Renovació del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat 2024-2034
Suma’t al procés de renovació del Compromís!
7. La mobilitat segura, sostenible i saludable
Tot i que les dades d’ecomobilitat (transport públic, en bici o a peu) superen el 80% dels desplaçaments interns a Barcelona, el trànsit continua causant la major part dels contaminants atmosfèrics, contaminació acústica i més del 25% de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.
Esmenes (3)
-
Creat el
16/02/2024 -
- 1
-
Creat el
20/02/2024 -
- 0
-
Creat el
28/02/2024 -
- 0
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
L'aposta per l'ús del transport públic i trobar un equilibri entre l'ús del vehicle privat i el transport eco-sostenible (amb menys impacte ambiental) com la bicicleta, anar a peu o fer servir el transport públic. Penso que és del tot necessari. Amb tot, és urgent organitzar Barcelona (urbanísticament parlant) mitjançant la teoria de "la ciutat dels 15 minuts", proposat ja per diversos urbanistes o tècnics experts en aquest tema, com Carlos Moreno. La ciutat dels 15 minuts parteix de la base que tots els serveis bàsics (educació, treball, lleure o sanitat, entre altres) són accessibles des de qualsevol punt de la ciutat en una distància (a peu o en bicicleta, o, inclòs en transport públic) de 15 minuts o menys. Per tant, aquesta reordenació urbana pretén, per un costat, fomentar els desplaçaments ecosostenibles (reduir l'ús del vehicle privat on molt sovint només hi viatja una persona), i per altra costat, facilitar l'accés a aquells serveis necessaris i bàsics per viure durant el dia a dia, evitant, doncs, grans desplaçaments per cobrir aquestes necessitats.
Carregant els comentaris ...