Transformem els patis
Programa per a la transformació dels patis escolars dels centres educatius de Barcelona
Els processos participatius són un seguit de trobades delimitades en un temps concret per promoure el debat i el contrast d’arguments entre la ciutadania, o entre aquesta i les persones responsables municipals. (Més informació)
Quant a aquest procés
Treballem conjuntament per millorar tant els espais físics com les dinàmiques i relacions que s’hi esdevenen.
Transformem els patis és un programa impulsat per l'Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció d'Educació, amb la col·laboració de l'Institut Infància i Adolescència de Barcelona i l'Associació de Mestres Rosa Sensat, que pretén millorar l'espai d'esbarjo i de joc perquè esdevingui més naturalitzat, fomentar les dinàmiques i relacions igualitàries que es produeixen en aquest entorn a partir de la diversificació del joc, i promoure els usos comunitaris com a equipament de barri.
Aquest programa, en el que els protagonistes de la transformació del pati són el centre educatiu i la comunitat educativa que l'envolta, té la missió d'acompanyar i facilitar recursos per a desenvolupar un procés de reflexió sobre el pati, que té un gran potencial educatiu i d'aprenentatge, amb l'objectiu de generar una mirada crítica que permeti plantejar un canvi físic i també conceptual i pedagògic d'aquest espai per a la convivència.
La implementació d'aquest programa es concreta, principalment, en quatre tipus de transformacions físiques:
- Introduir elements pel joc divers
- Plantar arbres i verd
- Generar ombra
- Ampliar espai de terra permeable i tou com a jardí en convivència amb usos esportius
L'objectiu és assolir, al 2030, quatre fites a tots els patis d’educació infantil, primària, instituts escoles i centres d’educació especial de la ciutat de Barcelona:
- Reconèixer els patis com a espais de joc per excel·lència.
- Millorar la naturalització dels patis per garantir espais de promoció de la salut i benestar.
- Fomentar la coeducació en els patis per establir dinàmiques i relacions equitatives entre els infants i la comunitat educativa.
- Afavorir l'obertura dels patis a la comunitat per crear vincles amb la societat i l'entorn.
📑 Documents relacionats
Documentació general del procés
Documentació de l'Escola Bàrkeno
Documentació de l'Escola Carlit
Documentació de l'Escola Ciutat Comtal
Documentació de l'Escola Diputació
Documentació de l'Escola Els Pins
Documentació de l'Escola Els Porxos
Documentació de l'Escola Ferran Sunyer
Documentació de l'Escola Ferrer i Guàrdia
Documentació de l'Escola Fort Pienc
Documentació de l'Escola La Palmera
Documentació de l'Escola Marinada
Documentació de l'Escola Pràctiques
Documentació de l'Escola Rambleta del Clot
Documentació de l'Escola Seat
Documentació de l'Escola Turó del Cargol
Documentació de l'Escola Víctor Català
Documentació de l'Institut Escola Londres
Processos relacionats

El Pla del joc a l’espai públic amb horitzó l’any 2030 ha de permetre planificar les actuacions nece...
-
Data d'inici
20/03/2018 -
Data de finalització
06/02/2019
-
Creat el
25/09/2018 -

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat l’elaboració del Pla Clima, un instrument que pretén aglutinar ...
-
Data d'inici
04/07/2017 -
Data de finalització
27/02/2018
-
Creat el
04/07/2017 -
Compartir l'enllaç:
Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:
<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/transformemelspatis/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/transformemelspatis/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>
Compartir: