Començar a afegir projectes. Selecciona com a mínim 2 projectes que vulguis i vota segons les teves preferències.
Pressupost excedit
Aquest projecte sobrepassa el pressupost màxim assignat al districte i no es pot afegir. Si ho desitges, pots eliminar un projecte ja seleccionat del districte per afegir aquest.
Confirmar vot
Horta-Guinardó
Aquests són els projectes que has seleccionat i que estàs a punt de votar.
Votació final
Pots votar en 1 o 2 districtes. En cas que vulguis votar més d'un districte, un ha de ser on estiguis empadronat/da. En cada districte, vota com a mínim 2 projectes, i màxim fins a esgotar el pressupost.
Entorns segurs i amables a les escoles Pit Roig, Àngels Garriga i Torrent de Can Carabassa.
Diagnosi:
L’Escola Àngels Garriga, ubicada al carrer de Gallecs, 20, té una façana principal amb orientació sud-oest sense cap element d’ombra al davant, tret d’uns petits arbres. Això fa que a l’hora de la sortida de l’escola, i sobretot durant els mesos de més calor, l’espai tingui una insolació directa molt forta. Dins del programa “Protegim les escoles” es va eliminar una fila d’aparcaments i es va afegir una barana. L’espai de darrere la barana, però, és insuficient i obliga les famílies a envair la calçada. Tot i que és un carrer amb poc volum de trànsit, rarament els vehicles respecten la limitació de velocitat.
L’Escola Pit-Roig té dos accessos principals: el del carrer d’Aguilar, 4-16 i el del carrer Alt de Pedrell, 81-91. En el marc del projecte “Protegim les escoles” s’havien de fer actuacions de pacificació de l’entorn escolar el 2022 que no s’han dut a terme. A l’accés del carrer Alt de Pedrell la vorera és molt estreta i això fa que en les entrades i sortides de l’escola s’hi acumulin famílies i infants amb el risc d’ocupar o caure a la calçada, ja que, a part de les pilones, no hi ha separació física entre vorera i calçada (els vehicles passen a molta velocitat i no hi ha senyalització de camí escolar o limitació de velocitat). L’accés del carrer d’Aguilar té una zona per a vianants espaiosa, però sovint hi aparquen motos, amb el risc de caiguda d’aquestes sobre els infants. Per altra banda, en els moments d’entrada i sortida de l’escola, hi ha cotxes que aparquen sobre la vorera, reduint l’espai per a vianants i incrementant els riscos d’atropellament.
L’encreuament Estoril/Llobregós de l’Escola Torrent de Can Carabassa presenta problemes de seguretat i accessibilitat, especialment en hores d’entrada i sortida de l’escola. Hi ha dos passos de vianants perpendiculars per accedir a la vorera de l’entrada del centre, però l’aparcament de cotxes i motos a l’encreuament dificulta la visibilitat i l’accés segur per a famílies i infants. En aquests moments, la densitat del trànsit al carrer de Llobregós augmenta, incrementant el risc per als vianants. A més, els vehicles aparcats a prop de l’escola exposen als infants a contaminació atmosfèrica, afectant la qualitat de l’aire d’una zona sensible.
Proposta:
Proposem a l’Escola Àngels Garriga (c/ Gallecs):
Instal·lar una font a l’encreuament del carrer del Trèvol amb el carrer de Gallecs.
Crear un pas de vianants elevat per tal de reduir la velocitat en el tram escolar.
Ampliació de les voreres per millorar l’espai, consolidant la vorera tàctica.
Ampliar el verd per tal d’augmentar les zones d’ombra i els bancs.
A l’Escola Pit Roig (c/ Aguilar):
Instal·lar aparcament de bicicletes.
Instal·lar dos bancs.
Augmentar les baranes que separen la zona de vianants i la calçada.
Allargar la barana de davant de la sortida de la porta de la pista.
Senyalitzar la zona escolar i els límits de velocitat.
A l’Escola Torrent de Can Carabassa (c/ Estoril):
Retirada de places d’aparcament pròximes.
Creació d’una plataforma única al carrer d’Estoril.
Col·locació d’elements urbans.
Reubicar l’encreuament amb el carrer de Llobregós.
Les actuacions a l’exterior de les escoles i en l’espai urbà es faran segons el Reglament per a l’equitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal el 21 de desembre de 2018; i seguint les recomanacions del Manual d’urbanisme de la vida quotidiana: urbanisme amb perspectiva de gènere.
Compartir