Cambios en "Abramos carriles bici en la plaza de Catalunya"
Descripción (Català)
-
-
Descripció breu: Es planteja millorar les connexions entre l’Eixample i Ciutat Vella mitjançant un carril bici segregat a la plaça de Catalunya.
Descripció ampliada: El perímetre de la plaça de Catalunya concentra un nombre molt elevat de cotxes i de vianants i una circulació de bicicletes desordenada.
És un dels punts de comunicació més importants del centre de la ciutat, però està adreçat exclusivament als cotxes, al transport públic i als autocars —encara que és prou ample per habilitar-hi un carril bici—, i ha esdevingut una zona molt contaminant, congestionada i una autèntica barrera entre Ciutat Vella i l’Eixample.
El projecte contempla dur-hi a terme dues actuacions:
En primer lloc, un estudi de viabilitat del projecte de carril bici segregat per adequar-lo i ajustar-lo abans d’implementar-lo.
En segon lloc, l’execució del projecte, consistiria a millorar les connexions entre l’Eixample i Ciutat Vella; en concret, amb el passeig de Gràcia i amb la rambla de Catalunya (Gran Via de les Corts Catalanes - plaça de Catalunya).
Aquesta solució millorarà la connectivitat amb la xarxa de transports públics de la ciutat i de rodalies, com ara la Renfe, els Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Incorporació de la perspectiva de gènere: Les dades avalen que el usuaris de Bicing són més utilitzats per dones en comparació a altres ciutats. Això és clarament per l’aposta dels carrils bici on ens sentim totes més segures.
Persones o entitats impulsores: Albert, Rafael, Xarxa Veïnal del Raval
-
+
Descripció breu: Es planteja millorar les connexions entre l’Eixample i Ciutat Vella mitjançant un carril bici segregat a la plaça de Catalunya.
Descripció ampliada: El perímetre de la plaça de Catalunya concentra un nombre molt elevat de cotxes i de vianants i una circulació de bicicletes desordenada.
És un dels punts de comunicació més importants del centre de la ciutat, però està adreçat exclusivament als cotxes, al transport públic i als autocars —encara que és prou ample per habilitar-hi un carril bici—, i ha esdevingut una zona molt contaminant, congestionada i una autèntica barrera entre Ciutat Vella i l’Eixample.
El projecte contempla dur-hi a terme dues actuacions:
En primer lloc, un estudi de viabilitat del projecte de carril bici segregat per adequar-lo i ajustar-lo abans d’implementar-lo.
En segon lloc, l’execució del projecte, consistiria a millorar les connexions entre l’Eixample i Ciutat Vella; en concret, amb el passeig de Gràcia i amb la rambla de Catalunya (Gran Via de les Corts Catalanes - plaça de Catalunya).
Aquesta solució millorarà la connectivitat amb la xarxa de transports públics de la ciutat i de rodalies, com ara la Renfe, els Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Incorporació de la perspectiva de gènere: Les dades avalen que el usuaris de Bicing són més utilitzats per dones en comparació a altres ciutats. Això és clarament per l’aposta dels carrils bici on ens sentim totes més segures.
Persones o entitats impulsores: Albert, Rafael, Xarxa Veïnal del Raval
Projecte no executat: Cal fer una revisió integral del projecte un cop hagin finalitzat les obres de la Rambla Catalunya per tal de definir millor la seva connexió.
Descripción (Castellano)
-
-
Descripción breve: Se plantea mejorar las conexiones entre L’Eixample y Ciutat Vella mediante un carril bici segregado en la plaza de Catalunya.
Descripción ampliada: El perímetro de la plaza de Catalunya concentra un número muy elevado de coches y de peatones y una circulación de bicicletas desordenada.
Es uno de los puntos de comunicación más importantes del centro de la ciudad, pero está dirigido exclusivamente a los coches, al transporte público y a los autocares —aunque es lo bastante ancho para habilitar un carril bici—, y se ha convertido en una zona muy contaminante, congestionada y una auténtica barrera entre Ciutat Vella y L’Eixample.
El proyecto contempla llevar a término varias actuaciones:
En primer lugar, un estudio de viabilidad del proyecto de carril bici segregado para adecuarlo y ajustarlo antes de implementarlo.
En segundo lugar, la ejecución del proyecto, consistiría en mejorar las conexiones entre L’Eixample y Ciutat Vella; en concreto, con el paseo de Gràcia y con la rambla de Catalunya (Gran Via de les Corts Catalanes-plaza de Catalunya).
Esta solución mejorará la conectividad con la red de transportes públicos de la ciudad y de alrededores, como la Renfe, los Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) y los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Incorporación de la perspectiva de género: Los datos avalan que los usuarios de Bicing son más utilizados por mujeres en comparación con otras ciudades. Esto es claramente por la apuesta de los carriles bici, donde nos sentimos todas más seguras.
Personas o entidades impulsoras: Albert, Rafael, Xarxa Veïnal del Raval
-
+
Descripción breve: Se plantea mejorar las conexiones entre L’Eixample y Ciutat Vella mediante un carril bici segregado en la plaza de Catalunya.
Descripción ampliada: El perímetro de la plaza de Catalunya concentra un número muy elevado de coches y de peatones y una circulación de bicicletas desordenada.
Es uno de los puntos de comunicación más importantes del centro de la ciudad, pero está dirigido exclusivamente a los coches, al transporte público y a los autocares —aunque es lo bastante ancho para habilitar un carril bici—, y se ha convertido en una zona muy contaminante, congestionada y una auténtica barrera entre Ciutat Vella y L’Eixample.
El proyecto contempla llevar a término varias actuaciones:
En primer lugar, un estudio de viabilidad del proyecto de carril bici segregado para adecuarlo y ajustarlo antes de implementarlo.
En segundo lugar, la ejecución del proyecto, consistiría en mejorar las conexiones entre L’Eixample y Ciutat Vella; en concreto, con el paseo de Gràcia y con la rambla de Catalunya (Gran Via de les Corts Catalanes-plaza de Catalunya).
Esta solución mejorará la conectividad con la red de transportes públicos de la ciudad y de alrededores, como la Renfe, los Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) y los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Incorporación de la perspectiva de género: Los datos avalan que los usuarios de Bicing son más utilizados por mujeres en comparación con otras ciudades. Esto es claramente por la apuesta de los carriles bici, donde nos sentimos todas más seguras.
Personas o entidades impulsoras: Albert, Rafael, Xarxa Veïnal del Raval
Proyecto no ejecutado: Es necesario realizar una revisión integral del proyecto una vez hayan finalizado las obras de la Rambla Catalunya para definir mejor su conexión.
Compartir