Reglament de Participació Ciutadana
Digues la teva sobre la proposta de nou Reglament de Participació Ciutadana
Capítol 9. L'enfortiment comunitari
El capítol novè està destinat a regular les actuacions per a l’enfortiment comunitari, tant en relació amb els programes de suport associatius específics com amb la promoció de la gestió cívica d’equipaments i serveis. També es preveu, en aquest capítol, la possibilitat que l’Ajuntament proposi a les administracions competents que determinades entitats siguin declarades d’utilitat pública o d'interès social.
A través d’aquest enllaç pots consultar el text per a aquest capítol que es proposa que sigui aprovat en el nou Reglament. Els texts modificats respecte el Reglament del 2017 s’assenyalen en groc.
El debat es va tancar el 23 d'octubre.
Després de recollir i valorar les aportacions:
Consulta la proposta de redactat final per al Capítol 9. L'enfortiment comunitari 📄*
*(pendent de tramitació i posterior aprovació, si s'escau)
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest Capítol.
Si la teva aportació és per modificar un article o apartat, especifica al teu comentari:
- l'article del que es tracta.
- la proposta concreta de redactat.
- la justificació del canvi proposat.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Associació per la Transparència
I.ARTICULE 106: SUPRESSIÓ
REDACCIÓ ACTUAL:
1. Les entitats, les fundacions, les organitzacions i les associacions ciutadanes sense ànim de lucre poden exercir competències municipals, o participar en nom de l'Ajuntament en la gestió de serveis o equipaments la titularitat dels quals correspongui a altres administracions públiques.
Aquestes entitats poden col·laborar mitjançant les seves activitats i projectes en l'exercici de competències municipals. També poden col·laborar en la gestió de serveis i equipaments de titularitat d'altres administracions públiques.
2. La gestió cívica voluntària de competències municipals es pot utilitzar per a les activitats i els serveis susceptibles de gestió indirecta. Té sempre caràcter no lucratiu i s'adjudica mitjançant concurs públic quan hi hagi diverses entitats o organitzacions amb característiques idèntiques o similars.
3. La gestió cívica comporta l'obligació de destinar al programa o a l'equipament gestionat la totalitat dels beneficis que s'hi puguin produir.
4. S'ha de facilitar i promoure la concertació amb el teixit associatiu per a la gestió dels programes sectorials o equipaments que determini l'Ajuntament, incloent-hi la possibilitat de cogestió mitjançant l'establiment de convenis, i cal vetllar per garantir l'accés universal i la qualitat dels serveis.
En fixar els termes de la concertació, s'han de determinar les condicions de la gestió, concretar, en l'aplicació de l'apartat 3, la destinació correcta dels beneficis econòmics que s'hi puguin generar i regular la composició i les funcions de la comissió ciutadana de seguiment de la qual han de formar part els usuaris i les usuàries. També s'ha de determinar, en aquest moment, la manera d'elegir els usuaris i les usuàries membres d'aquesta comissió.
Justificació de la supressió: es proposa suprimir aquest article per la possible vulneració de les regles de lliure competència disposades en l'ordenament jurídic de la UE.
NO S'ACCEPTA LA PROPOSTA.
Tal i com recull la Carta Municipal: l'Ajuntament impulsa la gestió cívica.
Carregant els comentaris ...