Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

139 propostes

Potenciar la participació col•lectiva
Traçabilitat de les respostes
Organització del treball dels Consells de Barri
L’escala de la consulta o iniciativa ha de ser propera a la ciutadania
Suport municipal en els processos o demandes fora de competència municipal
Participació en processos vinculats a projectes concrets
Informació clara
Mecanismes de democràcia directa. Criteris de participació
Participació institucional versus participació veïnal
Incentivar la presència de joves en tots els òrgans de participació
Actes de les sessions dels Consells de Barri
Descentralització de les competències municipals als Districtes
Participació i capacitat de decisió
Com han de ser els espais de participació
Objectius i funcions de les Audiències Públiques de Districte
Vinculació entre els Consells Sectorials de Districte i els Consells Sectorials de Ciutat
Assistents a Consells de Barri
Seguiment Consells de Barri
Definició de la temàtica segons l’interès ciutadà
Generar cultura participativa
Actors principals d’un procés: Entitats i persones
Composició dels Consells Sectorials de Districte
Recollida prèvia per escrit de temes o preguntes a formular al Consell de Barri
Funcions del Plenari del Consell de Barri
Tipologia de processos: escala, impacte, tema
Elevar temes dels Consells de Barri a l’Audiència Pública de Districte a través de les Comissions de Seguiment
Rigor metodològic
Funció de la Comissió de Seguiment del Consell de Barri
Evitar encotillament de les normes dels Consells
Qui pot impulsar consultes o processos
Obligatorietat de debat i resposta política
Definició del procés participatiu
Funció de l’Audiència Pública
Funcions dels Consells Ciutadans de Districte
Homogeneïtat i flexibilitat entre Districtes
Difusió de la tasca dels Consells Sectorials
Coordinació entre Consells de Barri
Mitjans de convocatòria
Rebaixar els requisits mínims de signatures necessàries en una iniciativa ciutadana
Definició de la temàtica segons l’interès ciutadà
Regles del joc i impacte del procés participatiu
La participació com a eina important
Vinculació entre els òrgans i els processos de participació
Introduir mecanismes perquè la ciutadania pugui proposar temes a l’ordre del dia dels Consells de Barri
Fer pedagogia del funcionament dels Consells de Barri
La nova normativa ha de ser garantia de qualitat democràtica
La nova normativa ha de recollir la realitat de què hi ha processos que no estan impulsats per associacions legalment constituïdes
Creació d’un òrgan extern legitimador de processos i d’iniciativa ciutadana
Definir mecanismes a l’administració per tramitar iniciatives que gaudeixen de suport suficient
Promoure processos participatius a través de la iniciativa ciutadana
Vincle entre els Consells Sectorials de Districte i els Consells de Barri o els Plans Comunitaris
Qualitat del debat
Organització i funcionament Consells Sectorials Districte
Composició Consells Sectorials
Model de treball als Consells Sectorials de Districtes
Manteniment dels Consells Sectorials de Districte
Composició Consells de Barri
Horaris i durada de les sessions
Objectius i funcions Consells de Barri
Manteniment dels Consells de Barri
No plantejar el retorn com el fi del procés sinó com l’enllaç amb el seguiment dels resultats.
La normativa ha de fixar criteris respecte a com es fa el retorn.
L’avaluació d’un procés s’ha de dissenyar i contemplar en el moment del disseny del procés.
La normativa podrà establir una tipologia de processos per ajudar a delimitar els possibles impactes.
El grau d’impacte d’un procés participatiu es definirà en el moment inicial del procés.
La transparència és clau pel bon desenvolupament d’un procés.
Garantir l’accés a l’informació, comunicació i al coneixement de totes les persones participants.
Les noves tecnologies com a eines complementàries.
Les metodologies i espais han de ser flexibles.
Vetllar per l’ús de metodologies i definició d’espais des d’un criteri d’obertura i igualtat.
La normativa ha de fomentar processos que es segueixin criteris d’inclusió.
La normativa ha de garantir la diversitat i pluralitat d’actors.
La normativa ha de definir mecanismes per reconèixer processos impulsats per la ciutadania.
La definició clara d’actors i els seus rols és imprescindible per la qualitat d’un procés. Aquesta definició ha de seguir criteris d’horitzontalitat i d’igualtat.
Cal planificar el procés de manera global i potenciar la coordinació amb altres processos.
Cal planificar els temps i ritmes d’un procés a priori, abans de començar.
La normativa ha de servir per assegurar un compromís polític clar i transparència respecte a les regles del joc i els límits del procés.
La normativa ha de destacar la importància de definir els objectius del procés abans del seu inici
Aixecar acta de les demandes de la ciutadania i fer un seguiment rigorós del seu compliment
Donar més veu i protagonisme a la ciutadania en els Consells de Barri
Major incidència dels Consells de Barri als Plens de Districte
Fer del Consell de Barri l’àmbit de debat dels temes estratègics del barri
Reduir el nombre de consells sectorials i transformar-los en taules o grups de treball
Fer les sessions del Consell Ciutadà i les audiències el mateix dia
Fusionar Consells Ciutadans de districte i Audiències ciutadanes de districte.
Eliminar el Consell Municipal d’Associacions
Major Incidència del Consell de Ciutat al Ple de l’Ajuntament
Reduir el nombre de consells sectorials
Difondre la tasca dels Consells i fer-los més transparents
Promoure la presència als consells de diferents sectors de població
Els Òrgans de Participació han de ser espais de coproducció de polítiques municipals
Aproximar l’Audiència Pública de Districte als Barris
Promoure la participació mitjançant les tecnologies
Capacitat de decisió dels Consells de Barri
Mecanismes de democràcia directa. Fomentar la fase informativa
Flexibilitat i participació dels més joves
Organització dels Consells de Barri
Paper de la vicepresidència associativa
Participació inclusiva: difusió, flexibilitat i proactivitat
Registre ciutadà de participació
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir