Recorrido 1. "Percepción de seguridad y movilidad diversas"
-
Casal de Barri Pou de la FigueraCarrer de Sant Pere Més Baix, 70, 08003 BarcelonaInicio del recorrido
-
Recorrido de reconocimiento urbano para personas adultas y adolescentes cuyo objetivo es identificar y analizar desde una perspectiva de género e interseccional los aspectos físicos y sociales que influyen en la vida cotidiana del vecindario.
En este recorrido se compartirán las diferentes percepciones que tenemos de la Via Laietana y de sus entornos teniendo en cuenta la diversidad de experiencias. También reflexionaremos y compartiremos sobre todo aquello que nos facilita o dificulta nuestra movilidad diaria.
Aforo limitado. Es necesaria la inscripción previa a través de la página web para tener garantizada la plaza. Habrá dos recorridos simultáneos, uno mixto y uno de mujeres y trans.
P26. Preveure parades d’autobús amb marquesina i seients suficients.P31. Allunyar les parades d’autobús dels passos de vianants i de les escoles per seguretat de les persones vianants.P84. Ordenar els elements de la Plaça de l’Àngel per fer una neteja visual de l’espai.P88. Preveure diversitat de paviments, de mobiliari i de colors per poder acollir activitats diverses a la Plaça d’Antonio López.P14. Escollir un model de gestió d’escombraries adequat per a la Via Laietana i al C/Jonqueres.P13. Reubicar a les places o als espais d’eixamplament els elements urbans que ocupen més espai.P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.P4. Reubicar alguns dels passos de vianants actuals.P5. Desdoblar el pas de vianants existent de la Plaça d’Antonio López: ubicar dos passos de vianants, un superior i un inferior.P6. Augmentar el nombre de passos de vianants.P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.P12. Garantir l’accessibilitat de totes les persones en la seva diversitat fent itineraris accessibles, sense barreres arquitectòniques.P61. Fer un espai agradable per al passeig, amb bancs i vegetació, a la Via Laietana i al C/Jonqueres.P62. No ubicar aparcament de motos a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.P63. Fer petites zones de descans per facilitar la mobilitat diària de les persones grans a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.P64. Pavimentar les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres amb paviments còmodes i resistents.P65. Preveure espai per fer activitats amb les criatures a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.P66. Ubicar mobiliari urbà i vegetació per potenciar l’estada a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.P67. Ubicar les terrasses preferentment a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.P15. Suprimir les pilones de les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.P16. Escollir una il·luminació sense bàculs (aèria o a façana) per a les voreres de la Via Laietana i el C/Jonqueres.P82. Reubicar el banc de l’Avinguda Francesc Cambó que talla la continuïtat del C/dels Mercaders.P83. Suprimir les barreres arquitectòniques actuals de l’Avinguda Francesc Cambó.P23. Preveure senyalització per tal d’orientar a les persones visitants i evitar l’efecte “tap” de la Plaça de l’Àngel i altres llocs de la via.P85. Delimitar els usos de la Plaça de l’Àngel: zona de descans, zona de punt de trobada (sortida de metro) i carril bici (al carrer Jaume I).P24. Ubicar plànols i senyals per ajudar a la ciutadania a orientar-se.P86. Estudiar la possibilitat de traslladar el punt de trobada dels free-tours de la Plaça de l’Àngel a la Plaça de Ramon Berenguer el Gran.P25. Vetllar per a que la senyalètica sigui accessibles i de fàcil comprensió (lletra gran, pictogrames, etc.).P28. Millorar l’accessibilitat de les parades d’autobús reduint el desnivell entre la cota de la vorera i la de l’interior de l’autobús.P89. Generar un espai d’estada i descans a la Plaça d’Antonio López.P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.P90. Ubicar usos mòbils (quioscos, “food trucks”, etc.) a la Plaça d’Antonio López.P91. Generar un espai per a infants a la Plaça d’Antonio López.P92. Facilitar l’aparició de comerços diversos, no només de restauració, a la Plaça d’Antonio López.P30. Ubicar les parades d’autobús a prop de les plataformes pacificades, però no en aquestes.P93. Preveure aparcament per a bicicletes i motos a la Plaça d’Antonio López.P94. Soterrar els contenidors de reciclatge a la Plaça d’Antonio López.P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.P33. Afegir una nova parada d’autobús a la Plaça d’Antonio López.P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.P35. Ubicar dos ascensors a l’estació de metro Jaume I: a la Plaça de l'Àngel i al C/Argenteria.P36. Reobrir la sortida de metro que hi havia antigament davant de l’edifici de Correus.P47. Fer carrils de 30km/h.P48. Pacificar les entrades superior i inferior a la Via Laietana amb dos passos elevats per augmentar la percepció de seguretat de vianants.P49. Reduir la contaminació de l’aire i el soroll excessiu a la Via Laietana i al C/Jonqueres.P27. Adaptar el model de les marquesines quan les dimensions de les voreres siguin insuficients per ubicar el model estàndar.Acta del Recorrido 1 “Percepción de Seguridad y movilidades diversas”Descargar archivoDesarrollo y resultados de la sesiónActa del encuentro
Esta actividad ha formado parte de la fase de Información y Diagnosis del proceso participativo “Via Laietana, una calle para el vecindario”. El recorrido de reconocimiento urbano ha tenido por objetivo identificar y analizar los aspectos físicos y sociales que influyen en la vida cotidiana del vecindario desde una perspectiva de género y interseccional.
Este primer recorrido se ha pensado para personas adultas y jóvenes, vecinos y vecinas de la Vía Laietana y de su entorno que quieren compartir sus experiencias desde el punto de vista de peatón. A lo largo del recorrido se ha reflexionado sobre todo aquella que facilita o dificulta la movilidad diaria de las personas y se han compartido las diferentes percepciones en la vía pública teniendo en cuenta la diversidad de experiencias y de movilidades.
La actividad ha comenzado en el Casal de Barri Pou de la Figuera con una breve presentación sobre la metodología de la actividad y del trazado y paradas del recorrido. Una vez finalizada, vecinos y vecinas han salido a la calle y han iniciado el recorrido, finalizando en la plaza de Antonio López.
Compartir