Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Començar a afegir projectes. Selecciona com a mínim 2 projectes que vulguis i vota segons les teves preferències.

0 € Assignat 3.000.000 € Pressupost

Pressupost excedit

Aquest projecte sobrepassa el pressupost màxim assignat al districte i no es pot afegir. Si ho desitges, pots eliminar un projecte ja seleccionat del districte per afegir aquest.

Confirmar vot

Horta-Guinardó

Aquests són els projectes que has seleccionat i que estàs a punt de votar.

Votació final

Pots votar en 1 o 2 districtes. En cas que vulguis votar més d'un districte, un ha de ser on estiguis empadronat/da. En cada districte, vota com a mínim 2 projectes, i màxim fins a esgotar el pressupost.

Transformació dels parcs d’Horta-Guinardó: natura i joc connectats amb la vida escolar

Diagnosi:

Horta-Guinardó és un districte amb una gran presència de centres educatius i espais verds, però molts d’aquests espais públics no estan adaptats a les necessitats de la vida quotidiana de la ciutadania actual. Això es fa evident sobretot en els entorns escolars, on es concentra bona part de l’activitat familiar, educativa i comunitària del barri.

En aquest marc, els parcs Toni Roca - Francesc Alegre, Garrofers i Meguidó tenen un valor especialment rellevant: són els tres espais verds amb més escoles i instituts al voltant de tot el districte, amb un total de dotze centres educatius a menys de cinc minuts a peu. Aquests parcs podrien esdevenir veritables espais d’aprenentatge a l’aire lliure, de joc compartit i de cohesió veïnal, però actualment es troben en un estat que en limita l’ús.

Les infraestructures lúdiques són obsoletes i poc adaptades, especialment per a adolescents i infants amb diversitat funcional. Hi ha mancances en accessibilitat universal, zones d’ombra, espais naturals i il·luminació. També hi ha una absència d’elements que afavoreixin l’activitat física, la interacció intergeneracional o la vida comunitària. Sense una actuació decidida, aquests espais continuaran sent infrautilitzats malgrat el seu gran potencial educatiu, social i ambiental.

Proposta:

Es proposa una transformació integral dels espais verds escolars del districte per convertir-los en entorns de joc, aprenentatge i convivència adaptats a les necessitats actuals de la infància, l’adolescència i les famílies.

Les actuacions s’alineen amb el Pla del joc a l’espai públic, les recomanacions d’accessibilitat i el Pla del verd i la biodiversitat 2030, amb l’objectiu de promoure la inclusió, la salut i la cohesió social als entorns educatius.

Es proposa:

  • Instal·lar jocs inclusius i intergeneracionals, com ara tobogans amples, gronxadors de cistella i elements accessibles.

  • Crear zones d’activitat física per a adolescents, com cal·listènia i pistes polivalents.

  • Afegir espais mòbils per a activitats lúdiques temporals i dinamització comunitària.

  • Millorar l’accessibilitat universal amb rampes, paviments antilliscants i senyalització tàctil.

  • Incorporar il·luminació eficient per garantir l’ús segur durant tot el dia.

  • Renaturalitzar els espais amb vegetació autòctona i zones d’ombra.

  • Instal·lar refugis climàtics amb pèrgoles i zones de descans ergonòmiques.

  • Pacificar l’entorn amb zones de prioritat per a vianants a l’accés dels espais.

  • Fomentar activitats educatives i comunitàries amb tallers, esdeveniments i accions escolars a l’aire lliure.

Aquest conjunt d’actuacions vol convertir els parcs escolars en veritables espais de ciutat jugable, inclusiva i amb una vida comunitària activa.

L’actuació dels diferents parcs d’Horta-Guinardó es farà segons el Reglament per a l’equitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal el 21 de desembre de 2018; i seguint les recomanacions del Manual d’urbanisme de la vida quotidiana: urbanisme amb perspectiva de gènere.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir