Consell de Barri d'Horta
#ConsellHorta Òrgan de participació veïnal d'Horta
Revertir el sentit del carrer Camp Amor al seu estat original o establir mesures de control de trànsit a Pg Valldaura (Avda Estatut a pl Karl Marx)
Des de que es va realitzar la modificació de sentit al carrer Camp Amor, hem estat testimonis de com aquest tram del Passeig de Valldaura s'ha transformat en una mena d'ampliació de les rondes. L'augment significatiu del trànsit de vehícles que circulen constantment, fins i tot durant les hores nocturnes, ha provocat un deteriorament important en la qualitat de vida dels veïns. Aquest increment de trànsit ha accentuat els problemes preexistents de contaminació de l'aire i soroll.
Li agrada a:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb PilarIM
Absolutament d'acord. El canvi de sentit del carrer Campoamor ens ocasiona moltes molèsties:
-També aquest punt (Lloret de Mar-Salses) té molt poca visibilitat pels cotxes que baixen per Salses, que són molts, ja que és l'únic accés per arribar a la zona. Els cotxes han d'estar pendents dels vianants i de la circulació intensa pel carrer Lloret de Mar.
Com s'especifica, el semàfor de Valldaura-Eduard Toda no pot absorbir el volum de cotxes que accedeixen a la ronda o av. Estatut en hores punta. És un veritable coll d'ampolla, esperant 4 o 5 fases de semàfor en hores punta, generant bàsicament contaminació.
Finalment, la població que viu en els carrers afectats pel canvi de sentit del carrer Campoamor són persones grans, amb dificultats de mobilitat (residència Dovela) i molts nens que transiten per les voreres camí de les escoles properes Mare Nostrum - FEDAC - Regina Carmeli.
Molts veïns que sempre hem viscut en aquesta zona no aconseguim entendre aquest canvi tan surrealista que ha inundat el nostre barri residencial de cotxes i se'ns han dificultat els accessos dels nostres domicilis tant com a vianants com a conductors dels nostres vehicles.
Totalment d’acord també, a continuació afegeixo les molèsties concretes que patim els residents de Passeig Valldaura (tram que va des de l’avinguda de l’estatut fins Plaça Carl Marx) degut al canvi de sentit del carrer Campoamor:
• Els embussos continus que es produeixen durant les hores punta afecten la mobilitat de qui transita per l'àrea durant el dia i generen constantment contaminació i soroll.
• Durant totes les hores nocturnes i de forma preocupantment continuada d’ença al canvi de sentit del carrer Campoamor, transiten per aquest tram durant tota la nit tot tipus de vehicles, la majoria a una velocitat superior als 50 km/h produint una elevada contaminació acústica, la qual dificulta greument la conciliació del son per part dels veïns residents en aquest tram de passeig.
• L’autobús 185 amb parada a Passeig de Valldaura 24 genera un soroll fora de lo normal en comparació amb altres vehicles similars de la flota de autobusos de TMB. Es tracta d’un autobús amb molt poca afluència però amb una molt elevada freqüència de pas, la qual personalment considero descontextualitzada i no justificada.
• Aquest increment de trànsit ha accentuat encara més els problemes preexistents de contaminació de l'aire al anteriorment mencionat tram del Passeig de Valldaura, ja afectat pel fet de trobar-se en les proximitats de la Ronda de Dalt.
• En aquesta secció del passeig Valldaura, la majoria dels edificis de vivendes consten de poques plantes, i una gran concentració de residents ocup
• En aquesta secció del passeig Valldaura, la majoria dels edificis de vivendes consten de poques plantes, i una gran concentració de residents ocupa els pisos baixos, primers i segons. Aquests residents es troben més exposats als creixents nivells de contaminació generats pel creixent trànsit de vehicles, així com al soroll que aquest trànsit provoca.
• Al Passeig Valldaura, entre els carrers d'Eduard Toda i el Carrer de Salses, es troba l'Escola Mare Nostrum, la qual també es veu afectada per l'increment del trànsit. En les hores de recollida dels alumnes, es generen embussos significatius i és preocupant que hi circulin tants vehicles a una velocitat elevada en una zona amb un gran nombre de nens i nenes que es dirigeixen a l'escola.
Absolutament d'acord amb tot el que has exposat. És evident que el canvi de sentit del carrer Campoamor ha tingut un impacte negatiu en la qualitat de vida dels veïns, especialment pels que són més vulnerables, com les persones grans i els nens. A més, la situació del tràfic en puntes com l'encreuament de Lloret de Mar-Salses o el semàfor de Valldaura-Eduard Toda és insostenible i posa en perill la seguretat de tots.
Cal tenir en compte també l'impacte ambiental d'aquest canvi, amb més cotxes aturats en semàfors, generant més contaminació. És urgent reconsiderar aquesta decisió per prioritzar la seguretat i el benestar dels residents.
Carregant els comentaris ...