Sessió Pla de Mobilitat Urbana- Gènere
-
Sala Ciutat, Ajuntament de BarcelonaPlaça Sant Jaume, 1 Barcelona
-
Introdueix la sessió una sintètica presentació de la diagnosi de mobilitat actual i dels reptes a aconseguir com per exemple la millora de la qualitat de l’aire). A continuació es duu a terme una dinàmica participativa en grups per recollir la percepció dels assistents (majoritàriament dones i presència del col·lectiu LGTBI). Malgrat que es faciliten dades específiques de la mobilitat de les dones es preten que el punt de mira no sigui únicament el dels problemes del col·lectiu sinó que també es faci un abordatge ampli de les necessitats de la ciutadania en l’àmbit de la mobilitat.
Implementar un sistema de matriculació de bicicletesImpulsar camins escolarsPrendre mesures per mantenir la cohesió social dels barris.Sistema tarifari del Bicing amb perspectiva de gènereMillora del bus de barriEvitar llocs de transbord foscos i insegursMillora de la col·locació i del disseny dels ascensorsÚs dels ferrocarrils no privatiuControlar la temperatura a les estacionsIncrementar les parades de taxisTransport públic 100% elèctricPensar la T-verda en l’àmbit familiarTramvia.Millorar la nova xarxa ortogonal de busMillorar el civisme en biciMillorar la qualitat material de l’espai urbà per a una mobilitat segura, accessible i confortableMillorar la qualitat de l’espai públicPlanificar segons hàbits de mobilitatFomentar educació viària i cívicaReduir la percepció d'inseguretat al carrerMillorar la visibilitat als carrersRestriccions de pas als vehicles davant les escoles en hores d’entrada i sortidaDiagnosi de l’accidentalitat amb perspectiva de gènereDiagnòstic de l’ús de la bicicleta amb perspectiva de gènereSubobjectiu a mobilitat segura sobre els elements urbansMillora de la senyalització al paviment del carril biciAmpliar els aparcaments de bicis segursMillora del manteniment del BicingAmpliar temps d’ús del BicingAmpliar la zona del BicingPromoció del Bicing elèctricRevisió freqüent de l'adequació de la xarxa a la ciutadaniaServei de bus a demanda amb actuació contra agressions masclistesBusos articulats i freqüència de pas adaptades a l’ocupacióMàquines de venda de tiquets a les parades d'autobúsCanviar organització interior d’autobusos per tenir en compte constitucions físiques i embalumsSistema d'entrada i sortida al busIncorporar el terme de “mobilitat de treball de cures” en el PMUEstudiar i ajustar les tarifes segons un principi de justícia de gènereAugmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pasMillora dels canals de comunicació per emergènciesSenyalística no sexistaControls als accessos del transport públicRepensar sistema tarifari d’aparcaments municipalsDonar impuls a iniciatives de vehicle compartitPromoció d’educació ambiental i conscienciació dels problemes actualsAplicar mesures radicals per aconseguir objectius de reducció de vehiclesRestriccions horàries per a la distribució de mercaderiesExemple d’hàbits sostenibles des del propi ajuntamentPensar el disseny dels autobusos segons accessibilitat i seguretatIntroduir mesures per reduir l’ús del vehicle privatFomentar el comerç local vers comerç onlineAmpliar les voreresPrioritzar la bicicleta en la planificació urbanaReduir cotxes amb aspiracions realistesActa PMU GènereDescarregar fitxerActa de la sessió Pla de Mobilitat Urbana- GènereActa de la trobada
OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
Objectius i estructura del PMU
INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. El globus vermell
Desenvolupament, sessions previstes
EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell
Objectius, estructura, temàtiques i metodologia
DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES
Per aconseguir generar un debat ric i participatiu, que permeti que tothom se senti còmode per dir la seva i que, alhora, vagi més enllà de les inquietuds i vivències individuals dels participants es proposa la dinàmica world cafè.
S’organitzen 3 taules. A cada una d’elles hi ha una persona facilitadora. A cada taula es tracten diferents modes de transport:
A peu i en bici
Transport públic
Vehicle privat i Mercaderies
En tandes de 20 minuts, les persones participants de cada taula debaten el tema i s’apunten en fulls les problemàtiques detectades i les propostes.
Passat el temps, la gent canvia de taula aleatòriament, l’objectiu és que les persones participants es barregin.
Al començament de cada nova taula, la persona facilitadora fa un resum d’allò que s’ha parlat a la tanda anterior amb l’objectiu de no repetir qüestions i afegir-ne de noves o enriquir les que ja han sortit.
FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT
Compartir