Debatent sobre el Barri amb els alumnes dels Instituts
-
Institut Poeta Maragall/Institut Ernest LLuch/Institut ViladomatCarrer de Provença, 187, 08036 Barcelona, Barcelona, Espanya
-
Debat amb els adolescents que estudien ESO als tres Instituts de l'Esquerra de l'Eixample. Sessions per grups als Instituts Ernest Lluch, Poeta Maragall i Viladomat.
Fer de Barcelona una ciutat amb fiscalitat progressiva i lliure de frau fiscalVetllar per la implantació de mesures energètiques al districte de l'Eixample. Millorar l'eficiència de l'enllumenat públicGarantir l'atenció a la pobresa energètica i habitacionalConstruir els instituts Viladomat i Angeleta FerrerAmpliar el programa de vida independentPla d’actuació contra el sensellarismeEndegar campanyes per pal·liar les molèsties relacionades amb l'oci nocturn al districte de l'EixampleAmpliar la xarxa d'Internet municipalMesures per a la pacificació de carrers i de reducció de la velocitatMillorar la convivència amb els animals de companyia a l'EixampleEstudiar i promoure noves maneres de trobar habitatge socialElaborar un pla estratègic del comerç de proximitat que fomenti les sinergies amb la xarxa social del barri, ofereixi formació als comerciants i en potenciï l'associacionismeL'organització del temps com un dret de ciutadaniaImpulsar el transport públic amb preus socialsActa del encuentro
Els debats als Instituts Viladomat, Poeta Maragall i Ernest Lluch entre el dilluns 4 d'abril i el divendres 8 d'abril (en total 9 debats adreçat a 243 alumnes) s’han desenvolupat simulant consells de districte, a on hi havia diferents rols de ciutadania associada (associació de veïns, moviment okupa, comerciats...) i grups polítics. Cada grup realitzava propostes i n’acordava una per exposar a plenari. En la fase de plenari s’ha realitzat un procés de deliberació de les propostes per part de tots els participants i votació de les mateixes per part del grup polític.Amb aquest procés s’ha pogut exercitar la participació realitzant iniciatives ciutadanes, deliberar-les i votar-les.Tot i l'elevat nombre d'alumnes per aula (entre 25 i 30) s'ha pogut dur a terme la dinàmica participativa, presentar i formular propostes i deliberar-les.Al finalitzar, els participants han pogut valorar les sessions, les quals han estat molt ben valorades en general.A continuació presentem propostes recollides en les sessions als instituts. Algunes de les propostes del diferents centres han estat molt similars, per la qual cosa han estat agrupades en una de sola. Altres propostes ja estaven recollides prèviament en el web amb una denominació similar.
Compartir