Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Fer campanyes de sensibilització sobre consum responsable i reducció de residus

  • Descripció:
    Crear campanyes de divulgació i informació sobre consum responsable i les 7 R (redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, renovar, recuperar i reciclar). Les campanyes han de ser directes, visuals i adaptades a diferents públics. Es poden incorporar missatges sobre els impactes de la societat de consum i les indústries contaminants. També es poden tractar temes com el mal ús del contenidor gris, els residus d’oli de cuina o l’impacte dels microplàstics i altres contaminants a la natura.

  • Justificació:
    Hi ha desconeixement entre la ciutadania dels efectes dels residus en la nostra salut i de bones pràctiques que es podrien incloure en el dia a dia. Campanyes com aquestes contribueixen a crear una ciutadania informada i apoderada per fer una gestió millor dels processos de reciclatge.

  • Accions:

    • Estudiar quins canals i mètodes són més adients per cada públic específic: xarxes socials, influenciadors, banderoles i lones a l’espai públic, marquesines i pantalles al transport públic, mitjans de comunicació (p.ex. sèries i programes de TV)...

    • Conceptualitzar, dissenyar i planificar els missatges i recursos per a cada campanya.

    • Acompanyar les campanyes d’una programació de tallers de capacitació sobre les 3R.

    • Fer difusió de les campanyes a través dels equipaments públics municipals i supramunicipals.

    • Aprofitar esdeveniments temàtics (Setmana Verda, Setmana de la Sostenibilitat...) o crear-ne de nous per difondre les campanyes.

    • Dur a terme campanyes específiques adreçades a centres educatius.

  • Competència municipal:

  • Impacte: Mitjà

  • Dificultat: Mitjana

  • Prioritat: Mitjana

  • Termini: Curt

  • Actors implicats: Gerència d’Àrea de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans, DS Neteja i Gestió de Residus (Prevenció de Residus), Secció de Polítiques Alimentàries Urbanes i Consum Responsable (DS Economia Social i Solidària i Alimentació Sostenible. Gerència de Promoció Econòmica). OCCS - Pla Canviem pel Clima, Comunicació - Premsa

  1. 1

    Seguiment juny 2025

    25/06/2025

    Barcelona promou el consum responsable (CR) a través de diverses iniciatives. Amb la Fira del Consum Responsable i de l’Economia Social i Solidària (ESS), que visibilitza productes respectuosos amb persones i territori. També celebra la Setmana del Consum Responsable, que fomenta una nova cultura de consum amb activitats adreçades a la ciutadania amb l’objectiu de promoure una nova cultura del consum i visibilitzar les alternatives que la ciutadania te a Barcelona. L’Espai Consum Responsable (ECR) ofereix assessorament i recursos a entitats, amb suport dels punts d’informació mòbils (PIM) i canals com el butlletí DSESS, l’agenda web i la Xarxa d’Equipaments Ambientals (XEAB). S’hi afegeixen les càpsules formatives TransformESS a escoles, amb càpsules formatives a escoles vers el CR. Totes aquestes accions s’emmarquen en l’Estratègia ESS2030 i el Pla d’Impuls 2024-2027.

    Paral·lelament, Barcelona impulsa la reducció de residus i plàstics d’un sol ús: participa en el projecte europeu Reuse Vanguard Project, impulsat per Zero Waste, per implantar envasos reutilitzables i promoure gots retornables al 22@; consolida el Compromís Barcelona Plàstic Zero amb més de 350 organitzacions i incentius fiscals. Per fomentar festes sostenibles, també s’ha  fet un tríptic informatiu per fer difusió dels recursos que s'ofereixen des de l'Ajuntament, com ara el préstec gratuït de gots i vaixella reutilitzable. També, cada any es participa en la Setmana europea de Prevenció de Residus amb accions diverses. L'any passat (2024) es va fer una acció per a sensibilitzar sobre la prevenció del malbaratament alimentari (Enrenou d'Aliments).

Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir