MetaDecidim
#MetaDecidim Disseny participatiu de la plataforma decidim
Integrar tests A/B per prendre decisions de disseny
Es mostren 2 versions diferents d'una mateixa pàgina o element i s'utilitzen les mètriques de cada variació per avaluar quina funciona millor.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Proposta vinculada a aquests resultats:
Trobades relacionades:
[Metadecidim] Hackaton de Disseny Web i UX
Introducció: En una plataforma de participació tan complexa com el Decidim, és important que l'usuari pugui accedir a les accions que vulgui realitzar dins de la mateixa de la forma més ràpida i intuïtiva que pugui: accedir a les cites presencials, realitzar, donar suport o comentar propostes, dinàmiques de diferents tipus de propostes (limitació per vots o per pressupost) participar en debats, etc. Quan una usuària accedeix a decidim.barcelona l'experiència d'ús ha de ser amable, útil i fàcil. Aquí entren en joc factors com la usabilitat, accessibilitat, rendiment, disseny, navegació, etc.
- Pots trobar el repositori amb el disseny actual a https://github.com/AjuntamentdeBarcelona/decidim-design i veure el disseny actual a https://decidim-design.herokuapp.com/
- Pots trobar el repositori amb el disseny actual a https://github.com/AjuntamentdeBarcelona/decidim-design i veure el disseny actual a https://decidim-design.herokuapp.com/
Reptes: Com ampliar les possibilitats de personalització i maquetació de la plataforma per a diferents usos (ajuntaments, associacions)? Com millorar el disseny de la plataforma? Com podem anticipar el disseny de futures funcionalitats? ¿Es pot dissenyar a partir del full d'estil noves pàgines que ja estan previstes per al desenvolupament?
¿Com millorem l'experiència d'usuari en el procés de registre i verificació per evitar registres incomplets? Com incrementem la motivació de la usuària per participar en els processos? Com millorem la navegació des de dispositius mòbils?
Exemples: Disseny d'un logotip genèric per al programari Decidim, disseny dels espais de participació. Documentar guia d'estil en línia de cada component per contribucions externes.
Pensar en un sistema de gamificació a través de potenciar les accions que realitzi l'usuari que es vulguin fomentar per part de la plataforma en ser aquestes accions positives per a la participació a la plataforma.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
1 comentari
Exemple que va sortir al Hackató del 25/11/2016:
En la zona de "sharing" d'una proposta l'usuari espera trobar-se les icones de les seves xarxes socials. Degut l'àmbit integrador de la plataforma, les principals reds socials s'han d'incloure, però aquest fet pot crear un dilema moral (fer publicitat amb el logo) vs. perdre viralitat.
Un test A/B seria una eina molt útil per ajudar a prendre decisions pragmàtiques.
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...