Votació final
Pots votar en 1 o 2 districtes. En cas que vulguis votar més d'un districte, un ha de ser on estiguis empadronat. En cada districte, vota com a mínim 2 projectes, i màxim fins a esgotar el pressupost.
Adaptem l’edifici de primària de l’Institut Escola Artístic Oriol Martorell al canvi climàticAdaptem l’edifici de primària de l’IEA Oriol Martorell al canvi climàtic
Diagnosi:
Les instal·lacions presenten moltes deficiències tant a l’interior de l’edifici com a la part exterior de pati que dificulten l’objectiu que té com a centre d’estudis integrat de música i dansa. Hi ha una gran necessitat d’adaptar l’edifici de primària de l’escola a la situació d’escalfament global.
Proposta:
Proposem canvis al pati i a l’edifici per combatre l’augment de temperatures a l’escola. Al pati, plantegem diversificar el joc, naturalitzar l’espai i incrementar les zones d’ombra. Pel que fa a l’edifici, proposem mesures per millorar l’ombra i reduir la temperatura interna.
Augmentar els espais d’ombra al pati amb més arbres que proporcionin ombra. Actualment la gran part de verd del pati prové de xiprers, que no en proporcionen.
Instal·lació al pati d’una estructura de fusta amb sostre on els infants puguin seure a cobert i que aporti llum, color i també ombra. A sota hi podria haver taules on poder jugar a jocs de taula, fer-hi classes o altres activitats.
Bancs per seure en zones d’ombra.
Reduir l’espai de sorra i incloure espais d’estada i joc diversificats al pati.
Ampliar i millorar l’hort escolar.
Substituir tancaments (finestres) i instal·lar lamel·les orientables per filtrar la llum solar.
Instal·lar tendals al pati per ampliar la zona d’ombra.
Les actuacions en l’espai educatiu es faran segons el Reglament per a l’equitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal el 21 de desembre de 2018; i seguint les recomanacions de la Guia de Cocreació amb la comunitat educativa per la transformació del pati de l’escola i seguint els 6 criteris per a un pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari .
Compartir