Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Comerç viu
Associació de Veïns, Barna Centre, Associació Veïns i Comerciants Portaferrisa Cucurulla i Boters, Associació Al Voltant Del Mercat, Rambla Raval, Associació Santa Caterina, Associació de Veïns del Petritxol, Eix Comercial del Raval, Associació de Veïns i Comerciants Avinyó, Federacion Española Pakistan, Amics de la Rambla,
Proximitat, innovació i diversitat comercial.
Acta de la trobada
ACTA SESSIÓ COMERÇ VIU
Ciutat Vella. 07/03
- La jornada de Comerç Viu del districte de Ciutat Vella es celebra al Palau de la Virreina el dia 7 de març de 14 a 16 hores del migdia. Hi assisteixen 28 persones, 10 són dones i 18 són homes. La franja d’edat principal és d’entre els 25 i els 45 anys, havent-hi 18 persones. A continuació la segona franja d’edat amb més presència és la de 45 a 65.
- La sessió s’estructura en tres parts: presentació, dinàmiques participatives i cloenda.
- A la primer part s’hi fa una explicació del procés del PAM i el PAD, els seus objectius i una demostració del funcionament del portal web per part del regidor de l’equip de govern Jordi Rabassa. A continuació, i a càrrec d’un tècnic municipal, s’explica la feina desenvolupada i els objectius a treballar per part de l’Ajuntament posant èmfasi en la dinamització comercial, el pla de descentralització, la millora de la gestió comercial i l’adaptació d’aquesta a les necessitats identificades, la modernització ecològica dels barris i comerços i l’acció social d’aquests. Per acabar aquesta primera part, el conseller de districte Albert Sancho exposa els objectius del PAD en matèria d’economia i comerç, i que a nivell sintètic fan referència a la promoció del comerç de proximitat i la seva diversificació, l’equilibri en els usos i el pla i la promoció econòmica i foment de l’associacionisme i eixos comercials per impulsar la col·laboració dels comerços.
- A la segona part de la sessió, es duen a terme les dinàmiques participatives. Aquestes es basen en distribuir a les assistents en dos grups que rotaran per dos espais de debat simultanis, amb l’objectiu de fomentar una major participació de tots els comerciants i poder abordar diferents temàtiques. En el primer dels espais. les temàtiques a tractar són la promoció econòmica i les formes per tal d’augmentar el nombre de clients i clientes i, en el segon espai de debat, es tracten les temàtiques relatives a com millorar la gestió dels eixos i associacions, incloent-hi les accions formatives, així com les dinàmiques conjuntes entre comerç i la resta d’actors del districte que es poden adoptar.
- En la tercera i darrera part de la sessió, es torna al model de plenària per dur-hi a terme la cloenda en la que de manera breu s’expliquen quin és el resultat de la sessió i quins són els propers passos que poden dur a terme les participants de la cita presencial per tal de seguir participant del procés del PAD i PAM.
Resultats relacionats:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Carregant els comentaris ...