Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Votació final

Pots votar en 1 o 2 districtes. En cas que vulguis votar més d'un districte, un ha de ser on estiguis empadronat. En cada districte, vota com a mínim 2 projectes, i màxim fins a esgotar el pressupost.

Naturalització i millora de les escoles bressol de Ciutat Vella

Diagnosi:

Les escoles bressol i els seus entorns són llocs clau per al desenvolupament dels infants: són el seu primer entorn de socialització fora de la família, on els infants estableixen vincles amb el barri i descobreixen el món exterior, i on les famílies es coneixen i fan xarxa.
Per donar resposta a diversos problemes comuns, les AFA de totes les escoles bressol de Ciutat Vella ens hem unit per garantir que les escoles i els seus voltants siguin espais amables, segurs i de qualitat per a les criatures de 0 a 3 anys i les seves famílies. Ciutat Vella és un districte amb una elevada densitat de població i una greu mancança de verd, fet que afecta especialment els infants de 0 a 3 anys, que disposen de pocs espais de joc a l’aire lliure i en contacte amb la natura. A més, la complexitat social del districte i el gran volum de visitants generen problemes de convivència a l'espai públic i situacions d’insalubritat, actituds incíviques o inseguretat.
La majoria de les escoles bressol de Ciutat Vella no disposen de jardí com a pati i, en canvi, utilitzen patis interiors, terrats o espais similars per fer aquesta funció (EBM Aurora, Cadí, Carabassa, Puigmal i Portal Nou). Aquestes escoles necessitarien tenir tendals per garantir l’ombra i poder fer servir el pati durant tot l’any i abundant vegetació, cosa que implica instal·lar jardineres i sistemes de reg. Altres escoles (EBM Mont Tàber) encara que tenen pati amb jardí, aquest té poca vegetació i no compta amb un sistema de reg que permeti mantenir el verd, sobretot en moments de sequera com els que hem passat. Amb el canvi climàtic, cada cop serà més fonamental poder garantir que els espais de la petita infància siguin refugis climàtics adequats perquè els nens i nenes puguin estar a l’aire lliure.
Els espais de joc a l’aire lliure de les bressol, on poder gatejar i jugar amb neteja i seguretat, són fonamentals en el període de 0-3 anys, quan s’hi passen moltes hores. Això és especialment important en el cas de Ciutat Vella, on hi ha una gran escassetat de places i espais públics verds adequats perquè els infants de 6 mesos a 3 anys gategin o estiguin molt arran de terra.
Així mateix, les escoles bressol de Ciutat Vella solen estar ubicades en un teixit urbà dens, amb carrers estrets i escassa visibilitat. Les escoles no s’identifiquen fàcilment com a espais on hi ha criatures petites, fet que facilita que es donin actituds incíviques als seus entorns. Per això, es proposa introduir accions de senyalització (com ara instal·lar vinils o similars) per visibilitzar les escoles i facilitar que la ciutadania les respecti més i es mantinguin els entorns nets i lliures d’actituds incíviques.

Proposta:

Hem identificat dos àmbits d’actuació i diverses accions específiques:

1) Millorar i naturalitzar els patis:
• Incorporació de sistemes de reg i/o recollida d’aigües pluvials a sis escoles bressol (Aurora, Cadí, Carabassa, Puigmal, Portal Nou i Mont Tàber)
• Instal·lació de tendals a dues escoles bressol (Aurora i Puigmal)
• Instal·lació de noves jardineres a tres escoles (Aurora, Mont Tàber i Puigmal)
• Col·locació de nous elements de joc (Aurora)

2) Senyalitzar les escoles bressol:
• Implantar actuacions de senyalització a tres escoles bressol (Mont Tàber, Puigmal i Canigó)

Les actuacions en l’espai educatiu es faran segons el Reglament per a l’equitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal el 21 de desembre de 2018; i seguint les recomanacions de la Guia de Cocreació amb la comunitat educativa per la transformació del pati de l’escola i seguint els 6 criteris per a un pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari .

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir