Reglament de Participació Ciutadana
Digues la teva sobre la proposta de nou Reglament de Participació Ciutadana
Capítol 2. La iniciativa ciutadana
El capítol segon té per finalitat regular la iniciativa ciutadana, que és la intervenció ciutadana dirigida a promoure una determinada actuació d’interès general i de competència municipal per part de l’Ajuntament, i que pot consistir en la incorporació d’un o diversos punts a tractar en l'ordre del dia del Consell Municipal o del Consell de Districte, en l’inici d’un procés participatiu determinat, en la posta en marxa d’un fòrum ciutadà en format presencial i/o en la plataforma digital, en la creació d’un òrgan de participació, en la proposta d’aprovació d’una disposició de caràcter general, en la celebració d’una consulta ciutadana o en la convocatòria d’un Consell de Barri. S’estableix el nombre de signatures necessàries per poder promoure la consulta, i es regula la presentació de la sol·licitud, la recollida, autenticació i presentació de les signatures i els efectes de la tramitació de la iniciativa ciutadana.
A través d’aquest enllaç pots consultar el text per a aquest capítol que es proposa que sigui aprovat en el nou Reglament. Els texts modificats respecte el Reglament del 2017 s’assenyalen en groc.
El debat es va tancar el 23 d'octubre.
Després de recollir i valorar les aportacions:
Consulta la proposta de redactat final per al Capítol 2. La iniciativa ciutadana 📄*
*(pendent de tramitació i posterior aprovació, si s'escau).
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest Capítol.
Si la teva aportació és per modificar un article o apartat, especifica al teu comentari:
- l'article del que es tracta.
- la proposta concreta de redactat.
- la justificació del canvi proposat.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Associació per la Transparència
I.ARTICLE 17.5: MODIFICACIÓ
REDACCIÓ ACTUAL:
“5. La Comissió Promotora ha de recollir les signatures en el termini de dos mesos, comptats des del dia en què els serveis municipals li hagin tornat el primer grup de plecs validats. L'Alcaldia o òrgan en qui delegui pot prorrogar aquest termini fins a dos mesos més, per causes justificades.”
PROPOSTA DE REDACCIÓ:
“5. La Comissió Promotora ha de recollir les signatures en el termini de dos mesos, comptats des del dia en què els serveis municipals li hagin tornat el primer grup de plecs validats. L'Alcaldia o òrgan en qui delegui pot prorrogar aquest termini fins a dos mesos més, per causes justificades.”
JUSTIFICACIÓ:
Possibilitar l'augment de l'termini de recollida de signatures, tenint en compte les facilitats atorgades per l'RPC (físiques, electròniques, etc.) no té sentit, especialment perquè l'objectiu d'aquests processos de participació és que, a més de recollir el nombre mínim establert , reflecteixin realment preocupacions o interessos ciutadans generalitzats, sense que per a això fos necessari augmentar el termini.
Es proposa suprimir el següent text, emmarcat aquí entre parèntesis per claredat: [L'Alcaldia o òrgan en qui delegui pot prorrogar aquest termini fins a dos mesos més, per causes justificades.], quedant el text així: "5. La Comissió Promotora ha de recollir les signatures en el termini de dos mesos, comptats des del dia en què els serveis municipals li hagin tornat el primer grup de plecs validats."
NO S'ACCEPTA LA PROPOSTA.
Segons el previst a la llei 10/2012 al respecte.
Carregant els comentaris ...