Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
19 comentaris
És molt necessari. Aquest tram està oblidat per l'Ajuntament.
Sense dubte la pacificació d'aquest tram de Major de Sarrià és necessària.
La dificultat dels vianants per a poder transitar per les estretes voreres és més que evident, més encara si el vianant és una persona d'edat avançada o bé un Pare/Mare intentant caminar amb el cotxet i/o nens petits que comencen a caminar.
Tanmateix, aquesta pacificació ajudaria a la dinamització dels comerços i per que no l'obertura de nous comerços i per tant, creació de llocs de treball tan desitjats oer tots en aquests moments.
Conversa amb qss
una manera senzilla de començar a fer ho és moure la circulació dels autobusos que hi passen a la via augusta, en especial els nocturns.
Vol dir que el conflicte entre autobus i vianants s'agreuja principalment de nit?
vull dir que els autobusos hi passen tota la nit cada 20 minuts, fent un munt de soroll a un carrer de poca amplada. a més de nit hi passen a més velocitat, el doble de la permesa.
Propostes al 2014 de l’Associació de Veïns de Sarrià i l’Associació de Comerciants de Sarrià
• Tipologia i usos del carrer: plataforma única amb trànsit no restringit amb mesures dissausòries en tot el tram
• Que el Districte projecti un primer planejament urbanístic d’acord amb la tipologia i usos esmentats
• Que el pre-projecte cofeccionat pel Districte es presenti a les dues associacions i aquestes continuar la seva tasca d’acció participativa amb el veïnatge
És un cas de vergonya. Hauria de ser un tema de la més absoluta prioritat. Cal veure un recent reportatge de BTV sobre això.
L'actuació urgent i que no suposa cap tipus de despesa és el trasllat de la línia 66 de bus a la Via Augusta, carrer sense veïns en sentit pujada i molt més ample. Cada dia queda bloquejat algun autobús per culpa de cotxes aparcats al costat dels contenidors dels xamfrans de Major de Sarrià amb Reina Elisenda o amb Ramon Miquel Planas o, fins i tot, aparcats a la zona blava a massa distància de la vorera.
Pacificació no només del tram de Major de Sarrià sino també dels carrers que conflueixen en aquest com el de Santa Magdalena Sofia que està en un estat deplorable i a les hores d'entrada i sortida d'escoles aparquen els cotxes a les voreres dificultant enormement el pas de vianants.
Imprescindible per poder anar amb seguretat pel carrer!
Conversa amb Arturo Angel Gongora
Com iha tenim un acort amb dos associacions molt representatives el barri, tan sols queda aplica el acort.
Ràpidament i sense preguntar als veïns, que no representen a ningú, ni tan sols a ells mateixos. Per fi algú que parla clar!
Major de Sarrià de dalt fa vergonya, les voreres estan fetes pols, no hi caben un cotxet i un vianant. Deplorable. Ens tenen abandonats!!!! Volem i exigim que es tracti major de dalt de la mateixa manera que el barri en general. Ja n'hi ha prou!!! Aquesta reforma és urgent i indispensable!!!! Ja s'hauria d'estar fent.
Conversa amb Adrià Gual
Hi estic totalment en contra i ho estic per diverses raons que passo a explicar i pel resultat de l'experiència del tram inferior.
1. Abans de l'obertura de la Via Augusta fins al cinturó tot el trafic passava pel carrer Major a on es produïen grans congestions a les hores punta. Un cop oberta la Via Augusta i l'Avinguda Foix, el flux de vehicles es va dividir per tres millorat mes que notablement, més tard es va fer peatonal la part baixa del carrer Major i van tornar el col·lapses, aquest cop a la via Augusta. Eliminar la part superior de carrer empitjoraria encara mes la situació.
2. Des que es va fer peatonal la part baixa del carrer, la majoria dels comerços de la part alta van tancar, havien perdut part de la clientela, que eren gent que s'hi aturava de camí a Vallvidrera, Les Planes, etc. Per tant l'argument de la dinamització comercial és si mes no discutible.
3. En teoria els vehicles com les ambulàncies poden accedir a la part peatonal trucant a intercomunicador que hi ha a la part baixa del carrer. La realitat és que aquest intercomunicador no sempre funciona i la centraleta no sempre contesta. La meva experiència personal no ha sigut gens bona, una ambulància venia a atendre un familiar greu en risc vital i ningú va obrir-l'hi el piló. Vam haver d'anar a buscar l'ambulància a la via Augusta i guiar-la pels carrers adjacents en una situació d'angoixa que no desitjo a ningú, afortunadament aquesta persona no estava sola ni va ser ella la que va trucar a l'ambulància, en aquest cas no tinc la certesa de què hagues pogut ser assistida.
4. Quan es va fer peatonal la part d'abaix del carrer el teixit social era molt diferent, poca gent tenia cotxe i l'aparcament no era un problema. En els darrers anys la cosa ha canviat i ara ja no és el mateix. Si s'eliminen els llocs d'aparcament de la part que es vol fer peatonal, en un carrer on la majoria de les cases són antigues i no tenen pàrquing ni hi ha pàrquings públics ni privats, el veïns que tenen cotxe que hauran de fer amb ell?
5. Els que no en tenen i necessiten portar qualsevol cosa amb un vehicle de lloguer o d'un amic no podran accedir a casa seva amb un vehicle.
Entenc que les voreres no són gaire amples, encara que hi han cabut els parquímetres, entenc que el 66 es troba amb problemes d'accés i desviar-lo per la via Augusta seria una bona solució. Però m'agradaria que això ho decidíssim els que vivim al carrer Major que seríem els principals perjudicats i no els que hi passen de tant en tant. Crec que és quelcom que hauríem de votar nosaltres i no decidir l'Associació de veïns o els tècnics de l'Ajuntament que al cap i a la fi la majoria en aquest tram del carrer no hi viuen.
La proposta és pacificar l'espai i no fer-lo de vianants. En cap cas es defensen les pilones si no mesures dissuasòries, perquè els cotxes no corrin i respectin els vianants. Es preveu que els veïns, serveis d'emergència puguin parar. Per poder pacificar l'espai hem d'ampliar les voreres i treure els cotxes, el tema pàrquing és complex es cert però els cotxes han d'estar en pàrquings soterrats. El tema és el preu crec jo. El pàrquings de BSM haurien de tenir el preu de les zones verdes de superfície. Jo crec que és un tema de tots els sarrianencs no només dels que hi viuen, però és cert que no es pot fer en contra dels que hi viuen.
Aquí trobareu les propostes de la segon procés participatiu, el primer va ser al 2014 amb 4 trobades.
https://decidim.barcelona/meetings/reurbanitzacio-c-major-de-sarria
https://decidim.barcelona/proposals/peatonalitzacio-carrer-tavern
https://decidim.barcelona/proposals/fer-peatonal-la-part-alta-del-carrer-major-de-sarria
https://decidim.barcelona/proposals/fer-peatonal-el-passatge-marimon
Carregant els comentaris ...