Modificació de l’Ordenança de Circulació de vianants i de vehicles
#OrdenançaCirculacioBCN Modificació d'adequació a la normativa estatal referent a vehicles de mobilitat personal
Article 40. Motocicletes i ciclomotors
L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Catorze.- Es modifica l’apartat 2 de l’article 40, que queda redactat de la forma següent:
“Article 40. Motocicletes i ciclomotors
(...)
2. Preferentment s’ha d’estacionar a la calçada, però quan no sigui possible l’estacionament en els espais previstos a l’apartat anterior i no estigui prohibit o no hi hagi reserva de càrrega i descàrrega en la calçada o d’estacionament per a persones amb discapacitat, ni zones d’estacionament prohibit definides a l’articulat d’aquesta Ordenança que regula la reserva d’estacionament i les zones no permeses, es pot estacionar a les voreres, les andanes o els passeigs de més de tres metres d’amplada, en les següents condicions:
a) A una distància de cinquanta centímetres de la vorada.
b) A dos metres dels límits d’un pas de vianants o d’una parada de transport públic.
c) Entre els escocells, si n’hi ha, sense sobrepassar-los.
d) Paral·lelament a la vorada, quan les voreres, andanes o passeigs tinguin una amplada d’entre tres i sis metres.
e) En semibateria, quan l’amplada de les voreres, andanes o passeigs sigui superior a sis metres.
f) Accedint a les voreres, andanes i passeigs amb el motor parat i sense ocupar el seient. Únicament es pot utilitzar la força del motor per salvar el desnivells de la vorada, sense que es pugui accedir pels passos destinats als vianants amb el motor en marxa i assegut en el seient.
g) En tot els casos, s’ha de deixar un espai lliure pels vianants de tres metres.(...)”
El debat es va tancar el 01/03/2023 09:03 amb aquestes conclusions:
Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.
A través d’aquest enllaç pots consultar l'article 40, on trobaràs les modificacions destacades en blau.
Consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999).
Consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles.
Consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
bones.
No cal mostrar tant emprenyament a l'escriure, qui vulgui insultar que vagi a Twitter.
Jo sóc motorista.
La proposta de V.Solivelles no la trobo malament: obre el Art.40 punto 2. ". Preferentemente debe estacionarse en la calzada, pero cuando no sea posible...". En ese "pero cuando no sea posible" está una buena parte del problema actual. Cada uno la interpreta como mejor le conviene. Mi propuesta: aparcar en la acera de más de 3m de ancha y solo si está señalizado para motos o bicicletas. Si no, a un parking (público o privado).
PERO, si l'ajuntament te que marcar tots els espais possibles a la ciutat, el temps necessari i el cost serà molt elevat.
Aparcar sols al carrer és problemàtic ( a mi m'han tirat a terra dos cops la moto aparcada correctament al carrer) si no hi ha espai assignat, que competeix amb el dels cotxes i les furgonetes.
No veig la raó per actuar sols sobre les motos a motor. Conceptualment si un vehícle de dos rodes funciona amb motor elèctric o de combustió ocupen espai igual, són un perill per peatons igual, i contaminen un 80%igual (mentre el mix energètic espanyol obtingui l'electricitat en un 80% de fonts no renovables) però això sí, la contaminació generada no ens la mengem els barcelonins.
Les bicis i patinets també ocupen espai (menys), i també maten peatons (menys), i no estan identificats (a l'hora de perseguir infraccions i conductors fugitius) llavors no entenc la raò de no considerar aquets vehícles igual que les motos.
Carregant els comentaris ...