Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

S'està avaluant aquesta proposta

L’MPGM preveu entre els seus objectius la creació d’un sistema ambiental de Gràcia que prevegi la millora de les condicions actuals i compensi les mancances, especialment d’espais lliures existent en l’àmbit. Alhora ha de permetre la millora del parc edificat tant públic com privat, i incidir sobre la mobilitat per alliberar el màxim possible l’espai públic.

Sobre aquest marc de treball s’indica que la Modificació opta per desenvolupar l’estratègia de màxim potencial de tots els espais. Es descriu que aquesta proposta comporta una estratègia radicalment diferent per la ciutat, on no només es reconeixen uns espais de major valor, sinó que es demana a tots els espais que aportin allò que poden, el seu màxim potencial. En aquest sentit, el document d’MPGM treballa tant en la nova regulació dels espais de carrers, espais lliures i equipaments com en la regulació dels espais lliures privats. Així mateix també incorpora una Ordenança ambiental i la novetat d’un Índex de devolució ecològica de l’espai urbà.

D’altra banda, la Modificació de PGM també ha realitzat un treball molt acurat d’estudi de les afectacions viaries vigents d’acord amb un dels objectius previstos per el document. En aquest sentit, el document en l’apartat de Revisió de les afectacions urbanístiques indica el següent:

El sistema viari és el sistema de major presència en el conjunt de l’àmbit, com a resultat d’un planejament que, en el seu moment, afavoria el vehicle privat de motor com a mitjà principal de transport. La mobilitat a peu, en bicicleta o en transport públic ha de desplaçar aquesta concepció anacrònica del planejament vigent del segle XX i, en aquest sentit, s’ha proposat eliminar la major part de les afectacions viàries mantenint, tan sols, aquelles que suposin una millora del paisatge urbà.

Com es pot observar de la darrera línia del resum sobre afectacions viaries, hi ha una sensibilitat important per tractar de forma individualitzada cada afectació i de donar una resposta que posi en valor tant el teixit històric com el paisatge urbà que en deriva de la seva afectació o conservació. A partir d’aquí, la decisió concreta de la urbanització d'aquests espais no recau en cap cas en l'MPGM

Per tot allò exposat anteriorment, es coherent amb la proposta de l’MPGM tot i que depassa el marc de treball de l'MPGM

 


Repensar els espais retranquejats

Avatar: Israel Fernandez Cadenas Israel Fernandez Cadenas En avaluació

La major part dels espais públics guanyats pels retranquejaments dels edificis afectats per vial no tenen cap utilitat clara pels veïns. Són espais totalment desaprofitats. Hi sol haver un banc (on ningú seu perquè amb el trànsit que hi ha es impossible) amb sort un abret, sovint els contenidors de brossa i sempre moltes motos aparcades. La seva infrautilització ja ens dona la idea de l’escassa necessitat que té el barri de generar-ne més.

S’hauria d’ intervenir en aquests espais i repensar la seva utilitat i la seva estètica.

Fotos retranquejaments
Descarregar fitxer

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir