Renovación del Compromiso Ciudadano por la Sostenibilidad 2024-2034
¡Súmate al proceso de renovación del Compromiso!
7. La mobilitat segura, sostenible i saludable
Tot i que les dades d’ecomobilitat (transport públic, en bici o a peu) superen el 80% dels desplaçaments interns a Barcelona, el trànsit continua causant la major part dels contaminants atmosfèrics, contaminació acústica i més del 25% de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.
Enmiendas (3)
-
Creado el
16/02/2024 -
- 1
-
Creado el
20/02/2024 -
- 0
-
Creado el
28/02/2024 -
- 0
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Detalles del comentario
Estás viendo un solo comentario
Ver todos los comentarios
L'aposta per l'ús del transport públic i trobar un equilibri entre l'ús del vehicle privat i el transport eco-sostenible (amb menys impacte ambiental) com la bicicleta, anar a peu o fer servir el transport públic. Penso que és del tot necessari. Amb tot, és urgent organitzar Barcelona (urbanísticament parlant) mitjançant la teoria de "la ciutat dels 15 minuts", proposat ja per diversos urbanistes o tècnics experts en aquest tema, com Carlos Moreno. La ciutat dels 15 minuts parteix de la base que tots els serveis bàsics (educació, treball, lleure o sanitat, entre altres) són accessibles des de qualsevol punt de la ciutat en una distància (a peu o en bicicleta, o, inclòs en transport públic) de 15 minuts o menys. Per tant, aquesta reordenació urbana pretén, per un costat, fomentar els desplaçaments ecosostenibles (reduir l'ús del vehicle privat on molt sovint només hi viatja una persona), i per altra costat, facilitar l'accés a aquells serveis necessaris i bàsics per viure durant el dia a dia, evitant, doncs, grans desplaçaments per cobrir aquestes necessitats.
Cargando los comentarios ...