Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Decidim amb Janet Sanz una Barcelona més humana i en transició ecològica
Volem qualitat de vida, i això vol dir qualitat del medi ambient i de l’espai públic. És a dir, volem una ciutat respirable, neta, tranquil·la i confortable, amb places i carrers acollidors on viure i conviure. A tots els barris. Una ciutat més verda on tothom pugui gaudir del contacte amb els elements naturals a prop de casa. Qualitat de vida també significa que l’espai públic resulti accessible a les persones de totes les edats i condicions i que moure’s per la ciutat no esdevingui un problema per a ningú; on els vianants siguin els principals protagonistes d’uns carrers amables i segurs per caminar i anar amb bicicleta; i que un transport públic net i eficient, a l’abast de tothom, faciliti l’accés a tot arreu.
Actualització dijous 7 d'abril a les 16:04h: comencem el debat.
Actualització dijous 7 d'abril a les 17:24h: moltes gràcies a tothom per participar i per fer-nos arribar preguntes i propostes que ens seran molt útils per anar construint la Barcelona per viure-hi que volem!
Dijous 7 d'abril de les 16.00 h a les 17.00h, la Janet Sanz anirà responent a les preguntes que realitzeu, prioritzant aquelles que tinguin més vots. Per tant és important participar activament en la decisió col·laborativa de quines preguntes són més prioritàries i quines menys abans de dijous a les 16.00h. És important fer les preguntes amb suficient antelació i formulades de la manera més clara i raonada possible perquè estigui ben posicionada quan es comencin a respondre les preguntes.
Deixeu les vostres preguntes a continuació a l'apartat de comentaris i allà mateix s'anirà responent.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
114 comentaris
https://decidim.barcelona/proposals/carrils-bici-a-tavessera-de-dalt
https://decidim.barcelona/proposals/potenciar-camins-escolars-en-els-barris-de-vallcarca-i-penitents
https://decidim.barcelona/proposals/mobilitat-camins-escolars-a-la-salut
https://decidim.barcelona/proposals/espai-public-pacificar-zona-parc-guell-fitons-horaris-acces-etc
https://decidim.barcelona/proposals/zona-verda-al-solar-de-l-ermita-de-la-salut
https://decidim.barcelona/proposals/pistes-esportives-al-solars-abandonats
https://decidim.barcelona/proposals/mobilitat-disminucio-de-la-velocitat-dels-cotxes-a-mare-de-deu-de-la-salut
Conversa amb Sario
I podria afegir-ne molts d'altres, tots relacionats en millor la qualitat de vida del veí i no la del cotxe. Crear grans zones pacificades amb horaris de càrrega i descàrrega, al park güell per exemple. I més carrils bici, que no s'entén per què no estan previstos a la nova travessera de dalt (no volem una ronda sinó un carrer!)
Moltes gràcies!
Conversa amb mar
No sé si podré venir a la trobada, però tot el meu suport a les propostes de la Sario. I comentar que és una llàstima el poc nivell de participació que està demostrant la ciutadania... Una llàstima
Molta gent està farta de participar i veure que no serveix de res, al final sempre s'acaba fent el que volen els que manen.
Conversa amb Xavier Riu
En una ciutat tant densament edificada com BCN, necessitem treure cotxes del centre, i unir per la Diagonal els 3'9km de tramvia que separen ara els dos trams actuals, en multiplicarien l'ús i ajudarien molt a fer-ho, al connectar de manera còmoda, ràpida i no contaminant, 9 ciutats de l'Àrea Metropolitana. Però aconseguireu prou consens polític amb una oposició que sembla que en fa bandera per erosionar aquest govern?
https://decidim.barcelona/proposals/unir-els-dos-tramvies-que-hi-ha-als-extrems-de-la-diagonal
Benvolgut Xavier, estem treballant per aconseguir aquest consens polític necessari per impulsar-ho. La unió dels dos tramvies és una infraestructura clau per la promoció del transport públic en superfície a la nostra ciutat. Els informes tècnics del tramvia, on es determinen les millores que comportarà aquesta unió, són un bon punt de partida per començar a buscar aquest consens.
Ara per ara, el govern municipal ja ha aconseguit tirar endavant un important consens polític i institucional entre l'Ajuntament de Barcelona i el govern de la Generalitat que es va materialitzar signant un protocol per al seu impuls. Estem segurs que la resta de grups municipals no deixaran perdre aquesta oportunitat per la millora del transport públic i de la salut de la ciutadania.
Conversa amb Xavier Riu
Després de tantes promeses incomplertes, i en una zona tan densament edificada com l’Eixample, és urgent recuperar per fi el solar de l’actual presó de La Model, per ubicar-hi una gran zona verda i un conjunt d’equipaments públics prioritaris, inclòs un que recuperi la memòria del que ha representat la presó. Als altres municipis que s'han posat presons han rebut compensacions de la Generalitat, però sembla que aquí encara volen que la paguem! Teniu contactes amb la Generalitat per reclamar-li la seva responsabilitat en aquest tema?
https://decidim.barcelona/proposals/recuperar-el-solar-de-la-model
La transformació de la Model és un objectiu del govern municipal de l’Ajuntament com dels veïns i veïnes, però no només depèn de nosaltres. Farem tot el que estigui a les nostres mans i dins les nostres possibilitats, disponibilitats i competències per recuperar l’espai que ocupa ara la Model i tot l’entorn per al barri. Però és essencial la implicació de la Generalitat, que és qui té les competències en centres penitenciaris.
Volem que la Model sigui un espai d’equipaments, i perquè això passi cal que tots els interns d’aquesta presó i de la Trinitat Vella es traslladin a un nou espai com el que s’havia proposat a la Zona Franca. No obstant, aquest acord s’ha de traslladar en el marc de la Generalitat, que s’ha de comprometre amb aquest desenvolupament perquè li recau la responsabilitat pel que fa a la construcció i trasllat de les presons.
Com a Ajuntament, estem en plena disposició de determinar nous acords amb la Generalitat que permetin accelerar l’operació, però tenint molt clar quines competències té cada administració. Estem dialogant amb la Generalitat per revisar tots els acords presos en el protocol signat l’octubre del 2014, que no era un bon acord per Barcelona, tal com hem expressat en més d'una ocasió.
Personalment, tinc pendent una trobada amb el conseller de Justícia de la Generalitat per abordar aquesta qüestió el més aviat possible.
Conversa amb Participant eliminada
Jo voldria fer un sudgeriment, es que a tot Barcelona en molts carrers ens trobem el carril bici en dos sentits, això despista molt sobretot quan creues el carrer mires ha a la dreta per que no en pugi cap i en canvi veus que et baixen, es per això que hi han tants atropellaments de bicicletes a la ciutat i no tan sols per el carril de doble sentit si no que tambè van per damunt la borera i això es perillos per als vianants. No dic que s'agi de prohibir les bicis si no controlar que vagin per el carril bici, treure el sentit doble, i no passar-se en vermell els semàforos, que pasa que nomès per que es un vehicle s'han de permetre el luxe d'anar per la borera, carril doble i saltar-se els semàfors? Es farà algo al respecte per treure els dobles carril bici? Aquesta es la meva pregunta per que refleccionem tots. Gràcies
Molt interessant proposta. Jo també suggereixo que s'apliquin mesures de civisme, que hi hagi més guàrdia urbana en bicicleta i que apliquin sancions equiparables a les dels conductors de vehicles als ciclistes que no compleixin aquests semàfors o pasos zebra. I alguna campanya de concienciació també.
Som conscients de la problemàtica que descrius. Per això, estem treballant per desplegar una xarxa de carrils per bicicletes amb les màximes condicions de seguretat, que ens permeti dotar-nos de més kilòmetres per facilitar els desplaçaments en bicicleta, resoldre el conflicte entre vianants i ciclistes i facilitar-ne l'ús per tota la ciutat.
Estem treballant per revisar la senyalització dels carrils de bicicletes de doble sentit per tal de millorar-la.
Justament, per prime cop, la setmana vinent Barcelona començarà una campanya de sensibilització per fomentar l'ús de la bicicleta i donar a conèixer el contingut de l'ordenança actual per garantir la convivència entre tots els usuaris de l'espai public.
M'agrada la proposició que ha fet el bc i la resposta de la senyora Sanz. Jo voldria afegir que ja que la bicicleta se la considera un vehicle més, obligar-la a tenir una assegurança en cas d'accident (tant a ell/ella mateix/, com a tercers), crear un registre de tots els ciclistes de barcelona i fer entrega d'un carnet o matrícula per que siguin identificables. Tabé, l'ús del casc ha de ser obligatori, ja és per protecció personal. ja que els ciclistem no som l'únic vehicle que circula per la calçada.
i tambe crec que el tema dels cascs de música és estudiable. En cas de que el ciclista comparteixi asfalt amb el cotxe prohibit, perque pugui sentir el motor, però per les zones on el trànsit és de 0 (passeigs marítims, parcs públics... ) si es circula amb civisme no hi ha d'haver problema.
És ecològic fer més i més carrils bici i de pas complicar la vida als que anem caminan. Alhora de pasar un carrer no tinc prou en mirar els semàfors, ara també en d'anar controlant que no t'hi atropelli una bici !
Conversa amb Arturo
Poda anual del arbolado
Arturo, la poda de l’arbrat existent a la via pública de Barcelona es fa amb una freqüència de 4 anys, i la de l’arbrat del parc amb una freqüència de 6. Anualment, es fa una pla de risc de tot l’arbrat de la ciutat, detectant-se aquelles situacions de risc de caiguda de branques o arbres i es fan les actuacions pertinents que ens marca la revisió. Els criteris de poda són, sempre que es pugui, els de podar respectant l’estructura natural de l’arbre, potenciant un arbrat més segur, més sa i amb més serveis ambientals i socials per a la ciutadania.
Conversa amb Esteban
Desde el inicio de la nueva red de autobuses, la red ortogonal, siempre me he preguntado por qué no se apostó por una red de emisiones 0. La Organización Mundial de la Salud pide a las instituciones que incluso en los transporte públicos no se utilice ningún tipo de combustible fósil. Sin embargo no se ha aprovechado esta oportunidad para poder hacer una red de autobuses eléctricos o implantarla como trolebuses aprovechando los carriles reservados para esta red de autobuses de altas prestaciones. Otras ciudades europeas como Lyon han apostado por la implantación de este tipo de transporte, moderno, funcional y que no emite gases en las calles de la ciudad. ¿Por qué no en Barcelona?
Efectivament, hem de reivindicar que TOTS els mitjans de transport i els vehicles municipals siguin NO CONTAMINANTS, ni en sorolls ni en emissió de gassos. Apostem per els vehicles elèctrics que són CERO % CONTAMINANTS i així els ciutadans també és decidirán per què el seu cotxe o moto també ho siguin
Esteban, compartim la teva preocupació. Actualment la xarxa de bus de TMB és una de les més netes d’Europa. Fa servir les solucions de propulsió menys contaminants que en aquests moments pot oferir la indústria, per un servei tant intensiu com aquest. Parlem d’autobusos híbrids, de gas natural, i dièsel amb filtres anticontaminants. A banda, des de fa dos anys s’està experimentant a la ciutat amb autobusos d’emissió 0, totalment elèctrics, amb la intenció d’anar-los incorporant a mesura que siguin competitius per poder oferir un servei equivalent al de un bus convencional.
Conversa amb Joan Centelles
Per fer efectiva la introducció d'una Barcelona més humana, ecològica i sostenible cal, al menys en la fase crítica inicial fins que el ciutadà s'habituï, un control mínim suficient i efectiu de la guàrdia urbana, això és, avisant la 1a vegada i multant a partit de la 2a, les accions incíviques que perjudiquen els conciutadans de l'infractor. Aquestes infraccions provenen de tothom i són que els vianants travessen els carrers fora de la zona de pas per a vianants, que els vehicles se salten els semàfors en vermell, que excedeixen la velocitat màxima de 50 que jo faria de 30 o 40 per fer la ciutat més humana, que les motos circulen sobre les voreres més enllà del punt més pròxim per possible per aparca-hi des d'on hi accedeixen, que els gossos fan les necessitats sense recollir-les i d'altres que em pugui deixar.
Així es crearia un efecte dominó que repercutiria en el bon funcionament cívic. També l'escola té un paper important en educació cívica.
Conversa amb chus
Sabes que quieren poner un tanatorio con crematorio en Sant Adrià de Besós? Sabes que esa zona que pega a Barcelona (Sant Martí) es una de las zonas más contaminadas, entre la termica y las rondas? Se que no es tema de ciudad, pero si del AMB y nos afecta de lleno. Ya hay una plataforma en contra. Cómo se posicionaria el ayuntamiento en este caso?
Som conscients d'aquesta lluita del municipi veí i de les possibles implicacions ambientals que pot comportar per Barcelona aquest projecte. Per tant, ho estudiarem a fons i ho abordarem en el marc de les relacions entre l'Ajuntament de Sant Adrià i el de Barcelona, ara reforçades en el context de l’Eix Besòs. Una abraçada chus
Conversa amb miguel giner bermejo
La alcaldesa Colau se comprometio en una reunion con las AAVV de la Vall d'Hebron y de Horta, en la que estabas presente, a convocar una mesa de trabajo durante el mes de febrero para la cobertura de la Ronda de Dalt a su paso por el Passeig de la Vall d'Hebron y dar su apoyo a esta intervencion.
Aun no hemos sido convocados. Hemos presentado por registro varios requerimientos para la celebracion de la misma y no se nos ha contestado.
¿Por que no ha cumplido nuestra alcaldesa el compromiso adquirido?
¿Por que no tenemos informacion sobre el tema?
¿Que vais a hacer para solucionarlo?
Hola Miguel, recuerdo perfectamente la reunión y los compromisos que determinamos entre todos. El objetivo es poder ofrecer este espacio de trabajo lo antes posible con todos los técnicos que estan trabajando en el proyecto.
Así que en breve recibiréis la convocatoria con la información que tenemos.
Un abrazo, y hasta pronto
Hola Janet, espero que este " en breve" no se dilate más y que además de información traigáis también ganas de tirar adelante el proyecto, con una dotación económica concreta, un inicio de obra sin demoras y la aceptación del calendario ya consensuado anteriormente.
Un saludo y hasta pronto.
Bona tarda Janet.
Confio que sea como dices y lo antes posible anuncieis que considerais prioritario cubrir la Ronda de Dalt a su paso por la Vall d'Hebron. A ver si puede ser este mes. Adeu, nos vemos.
Quan es pren un compromís i no es compleix, el més simple principi d'urbanitat exigeix de l'incomplidor prendre la iniciativa i donar explicacions, més tractant-se de representants de la ciutadania. En cas contrari no podran evitar que els ciutadans se sentin defraudats i despreciats. És això la nova política?
Conversa amb nuria b.
El cobriment de la Ronda de Dalt al seu pas per la Vall d'Hebron és la proposta que té més suports per part dels barcelonins. Crec que hi han uns projectes i avantprojectes en marxa.
Els veïns també volen, com tú dius, una Barcelona més humana i en transició ecològica, per viure-hi millor, de forma digna, saludable, cívica i plena, una ciutat respirable, amb carrers acollidors, on viure i conviure, a tots els barris, que els vianants siguin els principals protagonistes...
Per això volem el cobriment de la Ronda de Dalt.
Suposem que l'inici de les obres serà aquest enguany. Així ho esperem.
Nuria, des del Govern municipal, hem ampliat la Comissió de Seguiment de la Ronda de Dalt i hi hem inclòs les associacions veïnals i col·lectius de tots els territoris per on conflueix la Ronda, i a entitats de ciutat. Aquest òrgan de participació és el marc on volem debatre i estudiar actuacions de millora a la Ronda de Dalt amb tots els actors implicats. La voluntat és avaluar mesures per fer més permeable la Ronda de Dalt, fer que connecti millor els barris i reduir-ne la contaminació acústica.
La comissió ampliada es va reunir per primer cop el desembre de 2015 a la Biblioteca de Vallcarca, i ara la voluntat és fer un retorn de la feina feta des d'aleshores en una propera comissió que se celebrarà posteriorment al debat del PAM i PAD.
Des de Bimsa, s’han licitar els contractes per als “Serveis relatius a la Redacció d’Avantprojectes d’infraestructura viària, amb criteris d’ordenació dels espais urbans resultants de les possibles cobertures de la Ronda de Dalt, als Districtes de Gràcia, d’Horta-Guinardó i Nou Barris, així com possible redacció del Projecte d’estructura d’una primera fase, lots 1 a 4”.
Mientras no se reduzca la contaminación ambiental y acústica de la ciudad es malgastar el dinero que pagamos poniendo parches . Lo más importante e impactante en este momento son los altísimos niveles de contaminación
Conversa amb Carmen Bou
Necessitem un pla de millora urgent per l'Av. Príncep d'Astúries que sigui raonable, consensuat amb els veïns i sostenible. Des de fa més de 50 anys no s'ha fet cap tipus d'actuació municipal de millora. Equipaments inexistents, contaminació acústica i ambiental preocupant i molts accidents, tot això degut als 5 carrils existents.
https://decidim.barcelona/proposals/pacificacio-i-humanitzacio-de-av-princep-d-asturies-33ea1fb5-9b8b-4082-a178-2a929673b436
Carmen, aquesta proposta que comentes l'estem estudiant amb els districtes de Gràcia i Sarrià.
En la remodelació d’aquesta avinguda és necessari començar per fer un plantejament global de la mateixa que es pugui reflectir en projectes d’execució posteriors. Actualment ja s’ha avançat en la diagnosi de la situació actual, que és la base per aquest projecte. Respecte dels accidents analitzarem, es faci quan es faci la remodelació, la situació actual i prendrem les mesures correctores que siguin necessàries. Actualment es disposa entre les prioritats dels Districtes aquesta remodelació i es treballa en prioritzar-la per la seva execució en els propers anys.
https://decidim.barcelona/proposals/pacificacio-i-humanitzacio-de-av-princep-d-asturies
https://decidim.barcelona/proposals/pacificacio-i-humanitzacio-de-av-princep-d-asturies
Conversa amb Inmaculada Ortega
Tinguin en compte el passatge Arc de Sant Martí ja que porta quatre anys tancat sense que l'ajuntament doni resposta a les constant reclamacions per part dels veïns del barri. Per què es utilitzat per unes veïns privadament amb la autorització del ajuntament?.
EL PASSATGE HA SIGUT I HA DE SER SEMPRE PER TOTHOM, A MES HO VA CEDIR EL PROPIETARI PER QUE SIGUI PUBLIC.
El passatge Arc de Sant Martí, al districte Horta Guinardó, es tracta d'una drecera natural del barri que, al unir els carrers Alt de Pedrell i Arc de Sant Martí, facilita la mobilitat no solament als veïns, si no que també als usuaris de dues escoles (Pit Roig i Arc de Sant Martí) i una residencia de la tercera edat. Es tracta d'una urbanització llargament reivindicada i necessària pel barri que, ara mateix, a pesar de ser propietat de l'ajuntament, se n'està fent un ús privat.
Immaculada, cal tenir en compte que el Passatge Arc de Sant Martí és privat.
És un tema complex urbanísticament que ve de lluny.
Prové d’una parcel·lació anterior al Pla General Metropolità de l’any 1976, i aquest no va preveure la cessió d’aquests vials. Per sol.lucinar-ho, cal canviar la seva qualificació urbanística. Des del Govern municipal treballarem per intentar trobar una solució.
Degut a que la Avinguda Príncep d´Asturíes pertanny a dos Districtes Grácia i Sarria Sant Gervasi, tant uns com els altres miren de esquena a l avinguda, i cap Districte s en ha ocupat mai en els últims 60 anys.Já es hora. Per la salut del que hi viuen i que hi treballen. Per revitalitzar els seus comerços. No volem ser un carrer al servei de ningú. Necesitem que l arreglin ,já Les persones cauen per el malt estat de las voreras, le gent gran no surt al carrer, sembla un circuit de carreras. Tenim molts accidents
Conversa amb Teresa R-m
Janet, se que s,esta fent un esforc per que Barcelona mantingui el seu estatus de ciutat amiga dels animals, pero hem fet molt poc per les aus de la ciutat. Son tambe ciutadans de la nostra urbe. Hem d,implementar el mes aviat possible el programa d esterilitzacio de coloms. El temps corre i la poblacio creix molt rapidament. Les places publiques, parcs, jardins, inclus terrats, haurien de disposar ja de dispensadors de pinso anticonceptiu per coloms. Es la unica via possible i a la llarga la mes eficac i economica.
Gracies i bona feina.
Benvolguda Teresa, és un objectiu prioritari dins de les línies de treball de Protecció dels Animals. Ens hi hem posat, i molt seriosament. Per primera vegada l’Agència de Salut Pública i Benestar Animal a la mateixa taula, a fons, amb objectius comuns i compartint el treball amb les entitats. Fem un canvi de paradigma al full de ruta, decididament: el control ètic ha de ser l’única alternativa a Barcelona i així ho estem treballant. Ja s’han aturat les captures indiscriminades. Només s’actuarà en cas d’extrema necessitat per raons d’urgència i sempre informant prèviament de la necessitat i del perquè a les entitats del Consell.
Conversa amb Xavier Civit
Trobo un despropòsit el tramvia per la diagonal, no s'han amortitzat la infinitat d'actuacions que s'hi han fet i ja esteu pensat tornar a aixecar-la?.
Una enorme inversió municipal perquè hi circuli un transport d'una empresa privada? i perquè no de TMB?
No teniu pensat començar a invertir d'una vegada al que no és el centre de la ciutat?
Hola Xavier, des del govern municipal volem impulsar la connexió dels tramvies perquè ens sembla una proposta bàsica i essencial per al desenvolupament del transport públic de qualitat de Barcelona i també de l'Àrea Metropolitana, que ens permeti lluitar contra la contaminació de l'aire. Ens permet connectar fins a 9 municipis de forma àgil i còmoda. Sabem, però, que per fer-ho hem d'oferir la màxima transparència i rigorositat, i per això hem realitzat i presentat uns estudis que estan disponibles al web i que pots consultar tu mateix en aquest link: http://ajuntament.barcelona.cat/ecologiaurbana/ca/estudis-tecnics-tramvia. Aquests estudis són inèdits, ja que no s'havien elaborat per cap altra infraestructura de la ciutat o del país. A més, avalen el retorn social i econòmic de la inversió i fixen la Diagonal com la millor alternativa possible per aquesta connexió.
Ens preocupa la futura gestió d'aquesta infraestructura i tenim l'objectiu de treballar per ampliar la presència pública en la concessió.
Tal com demanaves, l'actuació només afectaria en el tronc central i per tant la part reformada no es veuria afectada.
Salut
Conversa amb Xavier Civit
Per acabar amb els ciclistes incívics proposo recuperar la matriculació d'aquests vehicles i que disposin d'una assegurança obligatòria. Per cert el Codi de Circulació és pels vehicles a motor, de tracció animal, bicicletes i vianants. Cosa que semblen desconèixer la majoria de ciclistes de Barcelona.
Xavier, des de l’Ajuntament treballem i treballarem per evitar l’incivisme en general, en la mobilitat i aquí dins s’hi inclou l’incivisme dels ciclistes. Entre les accions estructurals que desenvolupem, per reduir-lo, a més de les sancions corresponents, hi ha la creació d’una xarxa de bicicletes correctament senyalitzada i adequada a l’espai públic i a la resta de mitjans de transport i fora de les voreres. L’assegurança obligatòria és un dels projectes que estem analitzant per comprovar la seva viabilitat però no de manera immediata.
Les declaracions institucionals serveixen per alguna cosa o son només de cara a la galeria?. Perquè si no han de servir per a res millor no fer-les i estalviem paper i temps.
Me gustaría que se planificara una estrategia clara en relación a la gestión de residuos municipales. Hay demasiada producción, tanto de ciudadanos particulares, bares y restaurantes y turistas. Limpiar más y añadir contenedores solo implica que se tire más basura y que nadie se preocupe de su destino final, casi siempre a vertedero o quizás incineradora. Es un problema gordo y solucionarlo implica una estrategia basada en muchas soluciones diferentes, ya sean multas, comunicación muy transparente sobre el destino (y quizás la procedencia) de los residuos, educación mucho mayor y no solo sobre como reciclar pero también sobre como reducir residuos a la fuente, y también, claro, dar incentivos reales para aquellos (particulares y empresas) que lo hacen bien y con conciencia. Ahora parece de estar en un hotel donde cada dos por tres pasan los recogedores a limpiar. Eso no educa, si no produce irresponsabilidad y falta de cuidado del espacio público. Estrategia + objetivos a largo plazo.
Desde que Ada Colau és alcaldessa veig molta gent orinant al carrer. Mai Barcelona ha estat tan bruta. Què penseu fer al respecte? No veig que es multin conductes inciviques o que feu quelcom per subsanar-ho. El fet que els carrers del centre estiguin plens de manters tampoc ajuda a tindre una visió de carrers nets i si a sobre es legalitza la prostitució com he sentit que es vol fer i crea un efecte crida ja oblidem-nos. Crec que us haurieu de replantejar moltes coses. Gràcies.
Conversa amb Pepe16
¿Quin és l'espai per al vianant a Barcelona ?, perquè si és la vorera, per favor que algú s'ocupi de sancionar ja durament usuaris de bicicletes, motos i qualsevol altre artefacte rodant que transgredeixi les normas. La vorera avui és un perill real per als vianants i crec que per falta de civisme dels mateixos usuaris, però també per desistiment de responsabilitats per part de les autoritats municipals que no sancionen convenientment. Que potser tenen por que se'ls acabi el xollo del lloguer de les seves pròpies bicicletes? Motos i bicicletes per entrar i sortir de la calçada utilitzen els accessos dels passos de vianants. Acabin d'una vegada amb aquesta situació que posa en perill constant la integritat dels vianants.
Cal dotar els ciclistes d’una infraestructura segura i suficient que permeti que no entrin en conflicte amb els vianants. Per aquest motiu el Govern municipal ha elaborat l’Estratègia de la Bicicleta que preveu gairebé triplicar els actual quilòmetres de carril bici d’aquí al 2018. L’objectiu és deixar les voreres lliures per als vianants i proporcionar recorreguts segurs i majoritàriament en calçada a les bicis. Seguim!
Conversa amb Can 70 anna
Podrem comptar amb espais municipals en cessió d'ús per poder construir un nou model de llar per a gent gran? L'equipament pot gestionar-se inicialment en cooperativa i acabar sent públic, formant part fel teixit del barri juntament amb d'altres equipaments.
L’Ajuntament de Barcelona construeix habitatge dotacional per a gent gran, també cedim solars a la Generalitat perquè faci les Residències de Gen Gran ja que això és competència seva. I a Can Batlló, per primera, hem cedit un solar per fer habitatge social a una cooperativa. Caldria explorar com gestionar aquesta cessió en cas d’habitatges dotacionals, en tot cas ens sembla una bona oportunitat explorar nous models de convivència com s'està fent a altre ciutats europees on el cohousing està prenent molt força.
Conversa amb Javier61
Proposo recuperar plenament les voreres per els peatons. Les motos NO poden continuar aparcant on els hi dóna la gana. TOTES les motos haurien de baixar de les voreres i aparcar a la calçada.
Gràcies Javier, compartim la preocupació. Treballarem per disminuir la incidència de les motos en les voreres en aquest mandat.
Volia comentar una cosa per que no es fa un espai públic a Salvador Dalí? Ho Muriel Casals fer-li una placeta ho zona enjardinada. Tambe dedicar-li algo a l'actriu Montserrat Carulla ho Pilarin Bayes. A demes vull fer un sudgeriment: l'escultura d'Anna Frank a la plaça amb el seu nom al barri de Gràcia, no està molt a la vista i trobo que costa de veure l'estatua. Gràcies
Voldria fer una proposta: A l'eixample necessitariem que es fes el pla Cerdà, seria que totes les illes de l'eixample tingui un espai enjardinat ho placetes, Barcelona està masa sobreconstruida i això no es bo. Crec que seria bo treure garatges i terrasses privades ho magatzems... Crec que seria millor.Gràcies
Yo quisiera proponer que algunos espacios verdes, como la Rambla del Brasíl, se puedan reconvertir parcialmente en huertos urbanos. Hay un movimiento muy interesante llamado Incredible Edible, que aprovechan cualquier espacio libre para cultivar y además, la intención es que cualquiera se lo pueda llevar. Sería una manera de que la gente, principalmente mayores, esté más activa, que participe del espacio público. Normalmente pasan muchas horas sentados al aire libre y esto sería una alternativa para que se mantengan activos.https://vimeo.com/62344606
http://www.incredible-edible-todmorden.co.uk/index.php
Conversa amb albert
L'augment de la utilització de la bicicleta ha comportat malestar per la mala convivència que hi ha amb els vianants. Al meu entendre caldria ampliar drásticament la xarxa de carrils de bicicleta per tal que casi tots els carrers en tinguin un. D'aquesta manera no caldria que fossin de doble sentit, que comporta confusió i perill per als vianants. També m'agradaria saber quan s'apostarà per una mobilitat sostenible i un reforç de la freqüència dels metros. Actualment línies com L5 estan saturades al voltant de les 15:30.
És cert Albert, que la bici ha experimentat un boom, (però al meu parer), jo prefereixo que els carrils bici siguin de doble sentit. Una idea per evitar les distraccions amb vianants és posar senyals de perill als semàfors avisan del sentit de les bicis (com es fa amb el tranvia).
I al barri del Pople Nou
Conversa amb irene muñoz luque
Espero que esta plataforma de participacion ciudadana sirva de algo y supongo que se tendra en cuenta la opinion de los barceloneses y que si, por ejemplo, la propuesta con mas apoyos es el cubrimiento de la Ronda de Dalt en la Vall d'Hebron, supongo que la primera y mas importante partida presupuestaria estara dedicada a esta inversion mayoritariamente solicitada, ¿ sera asi Janet? Saludos
Hola Irene, com podrás ver en el apartado de información de este web, este proceso no es vinculante porque el documento final debe ser aprobado por el Pleno municipal y requiere un consenso político suficiente.
Des del gobierno nos comprometemos a valorar la viabilidad de las propuestas que reciban más apoyos y a explicar por qué cada una de las propuestas se ha incorporado al documento final o se ha desestimado.
Los criterios para valorar las propuestas surgidas serán los siguientes:
Su viabilidad temporal, presupuestaria y técnica, la corresponderse con las competencias municipales y que no sean propuestas contrarias al bien común.
Además, desde el pasado mes de diciembre vecinos y gobierno constituimos un espacio de trabajo conjunto para seguir avanzando en este proyecto.
Un abrazo
Conversa amb Participant eliminada
Voldria dir i preguntar, que no hem sembla be que els horts urbans siguin nomès a partir dels 65 anys, crec que els joves tambè hauriem de tenir dret a ferlos servir. Es podria donar l'opció ha que la gent menor de 65 anys pugui fer el seu hort urba als horts urbans dels barris? Gràcies
Existeix una xarxa d'horts urbans per majors de 65 anys que forma part d'un programa d'envelliment actiu i de socialització de la gent gran amb la natura. A més això, el Pla Buits contempla la cessió temporal de solars públics i buits a entitats que majoritàriament desenvolupen horts comunitaris. Estem oberts a explorar l'extensió de l'agricultura urbana en altres formes que incloguin diferents col·lectius de la ciutat. Agraeixo la teva reflexió i la tindrem en compte.
Conversa amb Participant eliminada
des de que s'ha fet nou el passeig de sant Joan, es van treure els indicadors on marcaben l'hora d'arribada i tardancia dels autobussos, doncs be agraÏria que es tornessin ha posar. Això serà possible?
En prenem nota i intentem resoldre-ho el més aviat possible.
Sería interesante que el ayuntamiento o bien la Generalitat,fomentase la compra de placas solares para las viviendas,ya que con todas las horas de sol que tenemos deberíamos de benificiarnos.tambien sería interesante que en el centro de las ciudades la velocidad de los vehículos se reduciese,ya que la contaminación acústica es horrorosa en Barcelona.tambien sería interesante que se empiece a multar a los incisivos con el tema vacas de perros,ya que es muy triste ver una ciudad tan bonita como la nuestra tan sucia.mas ayuda a los indigentes .el centro de la ciudad está plagado de gente sin techo,los cajeros de bancos etc.mas ayuda en vivienda social.mas fomentar lo nuestro menos políticas externas.ya que como ciudadano que pago mis impuestos
Conversa amb Alfons Garcia
Durant el passat mandat es va parlar molt de smart city , ciutat intel·ligent. Reflexionaven sobre els perills de control i venda de privacitats en el desenvolupament d'aquesta ciutat intel·ligent ...però crec que desde l'esquerra hem de reflexionar , posa en valor i fer propostes per una ciutat intel.ligent al servei se tothom. Hi ha reflexions i plans al respecte? Gràcies
Estem d'acord amb la reflexió que planteges, de fet des de fa uns mesos és el que hem intentat traslladar en el marc dels espais de debat sobre smart city. Tindrem temps d'anar-les compartint. Les tecnologies ens poden ajudar a gestionar millor alguns dels serveis que es presten des de la ciutat, però aquestes han d'estar al servei de les persones. Les tecnologies no han de ser un fi en si mateix, són un instrument per millorar la qualitat de vida, la sostenibilitat. I per fer tot això possible requerim d'una ciutadania activa i reivindicativa que ens permeti agrupar la intel·ligència col·lectiva d'aquesta ciutat al servei de tothom.
Conversa amb GRUP ECOLOGISTA DEL NUCLI ANTIC DE BARCELONA
La gestió dels residus sòlids urbans a Ciutat Vella és molt complexa, ja sigui per les característiques urbanístiques del districte, com per la diversitat de la població, com per la presència massiva de turisme o per l'indisciplina del veïnat. Cal cercar un sistema de recollida d'escombraries que promogui la minimització i la recollida selectiva de totes les seves fraccions en percentatges molt superiors als aconseguits actualment. Des del GENAB proposem instaurar la recollida selectiva de totes les fraccions porta a porta, tal com es fa en diverses poblacions de Catalunya amb una població resident similar a la del districte de Ciutat Vella. Per altra banda, i ateses les característiques socioculturals del districte, proposem la creació d'un servei d'informadors ambientals en cada un dels barris per anar porta a porta de veïns, comerciants, associacions, activitats hostaleres, etc., per informar i sensibilitzar sobre les seves obligacions respecte a la gestió de les seves escombraries
Moltes gràcies per la vostra proposta. Us convido a pujar-la a la plataforma i a difondre-la. Fins aviat!
Gossos: (1/2)
No sembla gaire sa que qualsevol lloc de les voreres sigui un WC improvisat per gossos.
Sembla que a països con Japó esta totalment prohibit que les mascotes facin servir el carrer com WC, potser massa, però lo que es evident es que el carrer, que qualsevol lloc del carrer no pot ser un WC.
Les nostres voreres estan plenes d’excrement, restes d’excrements i orins, escombrar-los es convertir-los en petites partícules que després tothom respirem i podem enfermar.
Amb aigua a pressió exactament lo mateix el terra esta més net, però l’aigua a pressió deixa en suspensió aquestes partícules d’orins i excrements en l’aire que respirem.
La gent gran deixa les bosses de a compra sobre voreres, o al seu portal per obrir la porta i transfereix al seu pis, i fins i tot a les cuines aquestes restes.
Plegar el cotxet del bebè per posar-ho al maleter del cotxe vol dir embrutar amb restes el maleter del cotxe.
Conversa amb DCC
Gossos: (2/2)
Els nens al terra per les voreres, jugant en els mateixos espais que es fan servir com WC de gossos no sembla gaire sa... per exemple Plaça de la Concòrdia on centenars de nens jugant per el terra de la plaça sobre restes d’orins, restes i/o excrements.
Calen zones inodores a totes les voreres, fer servir zones especifiques, substituir zones blaves/verdes per zones inodores, els escocells ‘anivellats’ facilitant la recollida per la gent gran.
Cal un CENS de ADN, cal un carnet de ‘Tinença Responsable’, calen multes.
Però sobretot cal la implicació real dels que gestionen el ajuntament, ja que en tots els darrers governs no s’ha fet cap gestió correcte al respecte.
Tot en conjunt: Una vergonya.
Transparencia en denuncias por incivismos de orines/excrementos de perros.
https://decidim.barcelona/proposals/transparencia-en-denuncias-por-incivismos-de-orines-excrementos-de-perros
Transparencia en denuncias por incivismos de orines/excrementos de perros.
https://decidim.barcelona/proposals/anivellar-escocells-de-les-voreres-amb-asfalt-de-drenatje
Educador caní per persones grans o amb minusvalies.
https://decidim.barcelona/proposals/educador-cani-per-persones-grans-o-amb-minusvalies
CENS ADN GOSSOS
https://decidim.barcelona/proposals/cens-adn-gossos
Delimitar clarament zones inodores per gossos en totes les voreres o carrers
https://decidim.barcelona/proposals/delimitar-clarament-zones-inodores-per-gossos-en-totes-les-voreres-o-carrers
Carnet 'obligatori' de Tenença Responsable.
https://decidim.barcelona/proposals/carnet-obligatori-de-tenenca-responsable
BICIS & BICING:
On esta el límit de ampliar carrils bici, cada vegada mes carrils bici perjudicant seriosament la mobilitat dels cotxes?
Quina es la estadística d’usuaris al bicing dels darrers anys, creix, es manté, baixa?
Es proporcional l’aument d’usuaris al bicing amb el cost que te el alt numero de km de carril bici que s’està fent?
Futur: Cotxes elèctrics (1/2)
¿Si en 10 o 15 anys la majoria de cotxes haurien de ser / seran elèctrics…
Quin sentit te frenar la seva mobilitat de tots els cotxes ja que no generaran contaminació directa?
Es evident que actualment els camions, cotxes i motos son origen de contaminacions directes, pero sembla que no gaire lluny en el temps això estarà resolt, aleshores potser s’esta enfocant massa la culpa en els cotxes.
La opció de mobilitat del transport públic hauria de millorar molt perquè sigui simplement ràpida i practica, en iguals condicions de temps sempre guanyarà el transport privat.
Arribar a la feina suat per culpa de la calor de les estacions de metro no ajuda.
Que les freqüències de pas no siguin més curtes tampoc.
Anar o tornar en un desplaçament ha de estar minimitzat en transport públic a 15 o 20 min, sempre que superem els 30 minuts o que tinguem que anar canviant de transport públic la gent acabarem fent servir transport privat per necessitat.
Conversa amb DCC
Futur: Cotxes elèctrics (2/2)
Les rondes en molts casos son variants per passar de llarg la ciutat en els desplaçament, es contaminació que no es pot evitar simplement amb un transport públic, cal millorar la fluïdesa de les rondes per aquells que només volen creuar Barcelona, no pas entrar o sortir.
Aquesta proposta / consulta no ha quedat al llistat
Conversa amb DCC
CREUERS:
Quin percentatge de mínims I màxims de contaminació de la Ciutat es calcula que representen els creuers?
Quina es la mitja?
Cara a això, existeix un projecte de donar Alta tensió als creuers I obligar-los a apagar motors.
Per quan es calcula que això estarà resolt?
Aquesta consulta no ha quedat al llistat
No es meva, però es una proposta interesant:
https://decidim.barcelona/proposals/obligar-als-creuers-a-apagar-els-motors-mentre-estiguin-aturats-al-port
Conversa amb DCC
Aire SA:
Quins projectes, quins estudis estan operatius des de la vostre gestió al estil de la torre de Rotterdam:
Capaç de eliminar moltes de les partícules en suspensió que tenim a la nostre ciutat.
http://www.abc.es/ciencia/abci-smog-free-tower-torre-rotterdam-traga-contaminacion-201511041338_noticia.html
Per què no es subvenciones, bequen projectes d'aquest estil a la nostre ciutat?
Si es que si, quins son?
Salutacions, i enhorabona per aquesta iniciativa participativa de la gent. Seria interessant fer-la més amplia, mes dies i amb una mica de variació horària.
Crec que realment entre tots podem trobar solucions constructives i no pas imposicions al estil de governs majoritaris que canviaran amb els nous governs futurs.
Aquesta proposta / consulta no ha quedat al llistat
Ja esta creada com nova proposta, falta nomès vincularla. Gràcies.
https://decidim.barcelona/proposals/aire-sa-nous-projectes-de-neteja-i-sanejament-del-aire-beques-ajudes-etc
Janet, creo que os lo teneis que tomar en serio, en decidimbarcelona ha participado poquisima gente y quien más se lo ha currado como siempre las entidades y asociaciones
si tenemos en la cobertura de la ronda de dalt el doble de votos que el tercero, tendriais que pensar que hay mucha gente ( por que no tenemos más dias, sino duplicariamos al primero,)para que la ronda de dalt a su paso por Horta-guinardo la cubrais ya
veinte años luchando por este tema es mucho tiempo
El escrito que hay en la entrada de todo esto precioso, oye lo que nosotros queremos para la ronda , lo habeis puesto que no se puede mejorar
Bones Janet,
Proposo que tornin a haver bosses de reciclatge (les clàssiques: blava, verda i groga) a tots els punts verds de la ciutat ja que des del 2010 estan esgotades. Les necessitem. Potenciem les 3R: reduir, reutilitzar i reciclar!
Merci,
Anna :)
Realmente falta un Institut publico en el Eixample de Barcelona. Como mis niños van a la escola dels Encants que sigue un estilo tipo Montessori / Finlandes, ¿podemos intentar que un Institut publico de Barcelona puede ofrecer algo similar? Gracies
Quines son les previsions per a la pacificacio de l' Av.Princep d' Asturies?
Conversa amb Agus236
Hola Janet. Primer enhorabona per la feina que esteu fent, a seguir així. Participo al debat ja que m'agradaria fer un sugeriment. Un del problemes que té Barcelona es la contaminació i l'excés de cotxes i motos que utilitzen benzines que congestionen la ciutat i agreugen el problema de la contaminació. No es podria limitar i/o prohibir la circulació de automòbils i motocicletes contaminants a algunes zones de la ciutat (ciutat vella, gràcia, sants...fent-la extensiva a tota la ciutat en un futur), afavorint l'utililització de transports sostenibles com bicicletes, transports públics i privats ELÈCTRICS? Gracies i sort a la vostra tasca
Agus, moltes gràcies per les teves propostes, estem treballant amb molta energia per aconseguir millorar la xarxa de transport sostenible, on el transport públic i el vehicle elèctric són clau. L'objectiu és reduir un 21% els desplaçaments que es realitzen amb vehicle de combustibles fòssils per tal de poder respirar un aire saludable.
Subscric el que diu l'Agus i hi afegeixo: promoció del transport públic i incentius fiscals (i punts de càrrega) pel cotxe (particular) elèctric!
Cal establir diferències fiscals entre els cotxes que contaminen l'aire de Bcn i els que no. Caldria aplicar-ho als cotxes "empadronats" a la ciutat i, si es pot, als que hi circulen habitualment.
Ens estem enverinant!
Unir els dos tamvies...Posiblement sí, pero NO pas per la Diagonal.Pistes esportives...Sí, pero també pels animalets de compañía y lavavos públics també per les persones, ja que els gossos apart dels pipi-cans també necesitan espais per corre y per tant espodríen organitzar caminades amb Educador, al igual que es fa a les Caminades del CAP LARRARD amb persones.Gracies.
Pacificació i....de Av.Princep d'Astúries.SÏ,però també al C. Torrent de L'olla perque desde l'any 1990 que es va Urbanitzar amb una calzada central amb voreres estretes i amb Fitons " I que a més es perden 40 centímetres de cada vorere"Ja es hora que ens deixin de patir contam. de gassos,acústica,pudors.etc.Si vos plau Facin Platafoma Ünica i Sense Fitons per la Mobilitat de Tots.Aixó donaríe VIDA al petit comerç que l'han Ensorrat, al mateix que es queijaven els botiguers de la Diagonal del Pseig. de Gracia fins Les Glories amb el greutge comparatiu del que está fet al'inrevés fins la Pl. Francesc Maciá.Per tal motiu no crec que el pas del tramvía per la Diagonal serveigi per facilitar la Renaigença del petit comerç a aquest indret,donç per aixó he dit avans que sería molt millor que en cas de unir els dos tramvíes "la qual cosa faría molt feliç al meu cuñat Manel de Sabadell després de la intervenció de prótesis fete el dilluns pasat"es fés per altres espais de l'Eixample.Gracies.
Anivellar escocells...I amb molt "cariño"pels arbres ells si trobaríen més cómodes si enlloc de l'asfalt es posin plantes de temporade, o potser on hiagi espai val la pena que goïtin la Rda. de Sant Pau podran veure com s'han aconseguit espais verds i amb plantes enfiladisses tot acacaronan-lo,i a més amb bancs per que la ciutat de les i per les persones podem gaudir-ne i amb pocs diners.Una proposta es que es permetés que els ciutadans/nes ho poguessin fer al igual que es fa amb els horts urbans,però que no vinguin els de Parcs i Jardins i ho treguin com ja m'han fet al posarles en jardineres sense fer manteniment i utilitzades com papereres - pipi-can, que havíen a una vorere ample al carrer Torrent de L'olla nº 178 -180,però es va sol-lucionar van treure totes les jardineres del carrer i desde les hores tenim les motos a les voreres malgrat aixó les persones no hem aconseguit els bancs que ens son necesaris.No patiu les jardineres son a la Pl. Joanic però van possar Palmitos.
´´´´
Bon dia,
A l'Ajuntament de Barcelona te ordenances que regulen les activitats, això és un fet, però cap d'elles controla les activitats des d'un punt vista d'impacte sobre l'entorn.
Vui dir que si una activitat es vol implantar algún lloc determinat, només es miren aquells aspectes que tenen a veure amb el local on es desenvolupa l'activitat, pero cap d'elles controla quin és l'impacte que produeix dins del vecindari.
Amb això ens estalviaríem moltes infraccions de soroll que a hores d'ara son gairabé impossibles de controlar i que provoquen molts problemes als veïns.
Si tots entenem que no podem ubicar un generador eòlic a un parc natural, com és posible que certes activitats que no tenen un horari "habitual" poden estar en llocs on només produeixen soroll i molesties?.
Crec que s'ha de donar una nova visió a les Ordenances que controlin allò que ara no controlen.
Hola! Es parla molt aquí i arreu del problema de la contaminació de la nostra ciutat, provocat pels milers d'automòbils que s'hi mouen, principalment de sortida i d'entrada. Realment, és un problema que té difícil sol·lució. Jo, personalment, només n'hi veig una, per a reduir-lo molt notablement. És la promoció seriosa i generalitzada a les empreses, petites i grans, del TELETREBALL ( home office) al 100% o parcial uns dies a la setmana. Sense deixar de promoure el transport públic, crec sincerament que només amb la implantació del teletreball podrem treure dels carrers i carreteres els milers de cotxes (la majoria amb una persona) de la gent que ha d'agafar el cotxe particular, sovint per manca de transport públic adequat o per horaris, per a desplaçar-se de casa a l'oficina, ja sigui de Barcelona a fora o a la inversa. Això també beneficiaria molt la qüestió de la conciliació d'horaris familiars. Hi ha maneres per a fer-ho, més enllà de possibles accions cohercitives o mandatòries.
Cotxe elèctric ja! Ens estem enverinant, especialment cada novembre i a l'estiu, quan arriba l'anticicló!
Incentius fiscals (taxes, impost vehicles, etc.) pel q compri un cotxe elèctric i facilitar la recàrrega (més punts de càrrega, més ajudes pel q s'ho faci a casa...)
Conversa amb Cristina Trepat
Fer públiques i més accessibles les dades de la Xarxa de QUALITAT DE L'AIRE. Si hi ha sensors que monitoritzen els principals paràmetres de qualitat de l'aire, que es puguin consultar, tant els registres històrics com els simultanis en qualsevol moment. Pot ser útil per a runners, entre altres.
Hola cristina, jo m'he baixat una app de la Generalitat que indica la qualitat de l'aire per tota Catalunya. L'aplicació es diu Aire.cat i et diu la situació actual de l'aire, la previsió, informació detallada. M'és molt útil per fer esport i passejar tranquilament, próbala!!
Jo sóc ciclista des de fa temps per la ciutat de Barcelona i m'encanta gaudir-la sense haver-a d'espatllar amb la contaminació. Però, és cert que es produeixen masses infraccions i hi ha una alta impunitat per part de la Guàrdia Urbana i després s'engloba a tots els ciclistes com a culpables (encara que no és cert). Demanaria al ajuntament, mà dura contra el incivisme a la bicicleta, tant cap als propis ciutadans i ciutadanes de Barcelona com amb els extrangers ("els guiris" amb bicicletes de lloguer). És cert, que es poden produir distraccions encara que vagis concentrat, però amb una disculpa s'arregla. Però el que em decepciona molt és haver de veure com jo m'aturo al semàfor (perquè està vermell) i veure com altres se'l salten tranquilament. Un cop els hi dius (amablement) el que han fet o no et fan cas o t'arriben a insultar, i si els amenaces amb avisar a la Guàrdia Urbana, tant se'ls en dóna (per que mentre ve la patrulla, ja s'han marxat i segueixen a la seva).
Bona tarda, escric per expressar el meu malestar per la considerable ocupació de la platja de Sant Sebastià de barcelona per gandules o hamaques, el passat estiu 2/3 de la platja estaba ocupada per aquest mobiliari. Considero que és una privatització encoberta del espai públic, on cada vegada el bañista que no paga, té menys espai, PROPOSO QUE L´AJUNTAMENT LIMITI
L´ESPAI DE PLATJA, dedicat a aquesta activitat econòmica.
Moltes gràcies per la vostra atenció i fins al propera.
S'haurien de mitllorar les zones verdes de la Diagonal, degut a que suporten un volum molt alt de trànsit i de contaminació. I estudiar la viabilitat de la instal·lació del tramvia desde francesc macià fins les glòries, per descarregar la Diagonal de cotxes. Cada cop s'ha de prioritzar el transport públic i anar restringit el privat dins les ciutats, fent això, obtindrem una ciutat amb mes harmonia i no tant dependent del vehicle, destacar també que les persones de barcelona guanyarem protagonisme on ara no el tenim. Gràcies
Bon dia,
Com es gestionarà la contaminació acústica que genera la recollida d'escombraries a alguns barris de Barcelona? A Sants som una pila de veïns que patim sorolls espantosos a altes hores de la matinada i que ens afecten en un tema tant esencial per a les persones com és el descans. He formulat queixes al respecte a l'ajuntament, i se m'ha contestat que la recollida ha de ser nocturna per no impedir l'activitat diürna de la ciutat, i jo em pregunto: És més important la circulació dels cotxes que la salut dels ciutadans?
Carregant els comentaris ...