Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
20 comentaris
Podriem en aquesta línia trobar resposta a l'aparcament de les bicicletes, em refereixo a l'aparcament mínimament segur...
Conversa amb Lluís Ramoneda
Concretar l'ampliació a un 60% de la ciutat en un mandat i ampliar també l'ample dels carrils bicis. Aplicar, com en altres capitals europees , el permis a les bicicletes per a circular contra-sentit en bona part dels carrers d'un sol carril-sentit. Habilitar i garantir en aquest mandat l'aparcament interior de bicicletes garantint també gàbes per a bicicletes plegables en tots els equipaments públics i concertats i de concessió administrativa. Línies d'ajut per a aparcaments interiors en comunitats de veins i indústria. Incorporar tots els objectius i mesures del Manifest Ciclista 27S que promou l'Assemblea Catalana d'Entitats de la BIci.
Ajudeu-nos a aquest canvi de model. L'Ajuntament es nega a posar un carril bici a Travessera de Dalt!
https://decidim.barcelona/proposals/carrils-bici-a-tavessera-de-dalt
Més enllà de crear nous carrils bici, que també, cal assegurar que els que hi ha ara es respectin. Molts són envaïts constantment per cotxes i furgonetes descarregant, o estan fets de qualsevol manera creant conflictes amb els vianants (c. Tarragona).
A on tinguin carril bici prohibit circular per les ceres e implantar multes per la infracció, fer cursets per el ciclites de civisme i respectar al vianants.
Estic a favor de introduir més carrils bici a la ciutat, per fomentar aquest tipus de transport. I també, m'ha dura per les infraccions de ciclistes i de conductors
Hi ha moltes propostes aquí demanant això mateix. Caldria moderar aquest portal per no perdre o dispersar vots, no? Així serà més efectiu 😉
Conversa amb Pol Rojas Sanchez
Se'm genera una contradicció amb la qüestió dels carrils bici.
A nivell de plantejament sóc del parer o anhelo unes ciutats pacificades amb diferents tipus de vies (un cas molt concret i fàcil d'aplicar seria a l'eixample, les vies dins de l'entramat de les superilles), en què els carrils bici desapareixen i tan sols són útils o necessaris en aquelles vies ràpides i grans on el tràfic motoritzat té una gran presència.
De la mateixa manera penso que els carrils bici fan de tallafocs, amaguen i no ens solucionen un problema que cal que afrontem, la convivència cotxe/moto amb la bicicleta. Què passa a les cruïlles? El ciclista que ha estat anant pel carril bici amb una sensació de seguretat es troba a cada cruïlla havent de gestionar el pas amb 3 agents més, les motos els cotxes i els vianants.
De manera que penso que cal que iniciem els passos per una transició a la ciutat. No estancar-nos en la dinàmica actual de crear més i més carrils bici, i començar a treballar per
a treballar per a considerar la bicicleta com un vehicle rodat més, part del trànsit. Cal que donem suport a iniciatives com les del BACC, d'educació per a la circulació amb bicicleta. Així com campanyes de conscienciació cap als conductors motoritzats com a la resta de països europeus, l'Ajuntament de Londres n'ha fet de molt bones!
Paralelament necessitem una millor senyalització i concienciació del vianants. Hi ha tan poca senyalització i tan poc clara que quant la gent envaix l'espai ni tan sols els hi pots senyalar algo "oficial" per dirlis que es un espai per bicis y no per vianants.
S'ha creat un discurs de que es tot culpa de les bicis i si bé es cert que molts ciclistes fan el que volen també es cert que ningú no ens respecta. El vianants estem acostumants a només fer cas de vehicles motoritzats que fan soroll. Si no se sent una moto o cotxe la gent anda pel mitg del carrer /ciutat vella) com si res i no fan cas del timbre per molt que insisteixis. Vianants i vehicles envaint carrils bici es molt comú a l'eixample. No es un espai extra per esperar al semafor, ni es una zona de descarrega, ni es per a portar el cotxet del nen més comodament ni es per que les motos l'utilitzin de carrer extra per avançar cotxes... pero ningú no ho diu, no hi ha campanya de educació per aprendre les normes, faltan senyalitzacions.... Esté bé afegir carrils bici, pero sense aquest treball de fons no farem res...
relacionat amb: https://decidim.barcelona/proposals/crear-mes-carrils-bici
Relacionat amb: https://decidim.barcelona/proposals/nous-carrils-bici
Relacionat amb: https://decidim.barcelona/proposals/fomentar-la-xarxa-carril-bicicletes
Ajudeu-nos a aquest canvi de model. L'Ajuntament es nega a posar un carril bici a Travessera de Dalt!
https://decidim.barcelona/proposals/carrils-bici-a-tavessera-de-dalt
Un carril bici que es fàcil de fer es per l'Avinguda Madrid.
https://decidim.barcelona/proposals/millorar-el-carril-bici-i-incrementar-les-places-del-bicing
https://decidim.barcelona/proposals/carril-bici-al-passeig-de-la-zona-franca-que-connecti-amb-el-poligon-de-la-zf
https://decidim.barcelona/proposals/creacio-d-un-carril-bici-al-pg-de-la-zona-franca
https://decidim.barcelona/proposals/pintar-el-senyal-de-bicicletes-en-els-passos-de-vianants-que-travessin-els-carrils-bici
https://decidim.barcelona/proposals/evitar-que-el-ciclisme-pasi-per-les-voreres
Carregant els comentaris ...