Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Patrimoni - MPGM de Gràcia

#mpgmgracia Procés participatiu per incidir en la protecció dels elements patrimonials arquitectònics i naturals de Gràcia

Fase 4 de 4
Retorn 09-12-2020 - 14-02-2022
Veure les fases
  • El procés
  • Trobades
  • Propostes MPGM de Gràcia
  • Fites de la Memòria
  • Documentació i resultats del procés
chevron-left Torna al llistat

Vila de Gràcia sense motos a la vorera

Avatar: sergipetitet sergipetitet
30/10/2020 23:35  
En avaluació

Fer complir l'ordenança vigent sobre aparcament de motos en vorera de manera definitiva, no amb campanyes periòdiques que només fan que mostrar la feblesa del consistori en aquest aspecte. No pot ser que es toleri l'incompliment inclús sota senyals de trànsit específiques de prohibit aparcar o a carrers de plataforma única. Exemples són Torrent de l'Olla, Rabassa, Raspall,...

És una incongruència ampliar voreres i pacificar si després hi ha impunitat en l'estacionament il·legal. Cal enviar un missatge clar a tota la ciutat en la línia d'emergència climàtica i reducció d'emissions i el barri podria servir de prova pilot per estendreu el model arreu.

  • Resultats al filtrar per la categoria: Mobilitat Mobilitat

S'està avaluant aquesta proposta

L’Estudi d’avaluació de la mobilitat generada del document d’aprovació inicial incorpora un conjunt de dades al respecte de les motocicletes. En relació a la diagnosi de la situació actual es descriu la situació de l’aparcament públic en calçada per motocicletes i s’indica que no existeix cap regulació de places i els vehicles poden aparcar lliurament sense cap cost ni limitació horària. L’ordenança de vehicles i vianants a l’article 40 estableix que, quan no hi ha possibilitat d’aparcar en calçada, es pot aparcar en paral·lel a la vorera si l’amplada d’aquesta fa entre 3 i 6 metres o en semi bateria si és superior als 6 metres i permet 3 metres lliures de pas.

En aquest sentit, l’estudi de Mobilitat continua dient que aquestes condicions són difícils de trobar dins de la trama urbana del districte de Gràcia, especialment en el barri de la vila de Gràcia.

Seguidament, l’estudi descriu que l’Ajuntament de Barcelona va impulsar, el maig de 2020, el Pla de Motos de Gràcia amb l’objectiu de guanyar espai públic i millorar l’accessibilitat i seguretat dels vianants. Els càlculs del consistori parlen de 2.000 motocicletes que no estacionen correctament en el districte i estableix set zones d’actuació. El pla comporta una campanya de sancions, tarifes reduïdes per a motos en pàrquings públics i la pacificació dels carrers de plataforma única on s’eliminen les places senyalitzades que no compleixen amb la normativa d’accessibilitat.

Amb relació a l’aparcament fora de calçada, el document indica que hi ha 19 aparcaments de l’àmbit que ofereixen 611 places específiques. Sobre això s’expressa que cal tenir en compte que el 27,9% d’aquestes places (171) es troben a l’aparcament exclusiu de Gràcia Motos, operat per BSM, que se situa a Gran de Gràcia amb el carrer de Santa Rosa, a prop de l’estació de metro de Fontana.

En tot cas, i dins de la nova jerarquització de vies prevista, s’indica que tant els carrers del sistema d’eixos d’activitats (clau 5e) com els residencials (clau 5r) hauran d’estar lliures d’aparcament a mig termini. En el cas del sistema residencial en el primer sexenni i en el cas dels sistema d’eixos d’activitats dins del segon sexenni de vigència de l’MPGM.

A partir d’aquí, cal concloure que les determinacions de l’MPGM en relació a la Mobilitat s’emmarquen dins d’un document amb finalitat urbanística. En aquest sentit es fa un pas decisiu en relació a la Mobilitat Sostenible i en la jerarquització de vies per tal d’aconseguir, entre d’altres coses, recuperar l’espai perdut per el vianant, però en cap cas poden suplir l’ordenança vigent.

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la petició és coherent amb els objectius tot i que la proposta concreta respecte la disciplina en l’aparcament irregular de motocicletes depassa el marc de treball de l'MPGM


Li agrada a:

Avatar: Raquel Albertos Raquel Albertos
Avatar: Guillem Roma Guillem Roma
Avatar: Liliborni Liliborni
Avatar: Lydia Lydia
i 1 persona més (veure més) (veure menys)
Referència: BCN-PROP-2020-10-24424
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: 5865d77a3bb2e2d2d9c75a0badecdd6b110dca86411f888bc470088c485758ca

Origen: {"body":{"ca":"<p>Fer complir l'ordenança vigent sobre aparcament de motos en vorera de manera definitiva, no amb campanyes periòdiques que només fan que mostrar la feblesa del consistori en aquest aspecte. No pot ser que es toleri l'incompliment inclús sota senyals de trànsit específiques de prohibit aparcar o a carrers de plataforma única. Exemples són Torrent de l'Olla, Rabassa, Raspall,...</p><p>És una incongruència ampliar voreres i pacificar si després hi ha impunitat en l'estacionament il·legal. Cal enviar un missatge clar a tota la ciutat en la línia d'emergència climàtica i reducció d'emissions i el barri podria servir de prova pilot per estendreu el model arreu.</p>"},"title":{"ca":"Vila de Gràcia sense motos a la vorera"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/patrimonigracia/f/3256/proposals/24424/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/patrimonigracia/f/3256/proposals/24424/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu
decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?