Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Salta i ves al contingut principal decidim.barcelona
Logo oficial de decidim.barcelona
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos participatius
  • Òrgans de participació
  • Iniciatives ciutadanes
  • Ajuda

Patrimoni - MPGM de Gràcia

#mpgmgracia Procés participatiu per incidir en la protecció dels elements patrimonials arquitectònics i naturals de Gràcia

Fase 4 de 4
Retorn 09-12-2020 - 14-02-2022
Veure les fases
  • El procés
  • Trobades
  • Propostes MPGM de Gràcia
  • Fites de la Memòria
  • Documentació i resultats del procés
chevron-left Torna al llistat

Peatonalització de la Travessera de Gracia

Avatar: Israel Fernandez Cadenas Israel Fernandez Cadenas
25/10/2020 20:00  
Acceptades

La Travessera de Gracia pateix un tràfic molt elevat (10.000 cotxes diaris segons l’Ajuntament, https://beteve.cat/medi-ambient/comerc-travessera-gracia-fart-contaminacio-soroll/) sent un dels carrers de Barcelona amb major contaminació tenint en compte l'amplada i superficie del carrer.

La limitació de 30Km/h resulta insuficient i en general no s’acompleix.

L'única solució és el tancament del carrer al tràfic o la seva transformació en plataforma única, limitant-ne l’accès de vehicles i la seva velocitat dràsticament per millorar la seguretat i la salut dels veïns, tal com s’ha fet en altres carrers de la Vila.

Hi ha desenes d’exemples  a Europa de zones de casc antic on el trànsit està restringit i cada cop se’n fan més, amb la idea de fer ciutats per a les persones, no pels cotxes, especialment en nuclis antics, de carrers estrets i d’alta densitat de població.

Tancat o limitar a veins i serveis aquest carrer milloraria els índex desorbitats de contaminació  atmosférica i acústica, la qualitat de vida dels seus habitants i la situació de penositat que actualment viu el seu petit comerç i és una iniciativa en la linia ecològica de sostenibilitat de l’Ajuntament.

proposals
Travessera de Gracia
OpenStreetMap - Travessera de Gracia
  • Resultats al filtrar per la categoria: Mobilitat Mobilitat

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

En l’apartat de la Memòria del document d’aprovació inicial i en relació als aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:

- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.

- Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.

- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.

 

A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)

- Xarxa de connectors locals

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.

 

D’altra banda, la Modificació de PGM fa un treball molt acurat d’estudi de les afectacions viaries vigents d’acord amb els objectius de Mobilitat descrits. En aquest sentit, la proposta aprovada inicialment, vol ser coherent amb la concepció viaria prevista i en l’apartat de Revisió de les afectacions urbanístiques indica el següent:

El sistema viari és el sistema de major presència en el conjunt de l’àmbit, com a resultat d’un planejament que, en el seu moment, afavoria el vehicle privat de motor com a mitjà principal de transport. La mobilitat a peu, en bicicleta o en transport públic ha de desplaçar aquesta concepció anacrònica del planejament vigent del segle XX i, en aquest sentit, s’ha proposat eliminar la major part de les afectacions viàries mantenint, tan sols, aquelles que suposin una millora del paisatge urbà.

Les propostes de l’MPGM també tenen l’objectiu de preveure mesures d’acord amb la progressiva reducció de vehicles i acotar els espais d’aparcament en tots els carrers residencials. Una altra mesura que va en aquesta línia també és la proposta de reducció del moviment de vehicles de distribució de mercaderies per l’interior de la vila de Gràcia.

Aquestes és un petit resum de les propostes que tenen una incidència més directa en la nova naturalesa prevista per a la Travessera de Gràcia. El detall concret de la proposta prevista es pot consultar en el document d’aprovació inicial.

En relació a la petició concreta, el document d’aprovació inicial preveu qualificar aquest vial dins de la  xarxa de connectors locals i desafectar tot aquell teixit amb interès a preservar, mantenint només l’afectació quan suposi una millora del paisatge urbà.

Per acabar, també cal fer incís que la decisió concreta de peatonalitzar un carrer o fer-lo plataforma única no recau en l'MPGM sinó que ha de ser objecte, si s’escau, de projectes d’urbanització posteriors.

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la proposta s’inclou en part en el contingut del document d’aprovació inicial de l’MPGM.  La valoració de les propostes de restricció de trànsit i les possibles noves solucions d’urbanització queden emplaçades a valorar-se i desenvolupar-se, si s’escau, mitjançant les actuacions posteriors que ara depassen el marc de treball de l'MPGM.


Li agrada a:

Avatar: Eduard Coronado Calatayud Eduard Coronado Calatayud
Avatar: Rachel Weinrib Rachel Weinrib
Avatar: Israel Fernandez Cadenas Israel Fernandez Cadenas
Avatar: Raquel Albertos Raquel Albertos
Avatar: sergi carre sergi carre
Avatar: Sergio Carratalá Lamarca Sergio Carratalá Lamarca
Avatar: Irene Fernàndez Irene Fernàndez
Avatar: Jordi Cristofol Jordi Cristofol
Avatar: Montse pujol sánchez Montse pujol sánchez
Avatar: Gèneres de punt Serdà Gèneres de punt Serdà
Avatar: rebeca wazzan rebeca wazzan
Avatar: Sandruski Sandruski
Avatar: David Navarro David Navarro
Avatar: Laura CL Laura CL
Avatar: Débora Débora
Avatar: Alejandro de Gregorio- Alejandro de Gregorio-
Avatar: Jordi65 Jordi65
Avatar: Matias Matias
Avatar: Javi Fernandez Javi Fernandez
Avatar: Evins Evins
Avatar: Maria Pilar Martell Maria Pilar Martell
Avatar: David David
Avatar: Liv Liv
Avatar: juan rodriguez juan rodriguez
Avatar: jordipi2 jordipi2
Avatar: Eva Eva
i 23 persones més (veure més) (veure menys)
Referència: BCN-PROP-2020-10-24418
Versió 2 (de 2) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: cbffdddf80d4fdb0fd1cb1a1b72eb53e2b85e9ce7215341db771f17a98c24752

Origen: {"body":{"ca":"<p>La Travessera de Gracia pateix un tràfic molt elevat (10.000 cotxes diaris segons l’Ajuntament, https://beteve.cat/medi-ambient/comerc-travessera-gracia-fart-contaminacio-soroll/) sent un dels carrers de Barcelona amb major contaminació tenint en compte l'amplada i superficie del carrer. </p><p>La limitació de 30Km/h resulta insuficient i en general no s’acompleix. </p><p>L'única solució és el tancament del carrer al tràfic o la seva transformació en plataforma única, limitant-ne l’accès de vehicles i la seva velocitat dràsticament per millorar la seguretat i la salut dels veïns, tal com s’ha fet en altres carrers de la Vila.</p><p>Hi ha desenes d’exemples &nbsp;a Europa de zones de casc antic on el trànsit està restringit i cada cop se’n fan més, amb la idea de fer ciutats per a les persones, no pels cotxes, especialment en nuclis antics, de carrers estrets i d’alta densitat de població.</p><p>Tancat o limitar a veins i serveis aquest carrer milloraria els índex desorbitats de contaminació &nbsp;atmosférica i acústica, la qualitat de vida dels seus habitants i la situació de penositat que actualment viu el seu petit comerç i és una iniciativa en la linia ecològica de sostenibilitat de l’Ajuntament.</p>"},"title":{"ca":"Peatonalització de la Travessera de Gracia"}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/patrimonigracia/f/3256/proposals/24418/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/patrimonigracia/f/3256/proposals/24418/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu
decidim.barcelona
  • Preguntes freqüents
  • Ajuda general
  • Tutorials Decidim Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Termes i condicions d'ús
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • decidim.barcelona a Twitter Twitter
  • decidim.barcelona a Facebook Facebook
  • decidim.barcelona a Instagram Instagram
  • decidim.barcelona a YouTube YouTube
  • decidim.barcelona a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?