Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Fins el dia 27 de gener (inclòs) es pot donar suport a les propostes exposades en aquest apartat. Ja no és possible fer noves propostes.

Les propostes de Dinamització Via Laietana són fruit de les aportacions ciutadanes fetes en les sessions presencials (recorreguts urbans i tallers de participació) i recollides a l’enquesta de diagnosi. Expressen tant criteris generals com propostes concretes per aconseguir una Via Laietana més amable i sostenible. En total resulten 116 propostes agrupades en 44 criteris generals. Durant el procés també s’han presentat 3 propostes on-line.

El grau de suport descrit a les 116 propostes presencials correspon al criteri general i no a la proposta concreta. Aquest es valora en tres escales (ALT, MIG, BAIX) segons el nombre de vegades que s’hagi tractat el tema al llarg del procés. 

119 propostes

Ampliación de aceras y plantar de árboles
P49. Reduir la contaminació de l’aire i el soroll excessiu a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
Carril bici bidireccional para poder bajar de forma segura
P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.
P47. Fer carrils de 30km/h.
P76. Incloure vegetació (arbrat i plantes arbustives) i mobiliari urbà per afavorir l’espai d’estada a la Plaça d’Antoni Maura.
P54. Eliminar les parades del Bus Turístic a la plaça d'Antoni Maura.
P61. Fer un espai agradable per al passeig, amb bancs i vegetació, a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P36. Reobrir la sortida de metro que hi havia antigament davant de l’edifici de Correus.
P69. Potenciar el verd a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P79. Fer un pas de vianants ample i central que connecti l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.
P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.
P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.
P55. No permetre la circulació del Bus Turístic per la Via Laietana.
P17. Augmentar l’amplada de les voreres del C/Jonqueres.
P22. Estendre l'àmbit de pacificació previst al C/ Sant Pere Més Alt fins a la Plaça Lluís Millet generant la Super Illa de la Música.
P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.
P70. Reservar espai per aparcament de bicicletes a la Via Laietana.
P44. Incorporar en sentit de baixada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes.
P110. Canviar el nom de la plaça d’Antonio López.
P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.
P46. Mantenir la connexió mar-muntanya incorporant un carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes de pujada.
P105. Combinar arbrat i parterres amb vegetació de diferents alçades a la Plaça d’Antonio López.
P66. Ubicar mobiliari urbà i vegetació per potenciar l’estada a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P41. Facilitar la incorporació de les bicicletes als carrers transversals de manera directa des de la Via Laietana.
P74. Incloure vegetació i mobiliari urbà per potenciar el punt de trobada a la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.
P19. Limitar la circulació al C/Jonqueres només per a vehicles de càrrega i descàrrega i per accedir als aparcaments.
P107. Utilitzar paviments tous i naturals a la Plaça d’Antonio López.
P62. No ubicar aparcament de motos a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P42. Garantir la seguretat de vianants en el cas que el carril bici s’ubiqui al costat de les voreres (desnivells, visibilitat, etc.).
P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.
P63. Fer petites zones de descans per facilitar la mobilitat diària de les persones grans a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P115. Posar en valor el patrimoni arquitectònic dels edificis de la Via Laietana a les places i espais d’eixamplament.
P16. Escollir una il·luminació sense bàculs (aèria o a façana) per a les voreres de la Via Laietana i el C/Jonqueres.
P18. Deixar un sol carril per a bus/taxi i veïnat al C/Jonqueres.
P78. Fer un Boulevard continu entre l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P39. Regular les aturades de Taxi que es realitzen al llarg de tota la Via Laietana. Resoldre el conflicte existent al voltant de la Plaça de l'Àngel.
P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.
P116. Disposar bancs i cadires de manera que fomentin la relació i fer seients més ergonòmics amb materials resistents i agradables (de fusta).
P60. Vetllar per la convivència entre vianants i ciclistes a les parades d’autobús i aturades de taxi de la Via Laietana.
P68. Incorporar vegetació a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres per embellir l’espai.
P93. Preveure aparcament per a bicicletes i motos a la Plaça d’Antonio López.
P92. Facilitar l’aparició de comerços diversos, no només de restauració, a la Plaça d’Antonio López.
P82. Reubicar el banc de l’Avinguda Francesc Cambó que talla la continuïtat del C/dels Mercaders.
P52. Gestionar l’aturada dels autobusos discrecionals a la Plaça d’Antoni Maura.
P75. Ubicar lavabos públics a la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P43. No ubicar el carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes entre dos carrils de transport públic (autobús i taxi) per motius de seguretat.
P106. Crear zones de descans amb una font ornamental que redueix, a més a més d’embellir, el soroll del trànsit a la Plaça d’Antonio López.
P87. Recuperar la Plaça de l’Àngel com un punt de trobada ciutadana generant una zona d’espera amb mobiliari urbà.
P83. Suprimir les barreres arquitectòniques actuals de l’Avinguda Francesc Cambó.
P64. Pavimentar les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres amb paviments còmodes i resistents.
P51. Ubicar una parada d'autobús discrecional a la zona central de la Via Laietana per facilitar la mobilitat de les persones amb mobilitat reduïda.
P113. Utilitzar elements urbans amb materials reciclats (bancs i cadires).
P57. Controlar el gir dels vehicles i l'accés als aparcaments de l'Av. Francesc Cambó i de la Catedral.
P50. Mantenir el punt de gir de la Plaça d’Antoni Maura tant de pujada com de baixada.
P111. Eliminar la peanya del monument retirat de la Plaça d’Antonio López.
P26. Preveure parades d’autobús amb marquesina i seients suficients.
P108. Incloure un espai d'hort per poder fer tallers de jardineria a la Plaça d’Antonio López.
P40. No ubicar un carril de bicicletes central i de doble sentit ja que ocupa molt espai.
P89. Generar un espai d’estada i descans a la Plaça d’Antonio López.
L’associació De Veïns I Comerciants Via Laietana Detallem Conclusions Del Treball Del Departament D’urbanisme, Escola Tècnica Superior D’arquitectura
P94. Soterrar els contenidors de reciclatge a la Plaça d’Antonio López.
P14. Escollir un model de gestió d’escombraries adequat per a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P20. Millorar la connexió entre el C/Comtal i el C/Jonqueres.
P114. Preveure Il·luminació diferenciada de la resta de la Via Laietana amb bàculs a les places i eixamplaments.
P35. Ubicar dos ascensors a l’estació de metro Jaume I: a la Plaça de l'Àngel i al C/Argenteria.
P72. No sobrecarregar amb més elements urbans l’espai de la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P38. Eliminar les parades de Taxi de la plaça d’Antoni Maura.
P101. Facilitar la possibilitat de celebrar les festes populars i de barri a la Plaça d’Antonio López.
P59. Tenir en compte l’impacte en la mobilitat de les transformacions de la Via Laietana en relació a la Plaça Urquinaona (i viceversa).
P96. Reservar una zona tranquil·la per l’espai de lectura amb bancs i ombra a la Plaça d’Antonio López.
P65. Preveure espai per fer activitats amb les criatures a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P84. Ordenar els elements de la Plaça de l’Àngel per fer una neteja visual de l’espai.
P56. Permetre l’accés als aparcaments de veïns des de la Via Laietana.
P77. Millorar la zona de joc infantil de la Plaça d’Antoni Maura.
P109. Entendre la Plaça d’Antonio López com a porta d’entrada als barris i ubicar un panell informatiu i plànol de la zona.
P85. Delimitar els usos de la Plaça de l’Àngel: zona de descans, zona de punt de trobada (sortida de metro) i carril bici (al carrer Jaume I).
P95. Ubicar jocs tranquils i d’intensitat mitja a la Plaça d’Antonio López.
P97. Generar un espai artístic vinculat al dibuix a la Plaça d’Antonio López. Donar la possibilitat de fer graffitis i murals i de pintar amb guixos.
P58. Garantir l’accés dels vehicles de mercaderies al Mercat de Santa Caterina des de la Via Laietana en sentit de pujada i de baixada.
P27. Adaptar el model de les marquesines quan les dimensions de les voreres siguin insuficients per ubicar el model estàndar.
P23. Preveure senyalització per tal d’orientar a les persones visitants i evitar l’efecte “tap” de la Plaça de l’Àngel i altres llocs de la via.
P24. Ubicar plànols i senyals per ajudar a la ciutadania a orientar-se.
P91. Generar un espai per a infants a la Plaça d’Antonio López.
P45. No incorporar en sentit de pujada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes, la diferència de velocitat genera conflicte.
P67. Ubicar les terrasses preferentment a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P13. Reubicar a les places o als espais d’eixamplament els elements urbans que ocupen més espai.
P28. Millorar l’accessibilitat de les parades d’autobús reduint el desnivell entre la cota de la vorera i la de l’interior de l’autobús.
P21. Incorporar el C/Ortigosa a l’àmbit de pacificació del C/Jonqueres.
P71. Ubicar els elements de gran dimensió a les zones més amples de la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P12. Garantir l’accessibilitat de totes les persones en la seva diversitat fent itineraris accessibles, sense barreres arquitectòniques.
P6. Augmentar el nombre de passos de vianants.
P53. Permetre únicament la circulació de baixada del Bus Turístic.
P81. Fer una il·luminació singular de l’espai central de la Plaça d’Antoni Maura diferenciada de la Via Laietana.
P73. Limitar els usos de la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P98. Generar un espai artístic vinculat al ball i a la música a la Plaça d’Antonio López.
P112. Dotar la Plaça d’Antonio López d’una placa o panots informatius que expliqui la seva història i la del monument.
P5. Desdoblar el pas de vianants existent de la Plaça d’Antonio López: ubicar dos passos de vianants, un superior i un inferior.
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir