Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Elaborar un pla estratègic del comerç de proximitat que fomenti les sinergies amb la xarxa social del barri, ofereixi formació als comerciants i en potenciï l'associacionisme
Elaborar un pla per generar confiança i empatia amb el comerç de proximitat, basat sobretot en el foment del comerç just, responsable i amb capacitat de crear teixit social.Un comerç de proximitat ha d'estar lligat a la vida social del seu territori. Promoure la vinculació i la col·laboració d’entitats de comerç amb altres entitats de barri.Formar els comerciants i potenciar-ne l'associacionisme: impulsar el treball en xarxa de les entitats de comerç per potenciar-ne l'extensió, la incorporació de TIC en l'activitat, la connexió amb la resta d'entitats que treballen al territori i fomentar la participació ciutadana del comerç de proximitat.Promoure la identitat singular de les fires del districte i potenciar la definició d’identitats territorials i el seu posicionament específic i lligant-les amb activitats de cultura popular.
6 Projectes
Trobades relacionades:
Cultura Popular i Tradicional
Polítiques Culturals.El carrer com espai de cultura. Dinamització i gestió. Matí d'encontre de entitats de Cultura Polpular (Geganters, Capsgrossos, Castellers, Bestiari, Bastoners...)
Xarxa comercial. Proximitat i implicació en el territori
Debatem sobre la necessitat de tenir un comerç pròxim, vertebrador del barri, mixte i amb corresponsabilitat social.
Debatent sobre el Barri amb els alumnes dels Instituts
Debat amb els adolescents que estudien ESO als tres Instituts de l'Esquerra de l'Eixample. Sessions per grups als Instituts Ernest Lluch, Poeta Maragall i Viladomat.
Compartir: