Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Facilitar els tràmits de la transició energètica"

Avatar: Marcel Marcel

Títol (Català)

  • +Mobilitat

Títol (Castellano)

  • +Movilidad

Descripció (Català)

  • +

    L’any 2018 el nombre d’etapes de desplaçaments efectuades a Barcelona en dia feiner ha estat de 8.436.196. El 64,4% d’aquestes etapes corresponen a desplaçaments interns dins la ciutat, i la resta, a desplaçaments de connexió amb altres municipis. El 74,9% d’aquests desplaçaments s’han fet amb mitjans d’ecomobilitat, (transport públic, en bicicleta, a peu), mentre que en el cas dels desplaçaments de connexió el percentatge d’ecomobilitat baixa a un 59,8%.

    El transport i la mobilitat rodada suposen per a la ciutat el 30% de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.

    Un informe recent de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (Avaluació de la qualitat de l’aire a la ciutat de Barcelona 2021) conclou el següent:

    - L’impacte de la contaminació atmosfèrica en salut estimat, tenint en compte els nous nivells guia de l’OMS, està al voltant de 1.200 morts anuals (el 8% de les morts naturals), 750 casos nous d’asma infantil anuals (el 35% dels nous casos) i 110 casos nous de càncer de pulmó anuals (l’11% dels nous casos).

    - El cost social d’aquesta mortalitat anual s’estima en 855 milions d’euros (l’1% del PIB de la ciutat i 520 euros per capita). El cost sanitari d’aquests casos de malaltia s’estima en 4,7 milions d’euros.

Descripció (Castellano)

  • +

    En el año 2018 el número de etapas de desplazamientos efectuadas en Barcelona en día laborable ha sido de 8.436.196. El 64,4 % de estas etapas corresponden a desplazamientos internos dentro de la ciudad, y el resto, a desplazamientos de conexión con otros municipios. El 74,9 % de estos desplazamientos se han hecho con medios de ecomovilidad, (transporte público, en bicicleta, a pie), mientras que en el caso de los desplazamientos de conexión, el porcentaje de ecomovilidad baja a un 59,8 %.

    El transporte y la movilidad rodada suponen para la ciudad el 30 % de las emisiones de gases de efecto invernadero.

    Un informe reciente de la Agencia de Salud Pública de Barcelona ("Evaluación de la calidad del aire en la ciudad de Barcelona 2021") concluye que:

    - El impacto de la contaminación atmosférica en salud estimado, teniendo en cuenta los nuevos niveles guía de la OMS, está en torno a 1.200 muertes anuales (el 8 % de las muertes naturales), 750 casos nuevos de asma infantil anuales (el 35 % de los nuevos casos) y 110 casos nuevos de cáncer de pulmón anuales (el 11 % de los nuevos casos).

    - El coste social de esta mortalidad anual se estima en 855 millones de euros (el 1 % del PIB de la ciudad y 520 euros per cápita). El coste sanitario de estos casos de enfermedad se estima en 4,7 millones de euros.

Àmbit

  • +Ciutat

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir