Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Pla Estratègic de Mercats de Barcelona
IMMB, Ajuntament de Barcelona, MM Sant Antoni, MM Sarrià, Eix Comercial Sant Antoni, Ajuntament de Barcelona, pb2, PIMEC-Comerç, FEGRAM, Mercabarna (Ajuntament de Barcelona), Àrea Metropolitana de Barcelona, ESCODI, MM Carmel, Eix Horta, Unió de Pagesos
Acta de la trobada
- Ampliació de serveis relacionats amb el procés de compra (comanda online, pàrquing, consignes per a la recollida de comandes en horari específic, revisió dels horaris, ...).
- Altres possibles serveis a la comunitat per apropar les famílies als mercats (espais d’acollida per a nens, festes d’aniversari, ...)
- Apostar per les TIC com a eina per a modernitzar els mercats.
- Tenir en compte les necessitats dels paradistes a l’hora de planificar projectes de remodelació.
- El mercat com a motor i eix cívic del barri.
- El mercat com a “mix” de mercat – cultura – lleure.
- Millores en l’accessibilitat, tenint en compte que una gran part dels clients són gent gran.
- Elaborar una guia per informar sobre les coses que es poden trobar al mercat.
- Dotar d’espais per a altres activitats amb clients: classes de cuina, formació sobre el funcionament del mercat, ...
- Mantenir l’atractiu dels mercats municipals com a llocs “vius de colors, olors i sentits”
- Necessitat de continuar treballant conjuntament la Direcció de Comerç i la Direcció de Mercats.
- Pla d’usos de comerç.
- Intentar recuperar el PECAB (Pla Especial d’equipament comercial alimentari de Barcelona) i revisió de les ordenances relacionades.
- Formació continuada per als comerciants.
- Fomentar l’originalitat en la venta de productes.
- Impulsar campanyes específiques: campanyes de mercats verds, ...
- Accés als preus de la competència a través d’una pàgina web per als comerciants.
- Aprofitar l’estructura organitzativa forta dels Mercats Municipals.
- Treballar amb els càterings de les escoles com a via per sensibilitzar els infants i les seves famílies.
- Mercats com a exemple de sostenibilitat: Consum energètic 0 dels edifcis, no es donen bosses, incentius pel reciclatge
- Reforç dels mercats com a punt de venta de productes de proximitat.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Carregant els comentaris ...