Modificació de l’Ordenança de Circulació de vianants i de vehicles
#OrdenançaCirculacioBCN Modificació d'adequació a la normativa estatal referent a vehicles de mobilitat personal
Article 40. Motocicletes i ciclomotors
L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Catorze.- Es modifica l’apartat 2 de l’article 40, que queda redactat de la forma següent:
“Article 40. Motocicletes i ciclomotors
(...)
2. Preferentment s’ha d’estacionar a la calçada, però quan no sigui possible l’estacionament en els espais previstos a l’apartat anterior i no estigui prohibit o no hi hagi reserva de càrrega i descàrrega en la calçada o d’estacionament per a persones amb discapacitat, ni zones d’estacionament prohibit definides a l’articulat d’aquesta Ordenança que regula la reserva d’estacionament i les zones no permeses, es pot estacionar a les voreres, les andanes o els passeigs de més de tres metres d’amplada, en les següents condicions:
a) A una distància de cinquanta centímetres de la vorada.
b) A dos metres dels límits d’un pas de vianants o d’una parada de transport públic.
c) Entre els escocells, si n’hi ha, sense sobrepassar-los.
d) Paral·lelament a la vorada, quan les voreres, andanes o passeigs tinguin una amplada d’entre tres i sis metres.
e) En semibateria, quan l’amplada de les voreres, andanes o passeigs sigui superior a sis metres.
f) Accedint a les voreres, andanes i passeigs amb el motor parat i sense ocupar el seient. Únicament es pot utilitzar la força del motor per salvar el desnivells de la vorada, sense que es pugui accedir pels passos destinats als vianants amb el motor en marxa i assegut en el seient.
g) En tot els casos, s’ha de deixar un espai lliure pels vianants de tres metres.(...)”
El debat es va tancar el 01/03/2023 09:03 amb aquestes conclusions:
Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.
A través d’aquest enllaç pots consultar l'article 40, on trobaràs les modificacions destacades en blau.
Consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999).
Consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles.
Consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Monica Xufre ASOCPARC
Les motocicletas son un element clau en la movilitat de la ciutat de Barcelona: hem sigut sempre l enveja de les capitals europeas, que pel seu clima no han pogut ser populars. Ens agradi o no, vivim amb una ciutat que no pot ser tota reconvertida en el centre d'Amsterdam . La ciutat i els seus ciutadans necessitan moures per las seves activitats diarias, conciliacio vida familiar i laboral. El transport public, la bicicleta, no son elements que cobreixin las necessitats de tothom.
Molts treballadors arriven de mes de 50 Km en motocicleta, son menys vehicles que entren a la ciutat, per tant s'ha de procurar que sense destorbar puguin ser aparcadas a la via publica, ja que aquestos ciutadans tambe paguen impostos.
Criminalitzar tot vehicle a motor es un error que acabarem pagant molt car.
Si fan 50 km, no paguen impostos a BCN. Així que no com tothom.
Que et penses? que Barcelona es nodreix nomes dels impostos dels que hi viuen? diga-li als que tenen negocis que viuen pricipalmen dels que venen de fora BCN a treballar i paguen mes imposts que cualsevol ciutada....
Pagau més impostos? L'IBI de Barcelona és molt més car que a la resta i el premis de circulació també.
Quan vaig a fora també pago per serveis que els locals tenen gratis encara que contribueixo a generar riquesa i pago la taxa turistica.
Totalmente de acuerdo, no se puede legislar creando agravios innecesarios, todos los ocupantes de la vía tienen que tener posibilidad de utilizarla independientemente de la modalidad o vehículo que elijan para dicha movilidad. Legislar unos contra otros sin atenernos a cuestiones técnicas no funciona, tampoco el prohibir por prohibir. Prohibir es más sencillo que regular el respeto mutuo.
No es tracta de criminalitzar, les motos han de tenir els mateixos drets i deures que altres vehicles, pero si no tenen plaça d'aparcament prop del destí, han de buscar parking i caminar una mica. El que no es sostenible es que la moto es pugui aparcar a la porta del destí i ocupar l'espai public indefinidament.
Be que aparquen las bicicletas , últimament per tot arreu, i totes per supossat sobre la vorera, aquestes no molesten????
A la vorera ni bicis, ni motos mal aparcades.
Carregant els comentaris ...