Modificació de l’Ordenança de Circulació de vianants i de vehicles
#OrdenançaCirculacioBCN Modificació d'adequació a la normativa estatal referent a vehicles de mobilitat personal
Article 40. Motocicletes i ciclomotors
L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Catorze.- Es modifica l’apartat 2 de l’article 40, que queda redactat de la forma següent:
“Article 40. Motocicletes i ciclomotors
(...)
2. Preferentment s’ha d’estacionar a la calçada, però quan no sigui possible l’estacionament en els espais previstos a l’apartat anterior i no estigui prohibit o no hi hagi reserva de càrrega i descàrrega en la calçada o d’estacionament per a persones amb discapacitat, ni zones d’estacionament prohibit definides a l’articulat d’aquesta Ordenança que regula la reserva d’estacionament i les zones no permeses, es pot estacionar a les voreres, les andanes o els passeigs de més de tres metres d’amplada, en les següents condicions:
a) A una distància de cinquanta centímetres de la vorada.
b) A dos metres dels límits d’un pas de vianants o d’una parada de transport públic.
c) Entre els escocells, si n’hi ha, sense sobrepassar-los.
d) Paral·lelament a la vorada, quan les voreres, andanes o passeigs tinguin una amplada d’entre tres i sis metres.
e) En semibateria, quan l’amplada de les voreres, andanes o passeigs sigui superior a sis metres.
f) Accedint a les voreres, andanes i passeigs amb el motor parat i sense ocupar el seient. Únicament es pot utilitzar la força del motor per salvar el desnivells de la vorada, sense que es pugui accedir pels passos destinats als vianants amb el motor en marxa i assegut en el seient.
g) En tot els casos, s’ha de deixar un espai lliure pels vianants de tres metres.(...)”
El debat es va tancar el 01/03/2023 09:03 amb aquestes conclusions:
Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.
A través d’aquest enllaç pots consultar l'article 40, on trobaràs les modificacions destacades en blau.
Consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999).
Consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles.
Consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Els anti-vehicles son majoria en decidim Barcelona, esta clar, i no s'enteran de que no som ni Amsterdam ni Berlin : si Amsterdam pogues tenir metro la majora de la gent no anirian en bicicleta, i Berlin, amb la seva reconstruccio, te unas avigudas superamples que no escanyen la circulacio de la resta dels vehicles: aqui ens entossudim amb el dogma i mantra del 3,6% que representa la mobilita en bicicleta, en comptes d'invertir en millores en el acces desde l area metropolitana del trasport public, afavorin l itercambi modal, pero noooo, es mes facil la politica del desgast al ciutada i untar butxaques de palmeros per perpetuarse en un model QUE NO FUNCIONA!
Carregant els comentaris ...