Creació d’un espai jove autogestionat al barri de la Sagrada Família
Diagnosi:
El barri de la Sagrada Família no té espais per al jovent i el teixit associatiu. Cap entitat tenim un espai fix al barri.
Fa un any, el Cau Antoni Gaudí (Escoltes Catalans), l’Esplai Bruixola (MCECC), el Cau Anselm Albareda (Minyons Escoltes) i Joves del Poblet (Federació de Casals Joves de Catalunya) ens vam ajuntar per formar una xarxa de barri. L’objectiu va ser construir un projecte comunitari al servei de les necessitats del jovent i del teixit associatiu del barri. Però compartim una problemàtica comuna: la manca d’un espai adequat.
Proposta:
Proposem l’adquisició d’un local per a la creació d’un espai jove autogestionat que serveixi com a punt de trobada per a les entitats juvenils del barri i que sigui obert a la resta de veïns i veïnes. Aquest espai, d’aproximadament 470 m2, tindria les següents funcionalitats:
Un lloc per a reunions i activitats formatives, on les entitats juvenils puguin desenvolupar la seva tasca educativa i social.
Un espai d’oci alternatiu i activitats culturals, amb una oferta que inclogui propostes no consumistes i accessibles, adaptades a les necessitats del jovent del barri.
Un espai per a la cultura popular, que ofereixi i fomenti esdeveniments com la calçotada popular i altres activitats arrelades al barri, com a part d’un esforç per revitalitzar les tradicions locals.
Un lloc per emmagatzemar materials necessaris per a les activitats quotidianes de les entitats.
Una branca dedicada a la memòria històrica, centrada en la promoció d’activitats i projectes que recuperin la identitat del barri.
A més, volem que aquest espai incorpori una perspectiva de gènere, LGTBIQ+ i antiracista, convertint-se en un lloc segur per a totes.
La reforma de l'equipament es farà segons el Reglament per a l’equitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal el 21 de desembre de 2018; i seguint les recomanacions de la Guia per a la implementació de la perspectiva de gènere al disseny i la gestió dels equipaments municipals.
-
1
Coordinació tècnica
27/05/2025Reunió dels equips tècnics per planificar l'execució del projecte.
-
2
Constitució de la Comissió de Seguiment del Districte de l’Eixample
15/07/2025 -
3
Coordinació tècnica
16/07/2025Reunió interna tècnica amb l'operador responsable de l'adquisició del bé per coordinar el procediment de compra.
-
4
Reunió de llançament inicial
01/10/2025Reunió amb els promotors i l'equip tècnic municipal per presentar la proposta de procediment d’execució, a més de definir els criteris d’adquisició i les especificitats del local a adquirir
-
5
Reunió contrast compra
23/10/2025Reunió amb els promotors i l’equip de districte per al seguiment del procés d'adquisició del bé i contrastar les especificitats del local, la proposta de pla funcional.
-
6
Coordinació tècnica
27/10/2025Reunió dels equips tècnics per coordinar el procediment d'adquisició del bé.
-
7
Coordinació tècnica
10/11/2025Reunió dels equips tècnics per planificar l'exeució del projecte
Compartir