidament, van intervenir una persona de l’organització Fem Sant Antoni i un representant del sector dels habitatges turístics. Tenint totes aquestes informacions i opinions, es van presentar les propostes del PAD de turisme del districte i es va introduir la metodologia Delibera, que facilita el consens i la participació de tothom a través de la divisió per grups i l’escriptura meditada de les propostes individuals que després es debaten entre totes les persones del grup.
Els grups es van formar després de parlar-ho durant uns minuts. Entre totes les presents es va decidir fer tres grups amb els següents eixos: habitatge, model de barri (espai públic – identitat) i Comerç, Economia i Ocupació.
Es va detectar la necessitat de fer estudis amb més profunditat sobre les conseqüències del turisme al barri, així com de protegir al veïnat. Per altra banda, les veïnes van mostrar una alta preocupació per el Mercat de Sant Antoni. Volen evitar que sigui un espai només pel turisme al estil de la Boqueria, quelcom en el que la gran part de les persones present hi estava d’acord.
Finalment, les persones participants van mostrar el grau de satisfacció de la sessió, la qual, en general, va ser útil per contrastar visions diferents i conèixer les problemàtiques tant d’una part (les veïnes) com de l’altra (el sector hoteler), aconseguint unes propostes comunes potents.
Compartir: