Carril bici segregat a la ronda Sant Antoni, del carrer Casanova a la plaça Universitat
Diagnosi:
La ronda de Sant Antoni és una artèria per on passen cotxes, motos, bicicletes i patinets, però poc amigable per a les opcions de mobilitat sostenible. És una via amb alt nivell de contaminació de l’aire i acústica. Existeix aparcament als dos laterals, alguns d’ells en configuració d’espiga (molt poc eficient).
Amb la reforma entre els carrers d’Urgell i de Casanova es preveu un increment de bicicletes i patinets, per la qual cosa es considera necessari habilitar una via que les pugui rebre. D’altra banda, ajudaria a fomentar l’ús de la bicicleta dins de l’àmbit de la mobilitat universitària.
Proposta:
Construir un carril bici segregat que enllaci la part reformada de la ronda de Sant Antoni a Casanova, i que arribi fins a la plaça de la Universitat, a on enllaci amb el carril bici de la Gran Via i el carrer de Pelai, tot permetent la circulació en els dos sentits.
L’actuació a l’espai urbà es farà segons el Reglament per a l’equitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal el 21 de desembre de 2018; i seguint les recomanacions del Manual d'urbanisme de la vida quotidiana: urbanisme amb perspectiva de gènere.
-
1
Reunió interna
27/05/2025Reunió interna entre el Districte, participació i l'òrgan encarregar de l'execució de l'obra per planificar l'execució del projecte.
-
2
Constitució de la Comissió de Seguiment del Districte de l’Eixample
15/07/2025Reunió de constitució de la Comissió de Seguiment del districte de l’Eixample
Compartir