Reglamento de Participación Ciudadana
Da tu opinión sobre la propuesta del nuevo Reglamento de participación ciudadana
Capítulo 9. El fortalecimiento comunitario
El capítulo noveno está destinado a regular las actuaciones para el fortalecimiento comunitario, tanto en relación con los programas de apoyo asociativos específicos como con la promoción de la gestión cívica de equipamientos y servicios. También se prevé, en este capítulo, la posibilidad que el Ayuntamiento proponga a las administraciones competentes que determinadas entidades sean declaradas de utilidad pública o de interés social.
A través de este enlace puedes consultar el texto para este capítulo que se propone que sea aprobado en el nuevo Reglamento. Los textos modificados respecto al Reglamento del 2017 señalan en amarillo.
El debate se cerró el 23 de octubre.
Después de recoger y valorar las aportaciones:
Consulta la propuesta de redactado final para el Capítulo 9. El fortalecimiento comunitario 📄*
*(pendiente de tramitación y posterior aprobación si procede).
Usa los comentarios para hacernos llegar tus aportaciones sobre este Capítulo.
Si tu aportación es para modificar un artículo o apartado, especifica a tu comentario:
- el artículo del que se trata.
- la propuesta concreta de redactado.
- la justificación del cambio propuesto.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Cerrar debate
¿Cuál es el resumen o la conclusión de este debate?
Detalles del comentario
Estás viendo un solo comentario
Ver todos los comentarios
Conversación con Associació per la Transparència
I.ARTICULE 106: SUPRESSIÓ
REDACCIÓ ACTUAL:
1. Les entitats, les fundacions, les organitzacions i les associacions ciutadanes sense ànim de lucre poden exercir competències municipals, o participar en nom de l'Ajuntament en la gestió de serveis o equipaments la titularitat dels quals correspongui a altres administracions públiques.
Aquestes entitats poden col·laborar mitjançant les seves activitats i projectes en l'exercici de competències municipals. També poden col·laborar en la gestió de serveis i equipaments de titularitat d'altres administracions públiques.
2. La gestió cívica voluntària de competències municipals es pot utilitzar per a les activitats i els serveis susceptibles de gestió indirecta. Té sempre caràcter no lucratiu i s'adjudica mitjançant concurs públic quan hi hagi diverses entitats o organitzacions amb característiques idèntiques o similars.
3. La gestió cívica comporta l'obligació de destinar al programa o a l'equipament gestionat la totalitat dels beneficis que s'hi puguin produir.
4. S'ha de facilitar i promoure la concertació amb el teixit associatiu per a la gestió dels programes sectorials o equipaments que determini l'Ajuntament, incloent-hi la possibilitat de cogestió mitjançant l'establiment de convenis, i cal vetllar per garantir l'accés universal i la qualitat dels serveis.
En fixar els termes de la concertació, s'han de determinar les condicions de la gestió, concretar, en l'aplicació de l'apartat 3, la destinació correcta dels beneficis econòmics que s'hi puguin generar i regular la composició i les funcions de la comissió ciutadana de seguiment de la qual han de formar part els usuaris i les usuàries. També s'ha de determinar, en aquest moment, la manera d'elegir els usuaris i les usuàries membres d'aquesta comissió.
Justificació de la supressió: es proposa suprimir aquest article per la possible vulneració de les regles de lliure competència disposades en l'ordenament jurídic de la UE.
NO S'ACCEPTA LA PROPOSTA.
Tal i com recull la Carta Municipal: l'Ajuntament impulsa la gestió cívica.
Cargando los comentarios ...