Procés participatiu del Programa d'Actuació Municipal (PAM) 2020-2023
#PAM2020 Decideix la ciutat que vols
5.1.1 Descripció Educació i ciència
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.
Aquestes galetes permeten la funcionalitat clau del lloc web i ajuden a mantenir a les seves usuàries segures. Es guarden automàticament al navegador i no es poden desactivar.
Aquestes galetes permeten que el lloc web recordi les opcions que s'han triat en el passat a aquest lloc web per tal de proporcionar una experiència més personalitzada a les usuàries.
Aquestes galetes s'utilitzen per a mesurar i analitzar l'audiència del lloc web per a ajudar a millorar-lo.
Aquestes galetes recullen informació sobre com fas servir el lloc web i es poden fer servir per a proporcionar-te un servei més personalitzat en els diferents espais en què participes.
#PAM2020 Decideix la ciutat que vols
El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.
Valor:
7135366a4f6fbe0cddc5868b61afdb3bc05656ada717dbf08e5ddb946bc6eac4
Origen:
{"body":{"ca":"L'educació és una política vertebral per a la cohesió social de la ciutat i la reducció de les desigualtats quan s'orienta a l'equitat. Per això cal oferir i connectar oportunitats d'aprenentatge, tant dins com fora de l'escola, perquè en siguin més, millors i més ben repartides. \r\nCal consolidar les tendències positives dels darrers anys i saber materialitzar l'empenta transformadora que viu el món educatiu amb una aposta forta per l'educació pública de proximitat en centres de qualitat equivalent, orientada a combatre la segregació escolar i a cuidar les trajectòries educatives perquè l'educació esdevingui efectivament inclusiva i palanca de canvi personal i social.\r\nCal seguir reforçant i articulant una política integral d'educació i criança de la petita infància, amb més oferta pública i més diversificació dels suports a les famílies per prevenir desigualtats educatives, i també com a política feminista de democratització de les cures. \r\nAixí mateix, es posaran esforços a millorar i articular dispositius i accions per afavorir les trajectòries educatives i contra l'abandonament educatiu, reforçant l'educació secundària post obligatòria diversa, i la formació i noves oportunitats al llarg de la vida amb diferents modalitats més ben vertebrades. \r\nEs vol posar l'accent en la vinculació de l'educació amb la cultura i les arts. Per això, s'avançarà cap a un model d'escoles municipals de música i arts, s'iniciarà l'hora artística i cultural als centres públics i es desplegarà un pla d'educació, pràctica i creació artística.\r\nPer consolidar la ciutat educadora i concretar-la en barris educadors, el repte és seguir articulant i enfortint els diferents agents, espais i temps educatius, més enllà dels escolars, perquè la diversitat d'oportunitats d'aprendre estigui a l'abast de tothom. Es vol disposar d'un projecte educatiu de ciutat per avançar en l'empoderament de tota la ciutadania, i generar vincles i capacitats per seguir aprenent; per fer, ser, conviure i poder afrontar millor els reptes de la vida personal, social i comunitària.\r\nPer reforçar Barcelona com a ciutat de ciència i enfortir la cultura científica de la ciutat, cal treballar amb el potent ecosistema d'actors de recerca i ciència, la ciutadania i els sectors socials i econòmics, sense deixar ningú enrere. Per això, caldrà reforçar els projectes urbans de coneixement, la ciència ciutadana, la divulgació científica en els territoris, l'accés equitatiu per gènere, edat i renda al coneixement científic i a la seva producció i direcció, i el diàleg entre els espais de recerca, el sistema educatiu i la xarxa d'equipaments de la ciutat, entre l'art i la ciència, i entre la ciència i els actors econòmics. \r\nLa ciència és cabdal per donar resposta als grans reptes de ciutat del segle XXI (l'emergència climàtica, l'alimentació, la mobilitat, les desigualtats o l'envelliment demogràfic), i per això ens cal reforçar el suport de l'Ajuntament a la recerca i, en especial, la interlocució entre l'Ajuntament i tots els actors científics que poden aportar solucions innovadores, justes i eficaces a aquests reptes."},"title":{"ca":"5.1.1 Descripció Educació i ciència"}}
Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.
<script src="https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3771/proposals/16366/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3771/proposals/16366/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>
Aquest contingut no és apropiat?
Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.
Canviar la configuració de les galetes
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...