Reglament de Participació Ciutadana
Digues la teva sobre la proposta de nou Reglament de Participació Ciutadana
Capítol 2. La iniciativa ciutadana
El capítol segon té per finalitat regular la iniciativa ciutadana, que és la intervenció ciutadana dirigida a promoure una determinada actuació d’interès general i de competència municipal per part de l’Ajuntament, i que pot consistir en la incorporació d’un o diversos punts a tractar en l'ordre del dia del Consell Municipal o del Consell de Districte, en l’inici d’un procés participatiu determinat, en la posta en marxa d’un fòrum ciutadà en format presencial i/o en la plataforma digital, en la creació d’un òrgan de participació, en la proposta d’aprovació d’una disposició de caràcter general, en la celebració d’una consulta ciutadana o en la convocatòria d’un Consell de Barri. S’estableix el nombre de signatures necessàries per poder promoure la consulta, i es regula la presentació de la sol·licitud, la recollida, autenticació i presentació de les signatures i els efectes de la tramitació de la iniciativa ciutadana.
A través d’aquest enllaç pots consultar el text per a aquest capítol que es proposa que sigui aprovat en el nou Reglament. Els texts modificats respecte el Reglament del 2017 s’assenyalen en groc.
El debat es va tancar el 23 d'octubre.
Després de recollir i valorar les aportacions:
Consulta la proposta de redactat final per al Capítol 2. La iniciativa ciutadana 📄*
*(pendent de tramitació i posterior aprovació, si s'escau).
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest Capítol.
Si la teva aportació és per modificar un article o apartat, especifica al teu comentari:
- l'article del que es tracta.
- la proposta concreta de redactat.
- la justificació del canvi proposat.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Associació per la Transparència
ARTICLE 9.3: MODIFICACIÓ -part 1ª-
REDACCIÓ ACTUAL:
“3. Cada iniciativa s'ha de referir únicament a una de les possibilitats indicades a l'apartat anterior. Excepcionalment, les iniciatives que consisteixin en l'aprovació d'una disposició de caràcter general poden incorporar, també, una sol·licitud perquè, en el cas que el Consell Municipal rebutgi l'aprovació de la disposició de caràcter general proposada, se celebri una consulta ciutadana sobre el mateix objecte. En aquest supòsit, el plec de recollida de signatures ha d'indicar clarament que les signatures tenen per finalitat donar suport tant a l'aprovació de la disposició de caràcter general, com, en el cas que el Consell Municipal la rebutgi, a la celebració d'una consulta ciutadana, i ha d'incorporar, també, la pregunta concreta i invariable que caldrà contestar en la consulta ciutadana en el cas que aquesta s'hagi de celebrar.”
PROPOSTA 1 DE REDACCIÓ:
“3. Cada iniciativa s'ha de referir únicament a una de les possibilitats indicades a l'apartat anterior.” Excepcionalment, les iniciatives que consisteixin en l'aprovació d'una disposició de caràcter general poden incorporar, també, una sol·licitud perquè, en el cas que el Consell Municipal rebutgi l'aprovació de la disposició de caràcter general proposada, se celebri una consulta ciutadana sobre el mateix objecte. En aquest supòsit, el plec de recollida de signatures ha d'indicar clarament que les signatures tenen per finalitat donar suport tant a l'aprovació de la disposició de caràcter general, com, en el cas que el Consell Municipal la rebutgi, a la celebració d'una consulta ciutadana, i ha d'incorporar, també, la pregunta concreta i invariable que caldrà contestar en la consulta ciutadana en el cas que aquesta s'hagi de celebrar.
JUSTIFICACIÓ:
Es proposa l'eliminació de el text ratllat donada la confusió jurídica que genera el possible doble valor d'una única signatura per part de l'ciutadà, que per exemple, podria mostrar-se a favor de l'aprovació de la disposició de caràcter general però no de la celebració d'una consulta.
PROPOSTA ALTERNATIVA DE REDACCIÓ, EN CAS DE NO SER ACCEPTADA LA PRIMERA PROPOSTA:
“3. Cada iniciativa s'ha de referir únicament a una de les possibilitats indicades a l'apartat anterior. Excepcionalment, les iniciatives que consisteixin en l'aprovació d'una disposició de caràcter general poden incorporar, també, una sol·licitud perquè, en el cas que el Consell Municipal rebutgi l'aprovació de la disposició de caràcter general proposada, se celebri una consulta ciutadana sobre el mateix objecte. En aquest supòsit, el plec de recollida de signatures haurà d'oferir la possibilitat als ciutadans i ciutadanes que amb el seu signen donin suport exclusivament l'aprovació de la disposició de caràcter general, o, si s'escau, i per al supòsit que el Consell Municipal rebutgi l'aprovació de la disposició de caràcter general, se celebri una consulta ciutadana.
NO S'ACCEPTA LA PROPOSTA.
Carregant els comentaris ...