Modificació de l’Ordenança de Circulació de vianants i de vehicles
#OrdenançaCirculacioBCN Modificació d'adequació a la normativa estatal referent a vehicles de mobilitat personal
Article 11. Velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà
L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Cinc.- Es modifiquen els apartats 1, 2, 3, 4 i 5 de l’article 11, i se’n suprimeix l’apartat 6, que queden redactats de la forma següent:
“Article 11. Velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà
1. Dins el nucli urbà de la ciutat de Barcelona, a les vies de dos o més carrils per sentit de la circulació, a aquests efectes els carrils reservats per a la circulació de determinats usuaris o ús exclusiu de transport públic no es comptabilitzen, la velocitat dels vehicles de tota categoria no pot superar els 50 quilòmetres per hora, sense perjudici d’altres regulacions de velocitat específiques en raó de la pròpia configuració i les circumstàncies de cada via, que seran expressament senyalitzades.
2. En els carrers on es circuli només per un carril, per sentit, i sense comptabilitzar els carrils reservats, els vehicles no poden circular a més de 30 km/h.
3. En els carrers residencials, i els carrers que disposin de plataforma única de calçada i vorera, els vehicles no poden circular a més de 20 Km/h, excepte senyalització específica.
4. En els carrers sense voreres la velocitat màxima s’estableix en 10 Km/h, i els vehicles han de prendre les precaucions necessàries per donar preferència als vianants.
5. En cas de pluja, d’obres, paviment deficient cal adaptar la velocitat com a mesura de precaució.”
El debat es va tancar el 01/03/2023 08:57 amb aquestes conclusions:
Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.
A través d’aquest enllaç pots consultar el text per l'article 11, on trobaràs les modificacions destacades en blau.
Consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999).
Consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles.
Consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Totalment d acord Elena. Fer un carrer de plataforma única que no fa ni 100m de llarg amb dos edificis amb acces a parquing, posar senyalització de prioritat vianant i limtació de circulació a 10km perquè pugui accedir qualsevol vehicle a més a més de la prohibició d aparcament en tot el tram de carrer i després et trobis que l Ajuntament dona 4 llicencies per apertura de 4 bars restaurants amb les terrasses corresponents( total de 38 taules x4 persones) que aporta un no parar de vehicles circulant, ocupant la vorera de vianants que no esta ocupada per les terrasses. Per tant no entenc pq es fan carrers de plataforma única, amb limitació de circulació i aparcament per donar prioritat al vianant si després aquestes voreres estan ocupades per terrasses, vehicles de càrrega i descàrrega a totes hores i circulació en general. També es suma les motos a les voreres. Els carrers de plataforma única només accés als vehicles residents, la resta busca zona x càrrega i decàrrega així com valorar l ocupació de la vorera pel vianant i no x terrasses i motos. Més parterres si us plau.
Carregant els comentaris ...