Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Aturar la unió dels dos tramvies de la Diagonal
Unir els dos tramvies dels extrems de la Diagonal no te cap mena de sentit. Els ciutadans ens hi vem manifestar en contra en el seu moment i a sobre crearía molts problemes de transit. Ademés, els diners presupostats per aquesta obra, es podrien utilizar per millorar la xarxa de transport públic ja existent.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
La connexió dels tramvies és una aposta estratègica de millora del transport públic a la ciutat de Barcelona que està inclòs a la planificació d'infraestructures per la Regió de Barcelona, així com en el Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona. Durant aquest mandat s'han realitzat uns estudis, presentats públicament, que han avalat el retorn social que tindria la inversió. El govern municipal seguirà treballant en línia de fer possible aquesta actuació.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
37 comentaris
Conversa amb Víctor
La consulta de la diagonal es va fer en plena crisi financera i amb una campanya de CIU per boicotejar el govern del PSC de llavors en que es van primar els interessos partidistes dels interessos de ciutat. De fet el trambesos i el trambaix, quan es van disenyar ja es van fer amb el propòsit d'unir-los en un futur per la Diagonal.
Tema Trànsit: Precisament el tranvía ajuda a pacificar-lo ja que prima el transport públic per damunt del transit privat.
Tema transport públic: ¿I que es sino aquesta una inversió en favor de la mobilitat elèctrica i sostenible? Estem parlant justament de millorar la xarxa de transport públic. El tranvia permet eliminar autobusos i millorar la mobil·litat i la conexió.
No hi estic d'acord. La consulta es va realizar per que lalcalde de la ciutat volia conèixer la opinió dels ciutadans sobre un tema important i tot i que realment va ser un desastre de consulta, els ciutadans van ser molt clars: la Diagonal s'havia de deixar tal com estaba. Argumentar suposats boicots i temes partidistes, em sembla una falta de respecte envers els ciutadans que s'hi van manifestar en el seu momento.
Primar el transport públic sempre s'ha de fer de manera assenyada i racional. I sempre, sempre, sempre, s'han de donar opcions als usuaris del transport privat. No oblidem que la Diagonal és la gran via d'entrada rápida al centre de la ciutat i que molta gent que s'hi desplaça ( tant adins com enfora), utilitxen el seu propi vehicle per que no tenen cap altre medi de transport.
I si ens referim a la mobilitat eléctrica, seria molt millor potenciar la xarxa de càrrega per a vehicles elèctrics i els autobusos electrics o amb combustible d'hidrogen.
Els estudis de mobil·litat que s'han fet recomanen la unió dels dos tranvies ja que la sinergia de una única xarxa unida afavorirà ambdues xarxes ja existents precisament donant una alternativa de mobil·litat més eficient que la existent.
Respecte als punts de recàrrega estic d'acord i de fet tinc una proposta en aquest sentit pero una cosa no treu l'altra. Estic d'acord si s'escau en que es torni a fer la consulta amb la nova informació i propostes que hi ha sobre la taula.
La consulta de la Diagonal va ser un desastre sí però també el boicot que es va fer des de la oposició política de forma indiscriminada va ser de llibre. La consulta es va fer en un moment polític molt dolent i amb una informació desastrosa i amb una participació encara minsa i incipient. Millorem-ho. Per altra banda que hi hagi tranvia no significa que no hi hagi vehicle privat sols s'afavoreix l'entrada a la ciutat precisament amb transport públic i elèctric la qual cosa redueix la contaminació.
Això s'ha de veure, els estudis de mobilitat també defensaven una L9 del metro i està deserta. Una unió del tramvia no cal espoden posar bussos llançadera de un estrem a l'altre, aixì la gent camina una mica i l'hi millora la circulació sanguinea i es prevenen ictus i infarts...pensem que de punta a punta del recorregut seràn tres hores i es massa temps assegut.
La L9 no està acabada, precissament falta el tram més necessari per descongestionar la L5 i L1 i afavorir la interconnexió amb d'altres línies.
DEl tramvia també s'en pot dir el mateix que la L9 del metro: unint les 2 xarxes augmentaria molt la capacitat d'atracció de viatgers. Això també ha passat en d'altres ocasions, com els inicis de les línies de metro 2 (primitiva de SagreraHorta),la nova 2 (Sagrada Família-Paral·lel), 5 (Diagonal-Collblanc) i 4 (pl. Joanic-Jaume I), que quan s'han allargat o unificat (primitiva 2 amb la 5, allargament de la 4 pels dos extrems i de la nova 2 cap a Badalona agafant part de l'antic traçat de la 4) han augmentat molt de passatgers fins al que tenim ara. Mentre la 9 i la 10 i els tramvies siguin relativament perifèrics en alguns casos aniran amb menys demanda de la que podrien captar (no en tots, ja que el TramBaix i la T4 ja van amb força passatge)
Els tramvies no milloren el tranport i la conexió això és falàcia. El tramvia només afovoreix a la empresa guanyadora del contracte dels 180 milions...i als que cobren el 3%. Amb l'estalvi dels autobussos electrics ( 160 M de € )es poden fer actuacions pendents en metro.
TAmbé es pot fer un tramvia municipal (de TMB per exemple), una cosa és el sistema de transport en sí i una altra l'empresa operadora. Crec que l'Ajuntament aposta per una empresa municpal.
Conversa amb Fakler
La reunion de las dos tramvias me parece importante. Dos tramvias separadas no tienen mucho sentido. Conozco este referendum. Creo que no es posible rechazar este proyecto para SIEMPRE.
los tramvia eran la hòstia hace 150 años y ahora en zonas petaonales en la Diagonal hay coches y carril bus, utilicemos el carril bus!
Conversa amb Víctor
S'hauria d'acabar abans l'estació de metro Ernest Lluch (L5). Des de fa 10 anys que esperem que aquesta estació s’acabi finalment després de les molèsties causades als veïns durant tants anys. Amb gairebé l’estació ja finalitzada (i amb una inversió ja feta de 50M d’€) només queda per acabar-la un 20% dels treballs per poder-la obrir.
https://decidim.barcelona/proposals/finalitzar-l-estacio-de-metro-ernest-lluch-l5
Conversa amb cbl
Estic a favor de millorar el transport públic com l'Estació Ernest Llunch, L9 i L10... i també del tramvia, no són incompatibles. A més molt veïns de Barcelona també s'han manifestat a favor recentment votant una opció política que considerava el tramvia en el seu programa electoral, en tot cas esperar els estudis tècnics per veure els seus avantatges.
El ciutadans va votar en contra en la reforma de la diagonal...i un alcalde va perdre el basté de comandament...el bus elèctric es molt més barat.
I prova a dormir a la nit a prop d'una línea de tramvia, foten molt soroll!
Jo he viscut en un carrer amb autobusos i no vegis el soroll que feien i segueixen fent. Els tramvies actuals són molt silenciosos i per això han d'anr tocant la campaneta perquè hi han vianants que no els senten. Si està ben fet i mantingut el tramvia fa molt poc soroll.
Conversa amb Ernesto
En contra, i a favor de la unió total.
per quina motivació? popul·ilisme?
Conversa amb mam
Estic a favor del tramvia i també de la millora d'altres transports públics (L9 i L10, Estació E. LLuch, etc.), no són coses incompatibles.
Exacte :)
Si que és incompatible, no hi ha prou calers i la Diagonal ja ha estat reformada, la gent va votar en contra i el bus elèctric es molt més barat i flexible.
El bus elèctric pot anar bé per línies amb una demanda modesta, i el tramvia per demandes mitjanes i el metro més altes, cada mode de transport té la seva aplicació. El metro té costos molt alts de contrucció i manteniment, però com pot transportar moltes persones llavors els costos variables són petits i surt més econòmic per altes demandes, després va el tramvia i a continuació els busos, més barats d'implantació però amb ccostos creixents amb més passatge que obligui a reforçar la línia, fins que acaben destorbant-se uns busos a altres i llavors passa a ser més econòmic i millor d'exploitació el tramvia, i amb aquest pot passar que al final calgui fer un metro com es va fer a Brusel·les per exemple.
Conversa amb cbl
Els actuals autobusos van pleníssims en hora punta i molt lents, fa falta el tramvia.
El tramvia es lent com un bus i si no prova d'anar desde F, Macià a Sant Just...la velo es la mateixa...
Vaig molt sovint i el problema és la coordinació dels semàfors i la volta que fan en alguns trams (exemple la T3) més alguns nyaps de construcció que obliguen a agafar les corbesmolt lentament. Quan está ben fet el tramvia va moltbé de velocitat. Per tant penso que cal un tramvia però ben fet, és clar, perquè vagi ràpid.
Avui per exemple he agafat un T2 per la Zona Universitària cap a Francesc Macià i hem avançat dos autobusos de la línia 7 (més algún d'altres línies com la 6, 33...), i això que també tenen carril bus però a les parades s'estorben molt entre ells), i el tramvia anava bastant plenet.
els tramvies van be de velocitat, quan fan rectes, en espais interurbans, però dins de la ciutat, si els traçats n son rectes, tens el que dius. A la Diagonal aniran en linea recta, però teixint un mur que complicare el transit que creua la diagonal. No surt a compte. 180 M € més els extres...
També depèn del vehicle escollit, al de Barcelona li costa molt agafar les corbes però n'hi han de d'añtres constructors que van millor. Respecte del cost és qüestió de la demanda de viatgers, ja que quan és molt alta surt més a compte tenir uns costos d'inversió i manteniment alts (metro el primer i el tramvia intermig entre aaquest i el bus) per estalviar després en costos variables d'operació.
els costos depeenen de la infraestructura a muntar, dels passatgers depenen els ingressos, i això no admet rèplica. El tramvia costa 180 M€ que vol dir que en aquest pais no baixarà dels 220/230 M d € i el bus electric no arriba a 20 M€ i fa la mateixa feina.
feu-vos les palles que voleu, però el tramvia es una gran cagada...si tens pressa tens la bici o el metro. NI el tramavia ni el bus. I la Diagonal ja ha estat reformada així que la pasta de l'estalvi d'escollir bus dediquemt-la a quelcom util. Si us plau, sigueu adults, no feu política populista...penseu en les grans cagades del tripartit, aprenem dels errors...el primer es que CiU va tornar al poder...fem el tramvia i ens esperen 8 anys de dreta!
Els ciutadans ens vam posicionar en contra de la reforma de la Diagonal (no especifica y del tramvia). Tot i això fa poc més d'un any la Diagonal es va reformar (quan a la consulta va sortir que no...)
Entenc que estiguis en contra de la unió del tramvia per la Diagonal (jo la recolzo) però cal informar bé.
Conversa amb Alfons66
La Diagonal en ella mateixa ja crea molts problemes de trànsit, ja que interfereix amb tota la trama ortogonal. En alguns moments, a més, el trànsit és dens. Per la seva banda, els autobusos no tenen suficient capacitat. La possibilitat de reduir el trànsit privat i de substituir autobusos per tramvies (i de dignificar el tram Marina - Passeig de Gràcia) donaria un altre esperit a la Diagonal i la faria més atractiva a les persones.
En el espai físic de un tramvia caben 2 o 3 autobussos, el que els tramvies tenen més capacitat és una falàcia! i si mirem el cost, amb el que val el tramvia, es pot renovar tota la flota de autobussos...el únic avantage del tramvia és el cost de 180 millions que cobrarà alguna empresa...
No m'imagino 3 autobusos enganxats entre ells contínuament per igualar o superar la capacitat dels tramvies. Per separat és ben clar que tenen més capacitat (un 30% més per la mateixa longitud de 34 metres).
Què hem de dir del temps d'espera a les parades esperant que els del davant marxin ?
I del temps de parada fins que tothom ha pogut entrar/sortir per cada porta ?
I per molt que renovem tota la flota d'autobusos i siguin tots híbrids, les emissions de contaminants se seguiran produint enmig de la ciutat i no pas en les centrals energètiques.
Per acabar, la duració d'un tramvia és molt superior a la duració d'un autobús; el manteniment necessari a mitjà i llarg termini és inferior per al tramvia.
Jo em penso que parlem d'infraestructures de transport i urbanístiques, no pas del que cobrarà tal empresa o tal altra. Posats a estalviar diners i a evitar que cunyats i cosins puguin embutxacar-se diners, millor prescindir de tot.
si en el espai d'un tramvia, caben tres autobussos, posssem los amb una separaciñó d x minuts, així és redueixen temps d'espera. amb l'estalvi de 50 vegades més barat compenssses despesses i guanyes flexibilita d'ús i de rutes i guanyes mobilitat em no construir un mur que travessa la ciutat. les emissions son les maeixes. Irepecte al nepotisme que BCNencomú es posi les piles, perquè la imatge que donen és patètica.
https://decidim.barcelona/proposals/tramvia-a-la-diagonanl
https://decidim.barcelona/proposals/no-al-tranvia-en-la-diagonal
totalment a favor del Noidelguinardó...Sra Colau prengui nota si us plau!
Carregant els comentaris ...