Modificació de l’Ordenança de Convivència
#ordenancaconvivencia Avantprojecte de modificació de l'Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència ciutadana a l’espai públic de Barcelona
Debat i generació de propostes (Districte de Sants-Montjuïc)
Hi han participat 7 persones a títol individual i 17 com a representants de diverses entitats:
Federació Festes Majors de Sants: 2
Comissió de seguiment. Barri de Sants: 1
Comissió de veïns. Barri la Bordeta: 1
Taller artesà: 1
Taula de civisme de la Marina: 1
Sants-3 Radio: 1
AVV Hostafrancs: 1
Plataforma Jardí de l'Estació de Magòria: 2
AVV Font de la Guatlla-Magòria: 1
Ass. de comerciants de la Creu Coberta: 1
AVV Badal-Brasil-La Bordeta: 1
AVV Plaça de la Farga: 4
Què farem?
Benvinguda i explicació del procés de participació (equip de dinamització).
Bloc d'informació sobre l'ordenança per part de l'equip tècnic municipal.
Dinàmica per grups sobre:
(en tots els grups es debatrà qualsevol dels temes llistats a continuació)
- Millores en les conductes regulades en l'ordenança actual
- Valoració de les noves conductes a incorporar
- Mesures alternatives en substitució de les sancions
- Corresponsabilitat dels diferents sectors sobre l'espai públic.
Posada en comú i tancament
Participants assistents
Acta de la trobada
Benvinguda i presentació
-
La Comissionada de Convivència, Montse Surroca, dona la benvinguda i agraeix l'assistència a sessió participativa del procés participatiu per a la modificació de l'Ordenança de Convivència. Posa en context sobre la necessitat, després de divuit anys de vigència de l'Ordenança de convivència, d'adequar-la a les noves demandes i necessitats de la ciutadania, així com als canvis legals que s'han produït. Informa que, per donar compliment a les propostes aprovades a la Comissió de Presidència, Seguretat i Prevenció i a la demanda ciutadana recollida tant en les primeres 3 sessions presencials com en la Comissió de seguiment del procés, s'amplia la fase 2 de debats i recollida de propostes fins al 31 de maig. Avui estem a la primera de les 7 sessions que s'han afegit, una per districte on no s'havien encara portat a terme, per continuar recollint aportacions que se sumaran a les 314 ja recollides al febrer i que es poden consultar a la plataforma Decidim. Explica que des del 25 d'abril s'ha reforçat la difusió del procés amb l'objectiu d'arribar a diferents perfils i garantir una participació diversa, convida les persones presents a ser altaveus del procés.Presentació del procés per part de l’equip dinamitzador (Raons Públiques)
L’equip dinamitzador explica les claus del procés de participació
- El procés participatiu: objectius
- Fases del procés i nou calendari
- Àmbit d’aplicació
- Context del debat: De quines conductes tracta l’ordenança?
La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés.
Bloc d’informació sobre l’ordenança per part de l’equip tècnic municipal
Marisa Marco, jurista de la Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, explica les claus dels contingut de la nova ordenança de convivència amb exemples pràctics per a facilitar la comprensió.
ACTUALITZACIÓ EN RELACIÓ AMB LA NORMATIVA ACTUAL
- Revisió del text de l’Ordenança de convivència per haver d’adaptar-lo a altres lleis i sentències dels Tribunals.
- Revisió dels continguts de l’Ordenança de convivència en relació amb altres ordenances municipals posteriors.
- Adequació del procediment sancionador.
- Incorporar la terminologia dels atemptats contra la dignitat de les persones.
CONDUCTES QUE ES PROPOSA REVISAR
- Botellot i molèsties per soroll a l’espai públic
- Grafits i pintades
- Necessitats fisiològiques a l’espai públic
NOVES CONDUCTES QUE ES PROPOSA INCORPORAR
- Actes que atempten contra la indemnitat sexual
ASPECTES TRANSVERSALS
- CORRESPONSABILITAT dels diferents sectors sobre l’espai públic
- MESURES ALTERNATIVES en substitució de les sancions
La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés.
Torn obert d’intervencions i dubtes sobre el contingut exposat
Pregunta 1: En festes majors es posen a disposició lavabos públics. Aquest servei de lavabos públics es pot estendre a la resta de l’any i altres localitzacions?
Resposta 1: Sí, està contemplada aquesta casuística i identificada la problemàtica, per prendre mesures.
Pregunta 2: Com es poden controlar les miccions a l’espai públic? Hi ha moltes persones que orinen a tot arreu. Es demana instal·lar lavabos públics en punts estratègics dels barris, augmentar el nombre de lavabos públics i actuar respecte a aquest tipus de conductes de les persones.
Resposta 2: Es una problemàtica que es dona en moltes de les sessions que s’han realitzat i es té en compte.
Pregunta 3: “Ja existeix una Ordenança convivència que no conec”. Trobo difícil fer propostes sobre un document que no conec, dubto que en una hora pugui conèixer-ho i fer aportacions, a més tenint en compte que ja hi ha personal tècnic de l’Ajuntament que està molt a sobre del tema.
Resposta 3: Estem fent aquestes sessions per escoltar a la ciutadania. Ens interessa el que pugui aportar des de la seva experiència. El convidem a participar en els grups i li donarem el suport necessari per aclarir le dubtes sobre l’Ordenança i facilitar fer propostes. L’Ordenança està publicada a disposició de la ciutadania en la plataforma digital Decidim Barcelona des de el començament del procés de participació.
A continuació s'ha treballat per grups sobre els temes explicats, podeu consultar l'acta de la sessió en els documents adjunts.
Propostes relacionades:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: