Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Decidim amb Janet Sanz una Barcelona més humana i en transició ecològica
Volem qualitat de vida, i això vol dir qualitat del medi ambient i de l’espai públic. És a dir, volem una ciutat respirable, neta, tranquil·la i confortable, amb places i carrers acollidors on viure i conviure. A tots els barris. Una ciutat més verda on tothom pugui gaudir del contacte amb els elements naturals a prop de casa. Qualitat de vida també significa que l’espai públic resulti accessible a les persones de totes les edats i condicions i que moure’s per la ciutat no esdevingui un problema per a ningú; on els vianants siguin els principals protagonistes d’uns carrers amables i segurs per caminar i anar amb bicicleta; i que un transport públic net i eficient, a l’abast de tothom, faciliti l’accés a tot arreu.
Actualització dijous 7 d'abril a les 16:04h: comencem el debat.
Actualització dijous 7 d'abril a les 17:24h: moltes gràcies a tothom per participar i per fer-nos arribar preguntes i propostes que ens seran molt útils per anar construint la Barcelona per viure-hi que volem!
Dijous 7 d'abril de les 16.00 h a les 17.00h, la Janet Sanz anirà responent a les preguntes que realitzeu, prioritzant aquelles que tinguin més vots. Per tant és important participar activament en la decisió col·laborativa de quines preguntes són més prioritàries i quines menys abans de dijous a les 16.00h. És important fer les preguntes amb suficient antelació i formulades de la manera més clara i raonada possible perquè estigui ben posicionada quan es comencin a respondre les preguntes.
Deixeu les vostres preguntes a continuació a l'apartat de comentaris i allà mateix s'anirà responent.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Participant eliminada
Jo voldria fer un sudgeriment, es que a tot Barcelona en molts carrers ens trobem el carril bici en dos sentits, això despista molt sobretot quan creues el carrer mires ha a la dreta per que no en pugi cap i en canvi veus que et baixen, es per això que hi han tants atropellaments de bicicletes a la ciutat i no tan sols per el carril de doble sentit si no que tambè van per damunt la borera i això es perillos per als vianants. No dic que s'agi de prohibir les bicis si no controlar que vagin per el carril bici, treure el sentit doble, i no passar-se en vermell els semàforos, que pasa que nomès per que es un vehicle s'han de permetre el luxe d'anar per la borera, carril doble i saltar-se els semàfors? Es farà algo al respecte per treure els dobles carril bici? Aquesta es la meva pregunta per que refleccionem tots. Gràcies
Molt interessant proposta. Jo també suggereixo que s'apliquin mesures de civisme, que hi hagi més guàrdia urbana en bicicleta i que apliquin sancions equiparables a les dels conductors de vehicles als ciclistes que no compleixin aquests semàfors o pasos zebra. I alguna campanya de concienciació també.
Som conscients de la problemàtica que descrius. Per això, estem treballant per desplegar una xarxa de carrils per bicicletes amb les màximes condicions de seguretat, que ens permeti dotar-nos de més kilòmetres per facilitar els desplaçaments en bicicleta, resoldre el conflicte entre vianants i ciclistes i facilitar-ne l'ús per tota la ciutat.
Estem treballant per revisar la senyalització dels carrils de bicicletes de doble sentit per tal de millorar-la.
Justament, per prime cop, la setmana vinent Barcelona començarà una campanya de sensibilització per fomentar l'ús de la bicicleta i donar a conèixer el contingut de l'ordenança actual per garantir la convivència entre tots els usuaris de l'espai public.
M'agrada la proposició que ha fet el bc i la resposta de la senyora Sanz. Jo voldria afegir que ja que la bicicleta se la considera un vehicle més, obligar-la a tenir una assegurança en cas d'accident (tant a ell/ella mateix/, com a tercers), crear un registre de tots els ciclistes de barcelona i fer entrega d'un carnet o matrícula per que siguin identificables. Tabé, l'ús del casc ha de ser obligatori, ja és per protecció personal. ja que els ciclistem no som l'únic vehicle que circula per la calçada.
i tambe crec que el tema dels cascs de música és estudiable. En cas de que el ciclista comparteixi asfalt amb el cotxe prohibit, perque pugui sentir el motor, però per les zones on el trànsit és de 0 (passeigs marítims, parcs públics... ) si es circula amb civisme no hi ha d'haver problema.
Carregant els comentaris ...