No és possible ja que cal respectar les noves interdistàncies entre parades. En la NXB, la distribució de les parades és una mica diferent a la distribució en la xarxa convencional. La interdistància entre parades de la NXB i de les línies convencionals és de 320 m i 250 m respectivament. Aquest lleuger augment de distància entre parades de 70 m (aprox. de mitja illa de l’Eixample ) respon a un criteri de reducció del temps de recorregut de les noves línies, millorant per tant la velocitat comercial, i d’aquesta manera, fent el servei més eficient alhora que es redueix el temps de viatge. Per contra, notarem que les parades estan de l’ordre d’un minut més lluny.
Aquest nou sistema, aporta entre altres, la novetat dels intercanvis. De fet, es podrà en un 95% dels casos, des de qualsevol punt de l’àmbit de la NXB, arribar a qualsevol destinació amb un sol intercanvi entre línies. Per fer possible això, primer es situen les parades d’intercanvi entre línies, repartint l’espai resultant a raó de 320 mts de mitjana. Per aquest motiu veurem desplaçaments de les nostres parades en molts casos.
Quan una parada dóna servei a algun equipament, s’intenta situar el més a prop possible d’aquest, amb la finalitat de donar una millor accessibilitat. Alhora s’intenta no descompensar en excés les interdistàncies a les parades adjacents. Modificar la posició d’una parada per acostar-la a un determinat equipament pot ser positiu pels usuaris de l’equipament, però en la mateixa mesura pot ser negatiu per la resta d’usuaris del barri d’aquesta parada, que els allunya, en la mateixa proporció. Per tant, cal estudiar en cada cas el balanç avantatges-inconvenients.
Compartir