Sessió Pla de Mobilitat Urbana- Género
-
Sede de Drets Socials de l’Ajuntament de BarcelonaPlaça Sant Jaume, 1 Barcelona
-
Introduce la sesión un sintética presentación del diagnóstico de la movilidad actual, de los retos por conseguir (prioritariamente la mejora de la calidad del aire). A continuación se lleva a cabo una dinámica participativa en grupos para recoger la percepción de los asistentes (en la mayoría mujeres y presencia del colectivo LGTBI). A pesar de que se facilitan los datos específicos de la movilidad de las mujeres se pretende que el punto de mira no sea únicamente el de los problemas del colectivo sino que también se desarrolle un enfoque amplio de las necesidades de la ciudadanía en el ámbito de la movilidad.
Implementar un sistema de matriculació de bicicletesImpulsar camins escolarsPrendre mesures per mantenir la cohesió social dels barris.Sistema tarifari del Bicing amb perspectiva de gènereMillora del bus de barriEvitar llocs de transbord foscos i insegursMillora de la col·locació i del disseny dels ascensorsÚs dels ferrocarrils no privatiuControlar la temperatura a les estacionsIncrementar les parades de taxisTransport públic 100% elèctricPensar la T-verda en l’àmbit familiarTramvia.Millorar la nova xarxa ortogonal de busMillorar el civisme en biciMillorar la qualitat material de l’espai urbà per a una mobilitat segura, accessible i confortableMillorar la qualitat de l’espai públicPlanificar segons hàbits de mobilitatFomentar educació viària i cívicaReduir la percepció d'inseguretat al carrerMillorar la visibilitat als carrersRestriccions de pas als vehicles davant les escoles en hores d’entrada i sortidaDiagnosi de l’accidentalitat amb perspectiva de gènereDiagnòstic de l’ús de la bicicleta amb perspectiva de gènereSubobjectiu a mobilitat segura sobre els elements urbansMillora de la senyalització al paviment del carril biciAmpliar els aparcaments de bicis segursMillora del manteniment del BicingAmpliar temps d’ús del BicingAmpliar la zona del BicingPromoció del Bicing elèctricRevisió freqüent de l'adequació de la xarxa a la ciutadaniaServei de bus a demanda amb actuació contra agressions masclistesBusos articulats i freqüència de pas adaptades a l’ocupacióMàquines de venda de tiquets a les parades d'autobúsCanviar organització interior d’autobusos per tenir en compte constitucions físiques i embalumsSistema d'entrada i sortida al busIncorporar el terme de “mobilitat de treball de cures” en el PMUEstudiar i ajustar les tarifes segons un principi de justícia de gènereAugmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pasMillora dels canals de comunicació per emergènciesSenyalística no sexistaControls als accessos del transport públicRepensar sistema tarifari d’aparcaments municipalsDonar impuls a iniciatives de vehicle compartitPromoció d’educació ambiental i conscienciació dels problemes actualsAplicar mesures radicals per aconseguir objectius de reducció de vehiclesRestriccions horàries per a la distribució de mercaderiesExemple d’hàbits sostenibles des del propi ajuntamentPensar el disseny dels autobusos segons accessibilitat i seguretatIntroduir mesures per reduir l’ús del vehicle privatFomentar el comerç local vers comerç onlineAmpliar les voreresPrioritzar la bicicleta en la planificació urbanaReduir cotxes amb aspiracions realistesActa PMU GéneroDescargar archivoActa de la sesión Pla de Mobilitat Urbana- GéneroActa del encuentro
APERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
EXPOSICIÓN TÉCNICA PMU. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
Objetivos y estructura del PMU
INTRODUCCIÓN PROCESO PARTICIPATIU DEL PMU. El globus vermell
Desarrollo, sesiones previstas
EXPLICACIÓN DE LA SESIÓN. El globus vermell
Objetivos, estructura, temáticas y metodología
DEBATE GENERAL: DIAGNOSIS + PROPUESTAS
Para conseguir generar un debat rico y participativo, que permita que todas las personas participantes que sientan cómodas para decir su opinión y que, a su vez, vaya más allá de las inquietudes y vivencias individuales, se propone la dinámica world cafè.
Se organizan 3 mesas. En cada una de ellas hay una persona facilitadora. En cada mesa se tratan diferentes modos de transporte:
A pie y en bici
Transporte público
Vehículo privado y mercaderías
En tandas de 20 minutos, las personas participantes de cada mesa debaten el tema y se apuntan las problemáticas detectadas y las propuestas.
Pasado el tiempo, la gente cambia de mesa aleatoriamente. El objetivo es que las personas participantes se mezclen.
Al comienzo de cada nueva mesa, la persona facilitadora hace un resumen de lo que se ha hablado en la tanda anterior con el objetivo de no repetir cuestiones y añadir nuevas o enriquecer aquellas que ya habían salido.
FINAL: AGRADECIMIENTOS Y CIERRE
Compartir