De fet la nova parada està pràcticament a la mateixa distància que l’antiga de la Creu Roja, amb la peculiaritat que ara cal creuar un pas de vianants. En la NXB la distribució de les parades és una mica diferent que en la xarxa convencional. La interdistància entre parades de la NXB i de les línies convencionals és de 320 m i 250 m respectivament. Aquest lleuger augment de distància entre parades de 70 mts ( una mica més de mitja illa d l’Eixample ) respon a un criteri de reducció del temps de recorreguts de les noves línies, millorant per tant la velocitat comercial, i d’aquesta manera, fer el servei més eficient en la mesura que es redueix el temps de viatge. Per contra, notarem que les parades estan de l’ordre d’un minut més lluny.
Aquest nou sistema, aporta entre altres la novetat dels intercanvis, de fet es podrà en un 95% dels casos, des de qualsevol punt de l’àmbit de la NXB arribar a qualsevol destinació amb un sol intercanvi entre línies. Per fer possible això primer es situen les parades d’intercanvi entre línies, repartint l’espai resultant a raó de 320 m de mitjana, per aquest motiu veurem desplaçaments de les nostres parades en molts casos.
Modificar la posició d’una parada per acostar-la a un determinat equipament pot ser positiu pels usuaris de l’equipament, però alhora pot ser negatiu per la resta d’usuaris del barri d’aquesta parada, que els allunya, en la mateixa proporció. Per tant, cal estudiar en cada cas el balanç avantatges-inconvenients.
Compartir