Modificació de l’Ordenança de Circulació de vianants i de vehicles
#OrdenançaCirculacioBCN Modificació d'adequació a la normativa estatal referent a vehicles de mobilitat personal
Article 40. Motocicletes i ciclomotors
L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Catorze.- Es modifica l’apartat 2 de l’article 40, que queda redactat de la forma següent:
“Article 40. Motocicletes i ciclomotors
(...)
2. Preferentment s’ha d’estacionar a la calçada, però quan no sigui possible l’estacionament en els espais previstos a l’apartat anterior i no estigui prohibit o no hi hagi reserva de càrrega i descàrrega en la calçada o d’estacionament per a persones amb discapacitat, ni zones d’estacionament prohibit definides a l’articulat d’aquesta Ordenança que regula la reserva d’estacionament i les zones no permeses, es pot estacionar a les voreres, les andanes o els passeigs de més de tres metres d’amplada, en les següents condicions:
a) A una distància de cinquanta centímetres de la vorada.
b) A dos metres dels límits d’un pas de vianants o d’una parada de transport públic.
c) Entre els escocells, si n’hi ha, sense sobrepassar-los.
d) Paral·lelament a la vorada, quan les voreres, andanes o passeigs tinguin una amplada d’entre tres i sis metres.
e) En semibateria, quan l’amplada de les voreres, andanes o passeigs sigui superior a sis metres.
f) Accedint a les voreres, andanes i passeigs amb el motor parat i sense ocupar el seient. Únicament es pot utilitzar la força del motor per salvar el desnivells de la vorada, sense que es pugui accedir pels passos destinats als vianants amb el motor en marxa i assegut en el seient.
g) En tot els casos, s’ha de deixar un espai lliure pels vianants de tres metres.(...)”
El debat es va tancar el 01/03/2023 09:03 amb aquestes conclusions:
Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.
A través d’aquest enllaç pots consultar l'article 40, on trobaràs les modificacions destacades en blau.
Consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999).
Consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles.
Consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Secuvial Org
El sentido común, si es que queremos hacer uso de él, nos obligaría a mirar los datos estadisticos del propio ayuntamiento, que aunque no están actualizados en su totalidad, si que ofrecen una foto dija de nuestra realidad en Barcelona.
Por un lado si mirais la composición de la ciudadanía por edades vereís que existe una gran cantidad de barceloneses y barcelonesas con más de 65 años y por suerte much@s con más de 70.
Creo sinceramente que tienen todo el derecho de tener su movilidad. Movilidad proporcionada en un 82% por sus familiares, que en gran parte utilizan sus vehículos para llevarlos al médico, recogerlos para reunirlos con el resto de la familia, o simplemente para sacarlos a ver el mar o la montaña. Creo que podemos acordar que a esas edades es desaconsejable el uso de la bicicleta o patinete.
La opción es dejarlos en sus domicilios hacinados hasta que se marchiten del todo.
Todos inexorablemente llegaremos, con suerte a estas edades y con suerte tendremos algún familiar que no nos abandone y pueda ayudarnos en nuestra movilidad futura.
Actualmente existen 140.000 vehículos sin etiqueta medioambiental en BCN, además de otros 240.000 de etiqueta B que en un año seguramente tampoco podrán circular....¿a quien creéis que estas personas y sus familias damnificadas podrán un voto negativo en las urnas?.
En fin un poco de humanidad y sentido común os invvito a conocer lamrealidad de BCN mirando las estadisticas, se pueden sacar muchas conclusiones.
El sentit comú ens obliga a mirar que estem decidint sobre l'article 40, que parla de l'aparcament de motos. I és cert, gran part de la població es troba en una edat avançada. Però no, la seva mobilitat no es basa en els cotxes d'algú que els vulgui acompanyar sinó que principalment caminen i van en autobús. I és també per això que cal prohibir aparcar motos en vorera, per facilitar els desplaçaments de la gent gran i l'accés a les parades de bus.
Carregant els comentaris ...